//

Reservekopie van APP AANKOPEN lukt niet meer!

Reservekopie van APP AANKOPEN lukt niet meer! discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Heb een clean instap El Capitan gedaan, en zit met zowel iPhone 5S als iPad Air 2 op IOS9 (9.0.2). Bij het maken van een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-10-15, 13:12
appleblues's schermafbeelding
appleblues appleblues is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 23
Thumbs down Reservekopie van APP AANKOPEN lukt niet meer!

Heb een clean instap El Capitan gedaan, en zit met zowel iPhone 5S als iPad Air 2 op IOS9 (9.0.2). Bij het maken van een reservekopie middels iTunes kon je vroeger ook je aangekochte apps mee overzetten naar iTunes (bibliotheek iTunes Media map Mobile Applications) op je Macbook.
Dit lukt voor geen meter, van alles geprobeerd, ook gezocht op dit forum naar een oplossing, kan helaas niets vinden of kijk er overheen.
Ik zie ook geen apps meer in iTunes wanneer ik op de buttons; "Mijn apps, mijn iPhone apps echt. klik.

Aangezien er geen apps meer te zien zijn in iTunes kan ik ook geen bestanden meer delen van apps die dat vroeger wel konden! Ik vraag me af wat aan de hand is

Graag enige hulp. Bij voorbaat dank!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-10-15, 13:15
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appleblues Bekijk bericht
Bij het maken van een reservekopie middels iTunes kon je vroeger ook je aangekochte apps mee overzetten naar iTunes op je Macbook.
Nee, dat gebeurde in allereerste instantie met "aankopen overzetten". Daarna met een synchronisatie (die ook een incrementele backup maakt). Er is dus niets veranderd in El Capitan.
  #3  
Oud 12-10-15, 14:40
appleblues's schermafbeelding
appleblues appleblues is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nee, dat gebeurde in allereerste instantie met "aankopen overzetten". Daarna met een synchronisatie (die ook een incrementele backup maakt). Er is dus niets veranderd in El Capitan.
Sorry maar ik begrijp niet goed wat je probeert te zeggen, kun je misschien iets duidelijker zijn!?
  #4  
Oud 13-10-15, 13:11
appleblues's schermafbeelding
appleblues appleblues is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 23
Standaard

Kan me niet voorstellen dat ik hier de enige ben die hier last van heeft!
Maar geen thread of topic hierover, vreemd?
Hoe dan ook, voor degene die er iets mee kunnen.https://discussions.apple.com/thread...rt=45&tstart=0
  #5  
Oud 13-10-15, 19:00
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Het heeft te maken met "app thinning": een app die bijvoorbeeld op een iPhone 5 staat is niet (meer) hetzelfde als de app op een iPad. Je kan apps wel in iTunes opnieuw downloaden, maar niet meer van je iPhone of iPad naar je computer kopiëren.

Laatst gewijzigd door remundo7000; 15-10-15 om 01:13.
  #6  
Oud 14-10-15, 10:22
appleblues's schermafbeelding
appleblues appleblues is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 23
Standaard

Alles leuk en aardig, maar hierdoor kun je dus ook geen bestanden meer uitwisselen ( van en naar je Mac ), met betreffende apps die dat mogelijk maken. Alles zal en moet natuurlijk weer via iCloud!?
  #7  
Oud 14-10-15, 10:30
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appleblues Bekijk bericht
Alles leuk en aardig, maar hierdoor kun je dus ook geen bestanden meer uitwisselen ( van en naar je Mac ), met betreffende apps die dat mogelijk maken.
Foutieve conclusie:

  #8  
Oud 14-10-15, 20:29
appleblues's schermafbeelding
appleblues appleblues is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2012
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Foutieve conclusie:

@timosha Bedankt voor je reactie!
Gelukkig hebben we dit dan toch nog! was even vergeten te scrollen
  #9  
Oud 15-10-15, 15:07
AppleFreaks AppleFreaks is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 31
Standaard

net meer dan een uur met apple senior advisor aan telefoon gezeten zijn antwoord was uiteindelijk:

Sinds iOS 9 is het niet meer mogelijk om van je device apps over te zetten naar je computer.
Ik zei maar ben een hoop apps kwijt ook betaalde apps die ik ineens niet meer kan installeren als ik dit van te voren had geweten had ik op de computer een backup aangemaakt tijdens iOS versie 8.4.1

nu dat ik ongeveer aan 130 euro betaalde apps kwijt ben moet ik dus handmatig gaan zoeken in mijn aankopen lijst sinds 2008 welke apps ik kwijt ben en een claim indienen met aankoop nota van de apps en in apps aankopen om zo een refund te krijgen.

Hij gaf me gelijk dat het enorm omslachtig was en dat het een betere optie zou zijn geweest dat de apps die je aangekocht heb wel zou kunnen opslaan op je pc of mac.

uiterst frusterend dit dus en telefoon stond al rood gloeiend bij apple dat mensen niks meer konden opslaan en apps zo maar verdwijnen die aangekocht zijn
  #10  
Oud 18-10-15, 11:07
Murgen Murgen is offline
• iOS 11.2
• 11.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 156
Standaard

Aha, dat verklaart een hoop. Erg irritant dus.
__________________
~ An Apple a day keeps Microsoft away ~
  #11  
Oud 18-10-15, 11:14
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zie het probleem niet. Dat kon, en kan nog steeds, ingesteld worden in iTunes op de Mac/PC:

  #12  
Oud 18-10-15, 11:38
nyeko nyeko is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet. Dat kon, en kan nog steeds, ingesteld worden in iTunes op de Mac/PC:

Sorry maar dat kan je vergeten enkel wat jij ziet is de apps die je ooit gedownload hebt

Heb je een clean install zal deze nooit meer de apps op je pc of Mac zetten
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg image.jpg‎ (44,9 KB, 7x gelezen)
  #13  
Oud 18-10-15, 11:44
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nyeko Bekijk bericht
Sorry maar dat kan je vergeten enkel wat jij ziet is de apps die je ooit gedownload hebt
Bij mij werkt dat nog steeds. Heb 10 minuten geleden op een iMac de app Belgium Radio Player gedownload. Die app staat nu ook in iTunes op de MacBook Pro en iMac van mijn vrouw.
  #14  
Oud 18-10-15, 12:04
nyeko nyeko is offline
• iOS 11.1
• 11.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2015
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Bij mij werkt dat nog steeds. Heb 10 minuten geleden op een iMac de app Belgium Radio Player gedownload. Die app staat nu ook in iTunes op de MacBook Pro en iMac van mijn vrouw.
Dat is toch totaal wat anders, uit de Appstore downloaden kan ja, maar aankopen overzetten vanuit je iPhone/iPad etc op Mac of pc kan je vergeten met iOS 9 en hoger

Dus als je apps hebt aangekocht die niet meer in Appstore staan kan je ze niet meer op je pc of Mac opslaan

Ook als je een clean install hebt op pc of Mac kan je niet drukken op aankopen overzetten op Mac of pc want er gebeurt niks

Je kan enkel handmatig Appje voor Appje downloaden uit Appstore en als je net als ik heel veel apps hebt is dat geen doen en ergste is dat veel apps uit Appstore verdwenen zijn gelukkig kon ik via aankoop factuur in iTunes dat aantonen en heb refund gehad totaal bijna 90 euro aan apps terug betaald gekregen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
in Navionics app aankopen lukt niet Noordh iPhone Apps 2 14-10-14 14:33
reservekopie maken lukt niet meer met ipad2 travelphotography iPad algemeen 6 16-01-12 12:18
Windows: reservekopie lukt niet (meer) Mickeymii iTunes 4 04-02-10 23:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:58.