//

Stroomverbruik 5S supersnel

Stroomverbruik 5S supersnel discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb in december een nieuwe iPhone 5S 64GByte bij Apple online gekocht. Ik vond het stroomverbruik behoorlijk hard gaan (harder dan mijn 4S ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 07-02-14, 12:54
MacFreak20 MacFreak20 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 39
Standaard Stroomverbruik 5S supersnel

Hallo,

Ik heb in december een nieuwe iPhone 5S 64GByte bij Apple online gekocht. Ik vond het stroomverbruik behoorlijk hard gaan (harder dan mijn 4S 64GB, terwijl de 5S een grotere capaciteit heeft en er zuiniger mee om zou gaan).

Bij het gebruik ervan werd de iPhone behoorlijk warm en ik zag soms zonder open apps met screen unlockt in 3 minuten met procenten de batterij afnemen. Ik heb toen met Apple gebeld en na het gebruikelijke kaal herstellen van de iPhone en dan testen, was het feit dat de iPhone alsnog warm werd en snel leeg raakte, aanleiding om de telefoon om te ruilen/repareren. Ik heb toen gekozen voor een Express Replacement Service (29 Euro).

Bij ontvangst en hetzelfde testen van de nieuwe iPhone gaf deze dezelfde problemen. Ik heb toen weer gekozen voor een Express Replacement Service (weer 29 Euro).

Nu ik mijn nieuwe telefoon 1 dag weer in gebruik heb, lijkt het erop dat deze net zo onzuinig omspringt met de stroom.

Ik heb ook tips ter harte genomen als genoemd in 15 batterijtips voor iOS 7 - Computerworld

Heeft iemand misschien dezelfde ervaringen/tips... Ik begin nu aan mezelf te twijfelen.

Dank je!

Groeten, Tom
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image1.jpg‎ (20,7 KB, 67x gelezen)
Bestandstype: jpg image2.jpg‎ (21,0 KB, 51x gelezen)
Bestandstype: jpg image3.jpg‎ (21,4 KB, 42x gelezen)
Bestandstype: jpg image4.jpg‎ (21,6 KB, 38x gelezen)
Bestandstype: jpg image5.jpg‎ (21,3 KB, 40x gelezen)
Bestandstype: jpg image6.jpg‎ (21,3 KB, 46x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-02-14, 12:59
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Klinkt gek, maar vraag eens een ander simkaart aan bij je provider
  #3  
Oud 07-02-14, 13:20
MacFreak20 MacFreak20 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 39
Standaard

Klinkt inderdaad gek...deze kaart is ook nieuw (december 2013).

Was dit bij jou ook de oorzaak van het overmatige stroomverbruik?
  #4  
Oud 07-02-14, 13:39
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacFreak20 Bekijk bericht
Klinkt inderdaad gek...deze kaart is ook nieuw (december 2013).

Was dit bij jou ook de oorzaak van het overmatige stroomverbruik?
Neej, ik doe ruim 7 uur op een volle batterij.

Ik kan me voorstellen dat wanneer de simkaart vuil is of eigenhandig is aangepast naar nano-formaat, dat dat invloed op de batterij kon hebben.

Wel adviseer ik je om de batterij even te calibreren en nooit volledig leeg te laten lopen, maar waar mogelijk altijd bij te laden tussen de 20% en 70%. Li-ion accu's werken het optimaalst wanneer ze tussentijds bijgeladen worden en niet constant van 100% naar 0% leeg worden gebruikt.
  #5  
Oud 07-02-14, 13:45
Robpie83 Robpie83 is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 52
Standaard

Ik heb ook een 5s en doe ook ongeveer 7 uur met een batterij.

Ik heb echter 2 maanden geleden ook veel last gehad van een leeglopende batterij en een warme telefoon. Ik had vlak daarvoor een serviceupdate van Vodafone gehad.

Door uiteindelijk mijn 4g uit te zetten had ik geen last meer van het leeglopen van m'n batterij. Misschien helpt dit jou ook?

(uiteindelijk heb ik er geen last meer van, tegenwoordig hebben we gewoon 4g in Ehv gelukkig).

Succes.
  #6  
Oud 07-02-14, 14:01
Margarita Margarita is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 8
Standaard Batterij snel leeg

Op je screenshots zie ik dat je Bluetooth aanstaat...
Zet dut uit indien niet in gebruik!
Kijk ook naar FaceTime - indien aan : zet uit!

Scheelt een stuk

Succes
  #7  
Oud 07-02-14, 14:16
MacFreak20 MacFreak20 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yukhalilsel Bekijk bericht
Neej, ik doe ruim 7 uur op een volle batterij.

Ik kan me voorstellen dat wanneer de simkaart vuil is of eigenhandig is aangepast naar nano-formaat, dat dat invloed op de batterij kon hebben.

Wel adviseer ik je om de batterij even te calibreren en nooit volledig leeg te laten lopen, maar waar mogelijk altijd bij te laden tussen de 20% en 70%. Li-ion accu's werken het optimaalst wanneer ze tussentijds bijgeladen worden en niet constant van 100% naar 0% leeg worden gebruikt.
Nee, ik heb hem niet bijgeknipt, gewoon nieuw van Vodafone ontvangen
Enneh...calibreren, je bedoelt dan wel van 100% naar 0% gebruiken en dan weer vol laden, toch?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robpie83 Bekijk bericht
Ik heb ook een 5s en doe ook ongeveer 7 uur met een batterij.

Ik heb echter 2 maanden geleden ook veel last gehad van een leeglopende batterij en een warme telefoon. Ik had vlak daarvoor een serviceupdate van Vodafone gehad.

Door uiteindelijk mijn 4g uit te zetten had ik geen last meer van het leeglopen van m'n batterij. Misschien helpt dit jou ook?

(uiteindelijk heb ik er geen last meer van, tegenwoordig hebben we gewoon 4g in Ehv gelukkig).

Succes.
Ik ga ook 4G uitzetten, dat had ik inderdaad nog niet gedaan. Ik wacht wel tot het spreiding van Vodafone wat beter is net buiten Amsterdam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Margarita Bekijk bericht
Op je screenshots zie ik dat je Bluetooth aanstaat...
Zet dut uit indien niet in gebruik!
Kijk ook naar FaceTime - indien aan : zet uit!

Scheelt een stuk

Succes
Ja klopt, en laat ik dat nou wel geregeld nodig hebben voor mijn BT carkit. Al mijn muziek staat erop en stream dat naar mijn autoradio
Ik zal FaceTime wel uitzetten als ik het niet gebruik, want het is wel een fantastische feature.

Ik kom zo denk ik wel een hoop verder; dank jullie yukhalilse, Robpie83 en Margarita! (Y)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 februari 2014 om 14:19 ----------

Ik vroeg me trouwens af wat apps als FaceBook en WhatsApp precies doen als ververs apps op de achtergrond aan staat voor ze.
  #8  
Oud 07-02-14, 14:28
yukhalilsel yukhalilsel is offline
• iOS 10.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2012
Locatie: Haarlem
Berichten: 415
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacFreak20 Bekijk bericht
Nee, ik heb hem niet bijgeknipt, gewoon nieuw van Vodafone ontvangen
Enneh...calibreren, je bedoelt dan wel van 100% naar 0% gebruiken en dan weer vol laden, toch?
Dat bedoel ik inderdaad, ja.
  #9  
Oud 07-02-14, 14:29
MacFreak20 MacFreak20 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 39
Standaard

Thx! .
  #10  
Oud 07-02-14, 14:52
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

En dan als het hij vol is nog 30 min laten zitten tevens home knop en aan uit knop ingedrukt houden totdat uit gaat en je weer het appeltje ziet.
Wat mij opvalt als je het na het laden even met rust laat ook dat dat ook scheelt in leeg loop.

En had je niet beter Apple care kunnen nemen voor die replacement kosten die je nu hebt gemaakt.
  #11  
Oud 07-02-14, 14:54
MacFreak20 MacFreak20 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 39
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
En dan als het hij vol is nog 30 min laten zitten tevens home knop en aan uit knop ingedrukt houden totdat uit gaat en je weer het appeltje ziet.
Wat mij opvalt als je het na het laden even met rust laat ook dat dat ook scheelt in leeg loop.

En had je niet beter Apple care kunnen nemen voor die replacement kosten die je nu hebt gemaakt.
Maar, ga ik ook proberen, thx!

En je...als ik dat van tevoren geweten had...
  #12  
Oud 07-02-14, 15:39
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

Dat is waar!
Suc6!!!
Ik laad hem s avonds op en voor de nacht is hij dan vol en dan gebruik ik hem dus vanaf wakker worden.
  #13  
Oud 07-02-14, 22:48
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Kijk ook eens bij instellingen->privacy->locatievoorzieningen->systeem. Van al die opties die je daar tegen komt kun je eigenlijk alles wel uitzetten
  #14  
Oud 10-02-14, 08:14
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

En hoe is het nu?

Wat misschien ook helpt is hem herstellen via i tunes en dan gebruiken als nieuw en dan pas back up erop.
(Dat las ik ook weer ergens)
  #15  
Oud 11-02-14, 10:02
MacFreak20 MacFreak20 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 39
Standaard

Ja gaat wel. Het is wel opgevallen dat 4G behoorlijk wat stroom verbruikt als je niet in een goed gedekt gebied zit (ik heb Vodafone;dat zit ik dus niet).

Een collega van me heeft ook een 5S en heeft daarmee totaal geen problemen; vanmorgen had hij nog 84% ruim een uur gebruikt en ruim 12 uur standby :'(

En dat herstellen heb ik op aangeven van Apple support ook gedaan. Als nieuw toestel herstellen en dan 1 voor 1 apps erop zetten. Ik heb nu lang niet zoveel apps als ik met m'n 4S had (ruimt wel lekker op), maar ik heb de backup niet eens meer.

Ik heb nu zoveel opties/functionaliteit uitgezet, zodat het verbruik acceptabel is, maar het lijkt er op dat ik het toestel niet volledig kan gebruiken en benutten.

Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ik ben wel enigszins teleurgesteld in de 5S en in Apple, die alleen van afstand in de logs kijkt of het toestel gecrasht is geweest oid en het maar omruilt als je aangeeft dat het toestel warm wordt (al herstart het toestel wel af en toe spontaan). Ik hoop er een klein beetje op dat met iOS 7.1 eea stilletjes verholpen is en dat ik eindelijk kan gaan genieten, zoals ik normaal gesproken van m'n Apple iDevices geniet

Groetjes, Tom
  #16  
Oud 11-02-14, 10:22
iKobus's schermafbeelding
iKobus iKobus is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Huizen
Berichten: 133
Standaard

Supertip! Houd je iPhone eens een dag uitgeschakeld; scheelt enorm in stroomverbruik...
__________________
 iPhone 2G 8GB USA  iPhone 5S 16GB White  ATV 3
 iPad 3 16GB Wi-Fi  iMac (21,5" late 2012)
  #17  
Oud 11-02-14, 10:25
MacFreak20 MacFreak20 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 39
Standaard

Goeie tip Ben! :-P
  #18  
Oud 11-02-14, 10:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MacFreak20 Bekijk bericht
....maar ik ben wel enigszins teleurgesteld in de 5S en in Apple, die alleen van afstand in de logs kijkt of het toestel gecrasht is geweest oid en het maar omruilt als je aangeeft dat het toestel warm wordt (al herstart het toestel wel af en toe spontaan).
Crash logs kunnen uitsluitsel geven over eventuele hardware fouten. Waarom is het dan niet goed dat Apple naar die crash logs kijkt? Moeten de technici van Apple dan wat gaan raden en gissen?

Die spontane herstarts op de iPhone 5s zijn opgelost in iOS 7.1 Beta 5. Dus, nog even wachten op iOS 7.1 GM.
  #19  
Oud 11-02-14, 11:48
Roos79 Roos79 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 859
Standaard

En als je hem dus op 100%heb staan voor je gaat slapen dan de volgende morgen pakt?
Ik heb dan nog tussen de 97/100% staan zag ik vanmorgen.
  #20  
Oud 11-02-14, 11:49
MacFreak20 MacFreak20 is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 39
Standaard

Nou...ik zeg niet dat ik dat niet wil en dat ik teleurgesteld ben in het feit DAT ze dat doen, maar in het feit dat ze dat ALLEEN maar doen. Natuurlijk mogen de logs zien! Ik zit zelf in de IT en niets is zo moeilijk als een probleem tackelen als je op je handen moet zitten.

Ik bedoel dat ik wel had verwacht dat ze een diagnostische APP zouden installeren oid, waarmee ze zouden kunnen zien hoe de resources in mijn toestel gebruikt worden; wat vreet de stroom; welke app gebruikt processortijd/GPS tijd; juist DIEPER in mijn toestel graven om de oorzaak te achterhalen.

Begrijp je?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 11 februari 2014 om 11:52 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roos79 Bekijk bericht
En als je hem dus op 100%heb staan voor je gaat slapen dan de volgende morgen pakt?
Ik heb dan nog tussen de 97/100% staan zag ik vanmorgen.
Nee, ik heb m'n iHandy Alarm Clock app draaien 's-nachts, terwijl die aan het stroom hangt. 's-Morgens haal ik hem er pas weer vanaf.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Teveel stroomverbruik iPad Verabroek iPad algemeen 2 24-01-12 15:27
Hardware: Stroomverbruik navigatie op iPhone MAL iPhone Navigatie 93 05-10-10 20:04
iPhone 4 bij Krëfel supersnel JohnO Koopinformatie Rest Europa 1 01-09-10 19:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:23.