//

Reservekopie: lokaal of in de iCloud?

Reservekopie: lokaal of in de iCloud? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Allereerst voor alle forumleden nog de Beste Wensen voor 2014! Mijn zoon adviseert om de reservekopie van mijn iPhone (4S), niet meer lokaal op te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-01-14, 17:15
apeka apeka is offline
• iOS 14.4
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Locatie: Renkum, Gld.
Berichten: 82
Standaard Reservekopie: lokaal of in de iCloud?

Allereerst voor alle forumleden nog de Beste Wensen voor 2014!

Mijn zoon adviseert om de reservekopie van mijn iPhone (4S), niet meer lokaal op te slaan, maar in de iCloud..
Inderdaad heb ik eens problemen gehad met het terugzetten van een lokale kopie vanaf mijn netwerkschijf. Dat proces werd toen afgebroken wegens een corrupt backupbestand en ik moest daarna alles opnieuw op de iPhone zetten... :-(

Nu ben ik van nature altijd voorzichtig om dingen in een cloud te zetten, maar mijn zoon zegt dat hij zelf met zijn iPhone 5 goede ervaringen heeft met het snel terugzetten vanuit de iCloud..

Wat is het advies? Wat zijn jullie ervaringen met de verschillende opslaglocaties? Zijn de mogelijke inbraakrisico's groot? Ik denk hierbij even aan mijn wachtwoorden en andere privacygevoelige gegevens e.d.

Nog een tweetal vragen:
Ik mis in de lijst met apps die worden gebackupped naar iCloud, mijn contacten en agenda. Ik mag toch aannemen, dat die ook worden opgeslagen in de reserve kopie?
Ook zie ik bij de iCloud geen instelling voor het automatisch wegschrijven van die reservekopie. Is dat dus een kwestie van zelf regelmatig updaten naar je iCloud?

Alvast bedankt voor de tips en adviezen!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 02-01-14, 18:06
Hans Nuenen Hans Nuenen is offline
• iOS 10.0.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Nuenen
Berichten: 133
Standaard

Zelf ben ik 1 week geleden van een 3gs naar een 5s gegaan via icloud, bij instellingen kun je aanvinken wat je in icloud zet en onderaan kun je aangeven wanneer je een reservekopie wilt maken. De draadloze overdracht was binnen 15 min. geregeld. Zelfs contacten en apps waren geen probleem. Suc6
  #3  
Oud 02-01-14, 18:08
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Ik heb in iTunes aangegeven dat il mijn telefoon naar iCloud wil backuppen, maar wekelijks maak ik ook handmatig een reservekopie op mijn computer.
Ik vind namelijk dat als er 2 keuzes zijn, dat je dan allebei moet benutten.
  #4  
Oud 02-01-14, 21:17
wollie1979 wollie1979 is offline
• iOS 13.6
• iPadOS 13.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 697
Standaard

Een reservekopie in iCloud: iCloud: iCloud-opslag en overzicht reservekopie

Een reservekopie in iTunes: iTunes: over iOS-reservekopieën

Een reservekopie in iCloud is dus wat beperkter dan in iTunes. iTunes reservekopieën zijn een exacte kloon van je telefoon. Voor reservekopieën in iCloud kun je zoals gezegd aangeven wat je allemaal wilt opnemen.
Daarnaast kun je in een iTunes ook de optie gecodeerde reservekopie aanvinken. Hiermee worden ook alle accountgegevens (gebruikersnamen, wachtwoorden e.d.) meegenomen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iCloud reservekopie mislukt alissam14 iCloud 4 28-06-13 10:32
Icloud reservekopie oriante iPad algemeen 3 01-05-13 23:45
probleem terugzetten icloud reservekopie iJay iCloud 0 11-12-12 20:29
iCloud reservekopie mislukt herman de vos iCloud 2 19-10-11 12:19

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:00.