iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPad algemeen (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/)
-   -   Op vakantie: iPad gebruiken zonder Wi-Fi (https://forum.iculture.nl/f90/ipad/f91/ipad-algemeen/64694-op-vakantie-ipad-gebruiken-zonder-wifi.html)

Davidgilmour 18-07-10 10:16

Op vakantie: iPad gebruiken zonder Wi-Fi
 
In het buitenland kom je wel eens een hotel tegen waarschijnlijk geen Wi-Fi maar alleen 10/100 Ethernet aanwezig is. Hoe Los je dit op met je iPad? Een airport express meenemen? Werkt dat ook als je eerst een password moet intikken om online te komen? Zou toch zonde zijn als je ook nog eens je laptop mee zou moeten nemen om die als AP te gebruiken. Hoe doen jullie dit?

wvy 18-07-10 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Davidgilmour (Bericht 491932)
In het buitenland kom je wel eens een hotel tegen waarschijnlijk geen Wi-Fi maar alleen 10/100 Ethernet aanwezig is. Hoe Los je dit op met je iPad? Een airport express meenemen? Werkt dat ook als je eerst een password moet intikken om online te komen? Zou toch zonde zijn als je ook nog eens je laptop mee zou moeten nemen om die als AP te gebruiken. Hoe doen jullie dit?


Eigenlijk beantwoord je zelf je vraag ... de ipad heeft geen ethernet aansluiting dus zonder Wi-Fi zal het niet lukken (of je moet een 3G hebben met roaming) en als er een passwoord op de Wi-Fi moet gebruikt worden dan zal je deze toch nodig hebben om in te loggen .. met AE zal het sowieso niet lukken want deze kan je niet als router gebruiken ...

Davidgilmour 18-07-10 10:55

Jammer dat apple geen Ethernet adapter heeft ontwikkeld, iets voor een 3d party bedrijf misschien?

wvy 18-07-10 11:00

Notebook kopen ipv iPad :cool::D

Sjeltur 18-07-10 13:03

Ik zou bijna gaan zeggen; vermijd zo'n hotel.
Tijdens mijn vakantie ben ik geen hotel (9 hotels in usa) tegengekomen zonder Wi-Fi. Je moet soms wel betalen, maar ja......

Je zou ook een eigen, kleine, router kunnen meenemen; en die op de ethernet aansluiten.

Davidgilmour 18-07-10 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjeltur (Bericht 492048)
Ik zou bijna gaan zeggen; vermijd zo'n hotel.
Tijdens mijn vakantie ben ik geen hotel (9 hotels in usa) tegengekomen zonder Wi-Fi. Je moet soms wel betalen, maar ja......

Je zou ook een eigen, kleine, router kunnen meenemen; en die op de ethernet aansluiten.

De airport express is een kleine router, maar erg duur, 90 euro.

Lukt het ook een router in te stellen indien je eerst een password in moet stellen?

Sjeltur 18-07-10 14:08

Weet ik eigenlijk niet. Op mijn 2routers zit wel zo'n soort optie...,maar of het in zo'n geval ook werkt.....geen idee. Was eigenlijk meer een 'spontaan idee'.

Maar meestal kun je het ethernet zonder wachtwoord binnenkomen, omdat de kabelverbinding al de beveiliging is.
Maar ja, heel soms hebben ze nog wel een wachtwoord.....
Misschien iemand die dit al heeft gehad?

jap74 18-07-10 14:51

Ik gebruik een Airport Express. Kijk eens op eBay of Marktplaats. Gek genoeg zijn er veel mensen die er vanaf willen, maar ism een iPad is het prima. Let op dat je wel de nieuwste versie hebt. Ook vergt het wel even wat moeite om de goede instellingen tot te passen, voordat je vertrekt.

Het is trouwens ook wel eens heerlijk als je geen internet hebt.....

Guuz 29-11-10 11:35

Wat als je nu geen draadloze verbinding wilt, is er dan zoiets als usb2ethernet of is dit onmogelijk?

matchware 29-11-10 12:07

gewoon een simpele acces point aanschaffen:
simpelste kost nog geen 30€, geen gezeik met allerlei instellingen enzo...

Guuz 29-11-10 12:09

ik wil dus géén draadloze verbinding.....

SirOcco31 30-11-10 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Guuz (Bericht 607430)
ik wil dus géén draadloze verbinding.....

tsja, 't is draadloos of 't is niets. Aan jou de keuze. Of ipad met 3G

apotheosis 30-11-10 17:18

Mensenlief ;p, surfen in het buitenland is en blijft dangerous vind ik zowel met een iphone als ipad en zeker als je ermee wil surfen, ik heb bij mij mijn boeltje toen afgezet allemaal.

Tis veel te veel geld om er te surfen.
Beste is gewoon naar een internet cafe gaan of in het hotel zelf op internet te gaan vantegenwoordig staan er altijd pc's waarmee je op het internet kan.

De archeos 101 de binnekort ofzo uitkomt ziet er me zelfs beter uit dan die ipad, er zit een hdmi aansluiting aan, zou goedkoper zijn dan de ipad, wel geen 3G helaas, maar wel een usb aansluiting dus je kan er dan wel tethering mee gebruiken als je mv of proximus hebt enz....

Das één van de redenen waarom ik de ipad toch niet heb gekocht, geen hdmi en geen usb aansluiting?? De dag van vandaag moet dit er zeker allemaal opzitten.

Martin 67 30-11-10 18:48

Hoi, ik heb onlangs een huawei e585 gekocht. Een mifi router. Google maar eens. Kost €100 heb hem vorige week in Berlijn gebruikt. Werkt erg goed. Mijn reisgezelschap was er ook op aangesloten. Dwz. Een iPhone, Nokia N8, een iPad en een asus netbook. Echt, alle vier de apparaten. Bij de Vodafone in Duitsland een prepaidinernet simkaart (CallYa) gekocht €9,95 met €10 tegoed. Ik kreeg dus van Vodafone een simkaart en €0,05. Zeer makkelijk instellen en niet op maat knippen. Hij zet 3G om naar Wi-Fi. Werkt zeer goed.

bvdhoek 27-12-10 21:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door matchware (Bericht 607427)
gewoon een simpele acces point aanschaffen:
simpelste kost nog geen 30€, geen gezeik met allerlei instellingen enzo...

Waar kan ik een acces router voor mijn IPad Wi-Fi 32 Gb kopen, zodat ik met en simkaart toch internet heb? Ik heb er wat weinig verstand van, wie helpt me op weg?

gregre 28-12-10 00:11

ik reis ver en veel, in Madagascar kon in met mn 3G geen kant op, wel op de airport Ethernet (de code werkte niet voor de ipad maar wel voor mobiele telefoons). Op al die verre bestemmingen heeft vodafoon toch wel t beroerdste bereik, terwijl je met kpn in de meest ver afgelegen bush nog verbinding hebt (mobiel). Frustrerend dit, ga kijken of t inmiddels mogelijk is mn Vodafone prepaid om te zetten voor n kpn (kon in juni niet)

gregre 28-12-10 00:14

in afrika, z amerika is t Wi-Fi of niks. en ook die Wi-Fi verbinding in hotels is net roulette, ene wel andere dag niet. ik heb r vrede mee, maar t is wel raar als je merkt dat je mobiel t wel doet en je ipad niet

Graf Zum Kotzen 28-12-10 09:36

Er is helaas niet 1 oplossing.
Ik heb altijd mijn Airport Express bij mij; dat helpt vaak als er alleen wired internet is. Helaas zijn er ook hotels die dit blokkeren. Of het probleem is dat maar 1 device wordt geaccepteerd; dat is niet handig als je je iPhone, iPad en laptop op internet wil hebben. Met Vodafone kan je voor 5 euro 1gb per maand in een aantal landen gebruiken. Werkt echter alleen voor iPhone. Misschien krijgen we een dergelijke optie binnenkort ook voor de iPad????

bvdhoek 29-12-10 16:45

He Matchware, waar kan ik die van € 30.00 kopen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:52.