Ondertussen zou ik wel durven stellen dat meer dan 50% van de iPhones die aangeboden worden op sites zoals Kapaza.be en 2dehands.be fake zijn. Ik denk dat het alweer om een (Nigeriaanse) oplichtersbende gaat. Die gasten doen reeds jaren hetzelfde met jonge,vooral Duitse tweedehandswagens.
Enkele tips om dergelijke advertenties er tussen uit te halen:
-De aanbieder is nog maar net actief als verkoper op de website. Op Marktplaats en 2dehands kan je dit zien, op Kapaza niet.
-Kijk ook eens naar de andere zoekertjes van de aanbieder, soms staat het dan vol met Blackberry's, HTC's en andere smartphones dikwijls voor dezelfde spotprijs als waarvoor de
iPhone wordt aangeboden.
-Wanneer je een mailtje stuurt naar de verkoper dan zal deze je vragen om verder te communiceren in het Engels.
-Mocht je toch beginnen communiceren in het Engels dan zal je zien dat de verkoper je zal vragen om geld over te schrijven via Western Union of misschien wel PayPal. Vanzelfsprekend ben je je geld kwijt wanneer je hier op ingaat.
-Zoals reeds gezegd in dit topic is een gloednieuwe iPhone 3GS niet te koop voor €150-200-300-350 en dan geven ze er nog garantie bij. Je zou vandaag wel kunnen stellen dat de minimumprijs €600 is. Een iPhone 3GS voor €500 is dan eigenlijk al een koopje afhankelijk van de grootte van het geheugen natuurlijk.
Ondanks alle alarmbellen die zouden moeten beginnen rinkelen bij dergelijke toestanden denk ik toch dat de oplichters heel wat mensen bij de neus kunnen nemen want anders zouden ze die zoekertjes niet elke dag opnieuw plaatsen.
U weze gewaarschuwd.