//

Stroomverbruik navigatie op iPhone

Stroomverbruik navigatie op iPhone discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben zeer benieuwd hoe de navigatie gaat werken op de iphone, en in het bijzonder ben ik benieuwd of de auto-oplader het stroomverbruik van ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone apps en games > iPhone Navigatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-06-09, 03:01
MAL MAL is offline
• iOS 3.0 Beta
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: onbekend
Berichten: 6
Standaard Stroomverbruik navigatie op iPhone

Ik ben zeer benieuwd hoe de navigatie gaat werken op de iphone, en in het bijzonder ben ik benieuwd of de auto-oplader het stroomverbruik van de navigatie kan bijhouden.

Ik gebruik tot nu toe "Kaarten" omdat er niets beters was. (vandaag navigon geloof ik) maar mijn carcharger is niet in staat de iphone energie consumptie bij te houden.

Na een rit van een uur met een iphone die niet helemaal vol was en toch aan de stekker ligt, issie leeg..!

Hebben meer mensen dit probleem?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-06-09, 08:28
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Je hebt wel een autolader die geschikt is voor de 3G? Dat zijn ze namelijk niet allemaal. Zo is er verschil tussen de de autolader voor de 1ste generatie en die van de 3G, waardoor de eerste niet werkt voor de 3G. Check eens of je het laadsymbooltje ziet op je iPhone.
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #3  
Oud 26-06-09, 10:40
MAL MAL is offline
• iOS 3.0 Beta
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: onbekend
Berichten: 6
Standaard

Ja hij laadt wel, maar niet snel genoeg dus.
  #4  
Oud 26-06-09, 15:26
Muxje Muxje is offline
• iOS 4.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 37
Standaard

Dat is wel heel extreem, qua verbruik.

Ik heb mijn iPhone woensdagnacht vol van de lader gehaald, en donderdag met Navigon 2x 40 minuten genavigeerd, en verder gewoon een beetje gebeld en gebrowsed. Totale gebruikstijd op die lading die dag was iets van 3.5 uur, standbytijd 17 uur. Aan het eind van de dag was er nog 25% op de accu (het streepje was nog niet rood).
  #5  
Oud 30-06-09, 20:44
chribra2 chribra2 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2
Stuur een bericht via Instant Messenger naar chribra2 Stuur een bericht via MSN naar chribra2 Stuur een bericht via Yahoo naar chribra2
Standaard

Ik heb sinds een paar dagen de Navigon software gekocht en geinstalleerd op mijn iphone 3g. Werkt prima, soms wat traag met gps. Ik heb tevens een fm transmitter met autolader gekocht, ook om tijdens het navigeren de batterij bij te laden. Nu komt mijn probleem. Zonder de oplader kan ik de navigon een kleine 1:15 uur gebruiken voordat hij leeg is. Met de fm transmitter en lader gaat het wat beter. Maar de lader kan het stroomverbruik niet bij houden zodat ik op een lange rit de navigatie software moet uitschakelen, om de batterij bij te laden. Is dit normaal? Of kan het aan de kwaliteit van de oplader liggen? Zo ja wat is een prima oplader voor in de auto? Alvast bedankt voor jullie feedback. Groetjes Chris
  #6  
Oud 30-06-09, 20:59
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chribra2 Bekijk bericht
Ik heb sinds een paar dagen de Navigon software gekocht en geinstalleerd op mijn iphone 3g. Werkt prima, soms wat traag met gps. Ik heb tevens een fm transmitter met autolader gekocht, ook om tijdens het navigeren de batterij bij te laden. Nu komt mijn probleem. Zonder de oplader kan ik de navigon een kleine 1:15 uur gebruiken voordat hij leeg is. Met de fm transmitter en lader gaat het wat beter. Maar de lader kan het stroomverbruik niet bij houden zodat ik op een lange rit de navigatie software moet uitschakelen, om de batterij bij te laden. Is dit normaal? Of kan het aan de kwaliteit van de oplader liggen? Zo ja wat is een prima oplader voor in de auto? Alvast bedankt voor jullie feedback. Groetjes Chris
Ik ga de mijne hoop ik donderdag hebben en dan laat ik het jullie weten,als ik het niet voor heb dan weet je wat te kopen .
  #7  
Oud 30-06-09, 22:32
MAL MAL is offline
• iOS 3.0 Beta
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: onbekend
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chribra2 Bekijk bericht
Ik heb sinds een paar dagen de Navigon software gekocht en geinstalleerd op mijn iphone 3g. Werkt prima, soms wat traag met gps. Ik heb tevens een fm transmitter met autolader gekocht, ook om tijdens het navigeren de batterij bij te laden. Nu komt mijn probleem. Zonder de oplader kan ik de navigon een kleine 1:15 uur gebruiken voordat hij leeg is. Met de fm transmitter en lader gaat het wat beter. Maar de lader kan het stroomverbruik niet bij houden zodat ik op een lange rit de navigatie software moet uitschakelen, om de batterij bij te laden. Is dit normaal? Of kan het aan de kwaliteit van de oplader liggen? Zo ja wat is een prima oplader voor in de auto? Alvast bedankt voor jullie feedback. Groetjes Chris
Jij hebt het probleem dus ook net als ik. Met mijn vorige iPhone 3g had ik dit probleem ook. Het kan natuurlijk aan de oplader liggen (geen apple), maar dat lijkt mij sterk, hij laadt immers wel bij.
  #8  
Oud 05-07-09, 15:15
joelduncan joelduncan is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Ik heb sinds kort ook navigatie op mijn iPhone. Hij trekt inderdaad de accu snel leeg. Ik heb een oplader bij de mediamarkt gekocht voor 15 euro in die laad hem zonder problemen bij.
  #9  
Oud 05-07-09, 15:22
MAL MAL is offline
• iOS 3.0 Beta
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: onbekend
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joelduncan Bekijk bericht
Ik heb sinds kort ook navigatie op mijn iPhone. Hij trekt inderdaad de accu snel leeg. Ik heb een oplader bij de mediamarkt gekocht voor 15 euro in die laad hem zonder problemen bij.

Daar komt mijn oplader ook vandaan, maar hij laadt dus langzamer bij dan de iPhone consumeert tijdens navigeren.
  #10  
Oud 05-07-09, 15:26
Larss Larss is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 138
Standaard

Als jouw lader maar een paar honderd mA kan leveren kan het goed zijn dat ie sneller leeg- dan volloopt De iPhone muurlader levert 1000mA da's niet voor niks.
  #11  
Oud 05-07-09, 15:33
MAL MAL is offline
• iOS 3.0 Beta
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: onbekend
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Larss Bekijk bericht
Als jouw lader maar een paar honderd mA kan leveren kan het goed zijn dat ie sneller leeg- dan volloopt De iPhone muurlader levert 1000mA da's niet voor niks.

ah, dat is bruikbare info! goed mogelijk dat het daar aan ligt, helaas heb ik het doosje niet meer en het vermogen staat ook niet op de lader. Ik ga eens testen of ie wel volblijft wanneer ik 'm aan de muurlader hang.
  #12  
Oud 05-07-09, 16:05
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Verplaatst naar Navigatie
  #13  
Oud 05-07-09, 16:10
joelduncan joelduncan is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MAL Bekijk bericht
Daar komt mijn oplader ook vandaan, maar hij laadt dus langzamer bij dan de iPhone consumeert tijdens navigeren.
Geen last van.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 05-07-09 om 19:45.
  #14  
Oud 06-07-09, 09:38
chribra2 chribra2 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2
Stuur een bericht via Instant Messenger naar chribra2 Stuur een bericht via MSN naar chribra2 Stuur een bericht via Yahoo naar chribra2
Standaard Probleem opgelost

Ik heb een andere autolader gekocht een griffin en mijn probleem is nu opgelost. De autolader geintegreerd in de Fm transmitter is schijnbaar van beduidend mindere kwaliteit.
  #15  
Oud 07-07-09, 19:43
junero junero is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 184
Standaard

ik heb geen lader maar wel een omvormer naar 220 volt in de auto met gewone iphone adapter opgeladen tijdens rijden
toen ik in me auto zat had ik maar 30 procent na een uurtje navigeren was ie wel volledig vol
  #16  
Oud 07-07-09, 21:39
g4ce g4ce is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Locatie: Herentals, België
Berichten: 35
Standaard

Ik gebruik een brodithouder met geïntegreerde lader. Deze laat de iPhone perfect op. Heb ook net een Bluetooth carkit geïnstalleerd en krijg geluid zo via de autoradio.
  #17  
Oud 08-07-09, 00:08
Berten25 Berten25 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: België
Berichten: 4
Standaard

Ik zou mijn iphone 3g graag op de fiets willen gebruiken als navigatietoestel. Heeft er iemand een idee hoe lang ie het zou volhouden als het scherm uit staat? Aan gewoon gesproken instructies heb ik genoeg.
  #18  
Oud 17-07-09, 09:25
kollie kollie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g4ce Bekijk bericht
Ik gebruik een brodithouder met geïntegreerde lader. Deze laat de iPhone perfect op. Heb ook net een Bluetooth carkit geïnstalleerd en krijg geluid zo via de autoradio.
Ik heb ook een bluetooth carkit maar krijg het geluid niet over de radio. Kan ik dat nog ergens instellen?
  #19  
Oud 17-07-09, 09:28
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kollie Bekijk bericht
Ik heb ook een bluetooth carkit maar krijg het geluid niet over de radio. Kan ik dat nog ergens instellen?
Autoradio wel zo instellen dat je op het juiste kanaal/zender/ingang zit voor de bluetooth ontvangst.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #20  
Oud 17-07-09, 09:33
kollie kollie is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Autoradio wel zo instellen dat je op het juiste kanaal/zender/ingang zit voor de bluetooth ontvangst.
Ik heb een Parrot CK 3100 carkit. Op de radio kan en hoef ik niets in te stellen. Op mijn oude WM telefoon had ik een programma geinstalleerd die het geluid naar de Parrot stuurde. Op mijn Nokia E71 gebeurd dit automatisch. Is er dan iets wat ik op de iPhone kan installeren hiervoor.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
TomTom: Navigatie op iPhone 4 Nameless iPhone Navigatie 5 01-02-11 20:43
Hardware: Navigatie iPhone 4 Dejive iPhone Navigatie 85 20-09-10 18:18
Navigatie op iPhone sirkeith Archief 1 16-09-09 22:53
Software: Navigatie op iphone Macfreak038 iPhone Navigatie 1 27-06-09 19:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:20.