//

Handmatig toegevoegde albumillustraties

Handmatig toegevoegde albumillustraties discussie in iTunes forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Waar worden handmatig toegevoegde albumillustraties opgeslagen? Voorbeeld, ik scan een cd hoesje in en voeg deze toe aan een album in iTunes. Wordt deze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Desktop > iTunes
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-10-09, 17:05
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard Handmatig toegevoegde albumillustraties

Hoi,

Waar worden handmatig toegevoegde albumillustraties opgeslagen? Voorbeeld, ik scan een cd hoesje in en voeg deze toe aan een album in iTunes. Wordt deze data opgeslagen in de itunes configuratie inclusief het ablum plaatje? Of wordt dit opgeslagen in de mp3 tag? Als dit laatste het geval is dan kan je bv makkelijker migreren naar een nieuwe itunes installatie mocht dat ooit moeten. In het andere geval moet je weer alle illustraties toevoegen.

John.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-10-09, 15:14
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Goede vraag, tvp dus voor mij.

Ik doe het nu eerst met een (gratis) tooltje : mp3tag
Ik voeg daar de hoesjes handmatig toe als deze in de online DB niet gevonden wordt en ook zorg ik dat alle tags e.d. conform mijn wens worden aangepast.
Hierna zet ik ze over naar iTunes en is alles keurig zoals het moet zijn.
  #3  
Oud 26-10-09, 16:57
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Is mij ook niet helemaal duidelijk. Meestal belanden ze in de MP3 ID3 tags, dat kun je ook zien als je het bestand in de gaten houdt; het wordt een paar KB groter. Maar er is ook een folder "Album Artwork" aanwezig in de iTunes folder, dus het is wat onduidelijk.

Wellicht heeft het ook te maken met het feit of de informatie in de betreffende TAG kan worden opgeslagen. Ik weet niet vanaf welke versie het kan, maar 1.0 kon het bijvoorbeeld nog niet volgens mij. Ook formaten als WAV en AIFF kennen geen "embedding" van de album art.

Misschien is er wel ergens op de Apple site wat meer specifieke technische info te vinden hierover, maar ik heb niet zo'n zin om dat op te zoeken.
  #4  
Oud 01-11-09, 09:59
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard

Itunes bewaart het album artwork niet in het muziekbestand. Ik heb een in itunes opgeslagen muziekbestand, waarvan de albumillustratie door iTunes zelf is geregeld, in winamp ingeladen en daar zie ik geen artwork terug. Dit betekent dat het artwork in de intunes config wordt opgeslagen en dus niet in het muziek bestand zelf.

jammer.
  #5  
Oud 04-11-09, 19:48
U2maxi U2maxi is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 1
Standaard

iTunes bewaart toegevoegde artwork wel degelijk in het bestand (.m4a, mp3 etc. maar géén .wav!).

Alleen wanneer je voor 'Albumillustraties ophalen' kiest, wordt deze ergens in 'documents and settings' opgeslagen.

Hiervoor is ook een oplossing: klik rechts op de illustratie en kies 'kopieren'. Vervolgens klik je rechts op het nummer in de bibliotheek en klik je op 'Gedownloade illustraties wissen'.
Als laatste klik je dan rechts op de plek waar eerst de illustratie stond en kies je: 'plakken'. Het plaatje wordt dan in het bestand opgeslagen.

Succes!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Toegevoegde waarde 3G redlaB iPad algemeen 21 03-05-11 18:52
Handmatig toegevoegde contacts onzichtbaar Bento iPhone algemeen 0 16-06-10 09:14
Toegevoegde waarde Newsstand?? jayjay00 iPhone Apps 0 01-12-09 11:31
Windows: Albumillustraties d_v iTunes 2 15-08-08 09:48
Albumillustraties ANGER& Archief 13 27-12-07 17:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:06.