Stroomverbruik navigatie op iPhone discussie in iPhone Navigatie forum; ( verdwijnt na registratie ) In paniek raken is sowieso een slecht idee, maar trust me: als de iPhone denkt dat ie nog maar een paar % stroom heeft - ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
In paniek raken is sowieso een slecht idee, maar trust me: als de iPhone denkt dat ie nog maar een paar % stroom heeft - hoe onterecht misschien ook, stopt ie er écht mee! Ik heb momenteel een andere iPhone (3GS ipv 3G) , en precies zelfde probleem... :-( Ook een 1Ah-lader helpt niks. Zucht dit is toch wel een ernstige bug- heb je een programma van 70 euro gekocht.....!
|
Gesponsorde links | |
|
|
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Ik heb de iPhone 4 met Navigon. Gisteren gebruikt voor een rit van Breda naar Eindhoven, inclusief omleiding, 1,5 uur over gedaan. iPhone was vol en bij aankomst half leeg. Valt mij dus niet tegen.
Op de terugweg wel de oplaadsnoer gebruik maar kan niet zeggen of deze de leegloop van de batterij kon bijhouden. Zal er de volgende keer eens op letten.
|
|||
|
|||
Ook ik heb last van stroomverlies en uiteindelijk volledige uitval bij gebruik van navigon. Koeling via ventilatierooster/airco help kennelijk niet.
Heb nu alle openstaande software uitgezet (er resteert uiteindelijk alleen nog iPod) en hoop op een beter resultaat. |
|
||||
|
||||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
... zover de analyse....
.... en wat is nu de oplossing?
Naja ik heb morgen een autorit van 1,5 uur voor de boeg. Ik ga het es proberen met een 230 V-omvormer icm de gewone Apple muurlader, die van 1 Ah. Desnoods op de terugweg probeer ik de 2 Ah-lader van de iPad. Zal ze leren, die weerbarstige stroomslurpers...! |
|
|||
|
|||
Citaat:
Wel absurd natuurlijk dat je van de 12V boordspanning eerst 230V maakt om vervolgens dat weer terug te brengen naar de 5V die de muurlader afgeeft... Laatst gewijzigd door Coyote63; 05-10-10 om 13:45. Reden: typo |
|
|||
|
|||
Blijft dan natuurlijk de vraag waarom een muurlader van 1A aangesloten op de omvormer 12V / 230V het (veel) beter doet dan een 1A oplader rechtstreeks op 12V. Dat is volgens mij technisch moeilijk verklaarbaar.
Ook ligt er nog steeds het feit dat de één met een simpele 12V lader geen probleem heeft en de ander wel. Wie het weet mag het zeggen. |
|
||||
|
||||
Dan kan de 12V autolader dus geen 5W (1A bij 5V) leveren. Misschien valt de spanning van deze wel terug wanneer er 1A gevraagd wordt door de iPhone. Dan heb je ook minder vermogen. En laadt de accu dus minder snel op.
|
|
||||
|
||||
Laten we niet vergeten dat er ook een verschil kan zijn tussen een 3 en een 4g.
De accu van de iPhone 4 zou beter moeten zijn toch? |
|
|||
|
|||
Hier een iPhone 4G & iOS 4.1. Ik gebruik hem in de auto met Navigon en een doodnormale oplader via de 12V uitgang. Dat laadt al navigerend de iPhone keurig op. Na anderhalf uur rijden zit de batterij op 100%, ook als ik leeg begin.
Ik moet wel zeggen dat bij iOS 4.0 de iPhone bloedheet werd tijdens navigeren, met iOS 4.1 niet meer. |
|
|||
|
|||
Er kan zeker verschil zijn tussen 3G en 4. De accu van een 4 is wat groter (meer capaciteit), of je dat beter kunt noemen in de zin van opladen etc. is voor mij zeer twijfelachtig.
|
|
|||
|
|||
@wouter1981 : ik denk idd dat dat het is; de doorsnee autolader kan geen 5W vermogen leveren. Vandaag een ritje met 230 V-omvormer en muurlader, en... geen centje pijn! Dus het is blijkbaar óf dit, óf een autolader met wat meer vermogen zodat écht 1 Ah laadstroom overblijft..!
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Beats me. *ik maak gebruik van verschillende auto-deel maatschappijen die elk wel 3 of 4 verschillende types/merken in hun wagenpark hebben. Laatst gewijzigd door ballegooier; 05-10-10 om 21:06. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
TomTom: Navigatie op iPhone 4 | Nameless | iPhone Navigatie | 5 | 01-02-11 20:43 |
Hardware: Navigatie iPhone 4 | Dejive | iPhone Navigatie | 85 | 20-09-10 18:18 |
Navigatie op iPhone | sirkeith | Archief | 1 | 16-09-09 22:53 |
Software: Navigatie op iphone | Macfreak038 | iPhone Navigatie | 1 | 27-06-09 19:40 |
|
|