//

iPhone modem kapot?

iPhone modem kapot? discussie in Unlock [archief] forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo mensen, ik heb echt al alles geprobeerd met de 1.1.2 8GB US iPhone van een vriend van me. hij heeft zoon beetje op alle ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief > Unlock [archief]
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27-02-08, 14:54
the_mastermind15 the_mastermind15 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard iPhone modem kapot?

hallo mensen,

ik heb echt al alles geprobeerd met de 1.1.2 8GB US iPhone van een vriend van me. hij heeft zoon beetje op alle firmware versies gedraaid, en ik heb al verschillende unlockmethodes gebruikt. ik heb hem zelfs open gemaakt en hij heeft dus nu bootloader 3.9!
Maar nog steeds krijg ik hem met geen mogelijkheid aan het bellen, hij blijft "no service" aangeven.

Ik heb 5 andere iPhone's wel gewoon geunlocked gekregen, maar deze lukt niet.. ik heb dus wel enige ervaring en ik heb echt goed gezocht op het forum/wiki.

even een opsomming van de dingen die ik geprobeerd heb;
  • ik begon dus met een 1.1.2 BL4.6, terug naar 1.1.1 en weer omhoog naar 1.1.2 (met oktoprep natuurlijk), hier heb ik anysim voor 1.1.2 gedraaid. Ik wist er toen nog niet veel van af, en dacht dat het geen kwaad kon(?)
  • tijd later kreeg ik er zelf een uit amerika, met een sim-proxy, deze werkte op mijn eigen telefoon, en daar heb ik dus een hele tijd mee gebeld, totdat SW unlock uit was. maar dit kaartje werkte niet op de iphone van mijn vriend.. dit vond ik al erg raar.
  • toen heb ik een stuk of 10x geprobeerd hem terug te zetten naar 1.1.1 en dan weer naar 1.1.2 te gaan, maar ook dit hielp niet.
  • toen later de SW unlock van geohot uitkwam heb ik deze gedraaid, en werkte niet(ik heb gewoon de regeltjes gevolgd; vliegtuigmodus etc.). daarna heb ik een installer versie geprobeerd die waarschuwde dat ik hem in vliegtuigmodus moest zetten, dit heb ik toen niet gedaan. Ik dacht namelijk dat hij een icoon installeerde, dan vliegtuigmodus zelf aanzetten, daarna icoon aantikken. maar hij werkte dus meteen vanuit installer.
  • ik kreeg toen de bekende problemen van traag reagerende iphone, maar die waren opgelost door met ZiPhone te fixxen.
  • met ZiPhone ook geprobeerd te unlocken, werkte niet.
  • eerst een softupgrade naar 1.1.3 gedaan, om te unlocken met ziphone, geen resultaat.
  • 1.1.1 -> 1.1.2 -> itunes upgrade naar 1.1.3 (ik dacht dat ik de baseband miss verknoeid had, en hiermee kon fixxen) weer ZiPhone, en ik kreeg voor de zoveelste keer de melding "enjoy your unlocked iPhone" nou niet dus..
  • toen ben ik hem maar gaan openmaken, om hem te downgraden naar 3.9, dit wilde eerst ook al niet lukken, en heb daarbij maar gewoon de achterkant opengeknipt (heb ik nog leuke foto's van voor de liefhebber)
  • 3.9 downgrade ook gelukt
  • nu kon ik dus vrij van baseband veranderen, dus ik heb op 1.1.1 met bijbehorende baseband versie(ben even kwijt welke dat was, 4.01.13 dacht ik) proberen te unlocken met anysim.
  • ditzelfde met de unlock met anysim via de handleiding van BL3.9
  • bij zo'n beetje elke keer geprobeerd of de sim-proxy nu wel werkte op deze telefoon, maar niet dus.
Sorry voor de lange tekst, maar ik probeer zo volledig mogelijk te zijn.

donaties aan degene die met de oplossing komt! of de 5 sim-proxy's die ik hier nog heb liggen..

edit: het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is om naar 1.0.2 te downgraden, omdat dat eerder problemen gaf, het lukte niet om te downgraden met itunes. maar ik zie niet in waarom hij het op 1.0.2 met evt. bijbehorende baseband wel zou doen.
een upgrade naar 1.1.4 kan ik nog overwegen, maar ik wacht even af totdat er meer duidelijk

Laatst gewijzigd door the_mastermind15; 27-02-08 om 14:58.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-02-08, 15:06
hellboysz's schermafbeelding
hellboysz hellboysz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 160
Standaard

heb je de 1.1.1 bl 3.9 al geprobeerd in 1 keer te upgrade naar 1.1.3 met ziphone. Die zie ik nog niet zo snel erbij staan! misschien ideetje

ps. niet toevallig de at&t sim erin laten zitten
__________________
pwned

Laatst gewijzigd door hellboysz; 27-02-08 om 15:16. Reden: 2de optie
  #3  
Oud 27-02-08, 15:08
Arsec Arsec is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

DFU mode, restore 1.1.3, ziphone "Do it all!" , done
  #4  
Oud 27-02-08, 15:53
Maarten Maarten is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 65
Standaard

Die foto's wil ik wel zien trouwens

Nu je op Bootloader 3.9 zit zou ik proberen een verginezer uit te voeren. Dan via iTunes in DFU modes 1.1.3 te installeren.
Dan via de tuturial terug naar oudere dmv: https://forum.iculture.nl/f1/ip...9-windows.html

Dan weer via iTunes in DFU modes 1.1.3 installeren en ziPhone -j -a -u draaien. Probeer het eens met een andere simkaart? Misschien dat je simkaart gewoon niet goed is/beschadigd?
__________________
"It's only a natural process that we believe in the lie, when we don't have the strength to face the truth."
  #5  
Oud 27-02-08, 16:14
the_mastermind15 the_mastermind15 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk bericht
Die foto's wil ik wel zien trouwens

Nu je op Bootloader 3.9 zit zou ik proberen een verginezer uit te voeren. Dan via iTunes in DFU modes 1.1.3 te installeren.
Dan via de tuturial terug naar oudere dmv: https://forum.iculture.nl/f1/ip...9-windows.html

Dan weer via iTunes in DFU modes 1.1.3 installeren en ziPhone -j -a -u draaien. Probeer het eens met een andere simkaart? Misschien dat je simkaart gewoon niet goed is/beschadigd?
dat virginizen was voor mijn tijd ik ben bij 1.1.2 ingestapt..
wat doet dat precies, ik heb begrepen dat dat alleen nodig was als je een 1.0.2 geunlocked hebt, en dan wil upgraden naar 1.1.1

simkaartje zal het wel niet zijn, ik heb er 3 geprobeerd (natuurlijk niet bij elke stap) en op mn eigen iPhone doet hij het wel gewoon
  #6  
Oud 27-02-08, 16:17
the_mastermind15 the_mastermind15 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hellboysz Bekijk bericht
heb je de 1.1.1 bl 3.9 al geprobeerd in 1 keer te upgrade naar 1.1.3 met ziphone. Die zie ik nog niet zo snel erbij staan! misschien ideetje

ps. niet toevallig de at&t sim erin laten zitten
ik zie niet wat het verschil is tussen van 1.1.2 upgraden naar 1.1.3 en van 1.1.1 naar 1.1.3 gaan, maar ik kan het eens proberen.

wat bedoel je met at&t sim erin laten zitten? is alweer een tijdje geleden dat ik het geprobeerd heb, maar bij het unlocken heb ik beide geprobeerd (att en orange)

edit: geprobeerd, geen resultaat, maar had t unlocken met att kaartje gedaan, daarna pas orange erin. ik ga nu opnieuw proberen en nu met orange sim

Laatst gewijzigd door the_mastermind15; 27-02-08 om 16:52.
  #7  
Oud 27-02-08, 18:43
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Misschien zit de telefoonfunctie gewoon vast Hiervoor kan je bricktool gebruiken Hier kan je het downloaden instrukties zitten in het read me file iphone-elite - Google Code
__________________
Het is maar een telefoon, meer niet.......... www.zokje.nl voor een leuke zok en een goed doel Leren is vooral (hard) vallen, weer opstaan en verder gaan. Dus wanhoop niet bij het modden van je iPhone
Beste mensen ben geen helpdesk en zal PM's met vragen dan ook niet beantwoorden. Kijk eens bij Begrippen of hier Handleidingen en als het dan nog niet wil lukken gebruik dan de Zoekfunctie.
  #8  
Oud 27-02-08, 19:03
the_mastermind15 the_mastermind15 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Misschien zit de telefoonfunctie gewoon vast Hiervoor kan je bricktool gebruiken Hier kan je het downloaden instrukties zitten in het read me file iphone-elite - Google Code
heb ik al eens geprobeerd, maar zal het nog eens doen, bedankt alvast
  #9  
Oud 27-02-08, 19:17
hellboysz's schermafbeelding
hellboysz hellboysz is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Hoofddorp
Berichten: 160
Standaard

virginizen is toch alleen maar voor firmwire ouder dan 1.1.1. Volgens mij heeft hij 1.1.2 us. Ik kan het mis hebben maar zoiets las ik in de wiki. greets
  #10  
Oud 27-02-08, 19:19
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Wie heeft het over virginizen Dit is een bricktool om de telefoonfunctie te laten werken Niets met virginizen te maken
  #11  
Oud 27-02-08, 20:10
vriesfde's schermafbeelding
vriesfde vriesfde is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 211
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maarten Bekijk bericht
Die foto's wil ik wel zien trouwens

Nu je op Bootloader 3.9 zit zou ik proberen een verginezer uit te voeren. Dan via iTunes in DFU modes 1.1.3 te installeren.
Dan via de tuturial terug naar oudere dmv: https://forum.iculture.nl/f1/ip...9-windows.html

Dan weer via iTunes in DFU modes 1.1.3 installeren en ziPhone -j -a -u draaien. Probeer het eens met een andere simkaart? Misschien dat je simkaart gewoon niet goed is/beschadigd?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michael Bekijk bericht
Wie heeft het over virginizen Dit is een bricktool om de telefoonfunctie te laten werken Niets met virginizen te maken
Maarten had het over iets wat op virginizen lijkt....verginezer?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone via usb als modem Vroegevogel iPhone algemeen 1 26-08-10 23:05
iphone als modem aaldert Archief 2 24-05-10 21:46
Iphone als modem Kwiq Archief 1 08-11-09 18:43
iPhone als modem iberno iPhone algemeen 6 19-01-08 21:01
iPhone Modem Volser Jailbreak apps en thema's 1 03-01-08 15:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:16.