De sleep/wake knop van mijn
iPhone 2G deed het niet meer. Hij is minder dan een jaar oud, maar omdat het een simlockvrije variant uit Frankrijk is de
garantie niets waard in
Nederland. En probeer van Orange in Frankrijk maar eens gedaan te krijgen dat ze het ding repararen. Dus om 10 uur 's avonds maar een mail gestuurd naar een vijftal Nederlandse reparateurs met de vraag of ze het probleem kenden en konden
repareren en of ik ook kon langskomen met het apparaat.
-
iPod-service reageerde binnen een half uur. Drie anderen pas na twee dagen. De vijfde helemaal niet. Ook bij latere emails reageerde iPod-service snel een accuraat.
- iPod-service was de enige die mijn echt vragen beantwoordde. De anderen hadden hooguit een eerste zinnetje dat over mijn situatie ging. De rest van de mail was standaardtekst die verwees naar hun website alwaar ik maar een formulier moest invullen.
- iPod-service was de enige die een gedetailleerde prijsopgave gaf op basis van mijn probleembeschrijving. Inclusief dat er twee typen wake/sleep knoppen bestaan voor de iPhone 2G met een verschillend prijskaartje.
- iPod-service was de goedkoopste: 43,50. Een andere reparateur met exact dezelfde diagnose vroeg 200,-
- iPod-service was de enige waar ik op de
reparatie kon wachten.
Vandaag ben ik dan langs geweest en de heb de reparatie live mogen aanschouwen. De reparatie werd snel, professioneel en grondig uitgevoerd. Alles werd grondig getest en nog eens getest (twee nieuwe knoppensetjes bleken een probleem te hebben; het frame bleek enigszins verbogen, dus dat ook losgehaald en rechtgebogen). Geen onaangename verrassingen.
Al met al: zeer aan te bevelen.