//

Op vakantie: iPad gebruiken zonder wifi

Op vakantie: iPad gebruiken zonder wifi discussie in iPad algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) In het buitenland kom je wel eens een hotel tegen waarschijnlijk geen wifi maar alleen 10/100 Ethernet aanwezig is. Hoe Los je dit op met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPad > iPad algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-07-10, 11:16
Davidgilmour Davidgilmour is offline
• iOS 1.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard Op vakantie: iPad gebruiken zonder Wi-Fi

In het buitenland kom je wel eens een hotel tegen waarschijnlijk geen Wi-Fi maar alleen 10/100 Ethernet aanwezig is. Hoe Los je dit op met je iPad? Een airport express meenemen? Werkt dat ook als je eerst een password moet intikken om online te komen? Zou toch zonde zijn als je ook nog eens je laptop mee zou moeten nemen om die als AP te gebruiken. Hoe doen jullie dit?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-07-10, 11:30
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Davidgilmour Bekijk bericht
In het buitenland kom je wel eens een hotel tegen waarschijnlijk geen Wi-Fi maar alleen 10/100 Ethernet aanwezig is. Hoe Los je dit op met je iPad? Een airport express meenemen? Werkt dat ook als je eerst een password moet intikken om online te komen? Zou toch zonde zijn als je ook nog eens je laptop mee zou moeten nemen om die als AP te gebruiken. Hoe doen jullie dit?

Eigenlijk beantwoord je zelf je vraag ... de ipad heeft geen ethernet aansluiting dus zonder Wi-Fi zal het niet lukken (of je moet een 3G hebben met roaming) en als er een passwoord op de Wi-Fi moet gebruikt worden dan zal je deze toch nodig hebben om in te loggen .. met AE zal het sowieso niet lukken want deze kan je niet als router gebruiken ...
__________________
 iMac (Retina 4K, 21.5-inch, 2017) 3,6 GHz Intel Core i7  iPhone X 256GB  iPad Pro 9,7" 128Gb - Wi-Fi - Cellular  Apple TV4 64Gb
  #3  
Oud 18-07-10, 11:55
Davidgilmour Davidgilmour is offline
• iOS 1.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

Jammer dat apple geen Ethernet adapter heeft ontwikkeld, iets voor een 3d party bedrijf misschien?
  #4  
Oud 18-07-10, 12:00
wvy's schermafbeelding
wvy wvy is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 721
Standaard

Notebook kopen ipv iPad
  #5  
Oud 18-07-10, 14:03
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Ik zou bijna gaan zeggen; vermijd zo'n hotel.
Tijdens mijn vakantie ben ik geen hotel (9 hotels in usa) tegengekomen zonder Wi-Fi. Je moet soms wel betalen, maar ja......

Je zou ook een eigen, kleine, router kunnen meenemen; en die op de ethernet aansluiten.
  #6  
Oud 18-07-10, 14:57
Davidgilmour Davidgilmour is offline
• iOS 1.1.3
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjeltur Bekijk bericht
Ik zou bijna gaan zeggen; vermijd zo'n hotel.
Tijdens mijn vakantie ben ik geen hotel (9 hotels in usa) tegengekomen zonder Wi-Fi. Je moet soms wel betalen, maar ja......

Je zou ook een eigen, kleine, router kunnen meenemen; en die op de ethernet aansluiten.
De airport express is een kleine router, maar erg duur, 90 euro.

Lukt het ook een router in te stellen indien je eerst een password in moet stellen?
  #7  
Oud 18-07-10, 15:08
Sjeltur Sjeltur is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 251
Standaard

Weet ik eigenlijk niet. Op mijn 2routers zit wel zo'n soort optie...,maar of het in zo'n geval ook werkt.....geen idee. Was eigenlijk meer een 'spontaan idee'.

Maar meestal kun je het ethernet zonder wachtwoord binnenkomen, omdat de kabelverbinding al de beveiliging is.
Maar ja, heel soms hebben ze nog wel een wachtwoord.....
Misschien iemand die dit al heeft gehad?
  #8  
Oud 18-07-10, 15:51
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik gebruik een Airport Express. Kijk eens op eBay of Marktplaats. Gek genoeg zijn er veel mensen die er vanaf willen, maar ism een iPad is het prima. Let op dat je wel de nieuwste versie hebt. Ook vergt het wel even wat moeite om de goede instellingen tot te passen, voordat je vertrekt.

Het is trouwens ook wel eens heerlijk als je geen internet hebt.....
  #9  
Oud 29-11-10, 12:35
Guuz Guuz is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Weurt
Berichten: 24
Standaard

Wat als je nu geen draadloze verbinding wilt, is er dan zoiets als usb2ethernet of is dit onmogelijk?
  #10  
Oud 29-11-10, 13:07
matchware matchware is offline
• iOS 10.0.2
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 9
Standaard

gewoon een simpele acces point aanschaffen:
simpelste kost nog geen 30€, geen gezeik met allerlei instellingen enzo...
  #11  
Oud 29-11-10, 13:09
Guuz Guuz is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Weurt
Berichten: 24
Standaard

ik wil dus géén draadloze verbinding.....
  #12  
Oud 30-11-10, 17:59
SirOcco31 SirOcco31 is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 46
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guuz Bekijk bericht
ik wil dus géén draadloze verbinding.....
tsja, 't is draadloos of 't is niets. Aan jou de keuze. Of ipad met 3G
  #13  
Oud 30-11-10, 18:18
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Mensenlief ;p, surfen in het buitenland is en blijft dangerous vind ik zowel met een iphone als ipad en zeker als je ermee wil surfen, ik heb bij mij mijn boeltje toen afgezet allemaal.

Tis veel te veel geld om er te surfen.
Beste is gewoon naar een internet cafe gaan of in het hotel zelf op internet te gaan vantegenwoordig staan er altijd pc's waarmee je op het internet kan.

De archeos 101 de binnekort ofzo uitkomt ziet er me zelfs beter uit dan die ipad, er zit een hdmi aansluiting aan, zou goedkoper zijn dan de ipad, wel geen 3G helaas, maar wel een usb aansluiting dus je kan er dan wel tethering mee gebruiken als je mv of proximus hebt enz....

Das één van de redenen waarom ik de ipad toch niet heb gekocht, geen hdmi en geen usb aansluiting?? De dag van vandaag moet dit er zeker allemaal opzitten.
  #14  
Oud 30-11-10, 19:48
Martin 67 Martin 67 is offline
• iOS 10.3.3
• 11.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 8
Standaard

Hoi, ik heb onlangs een huawei e585 gekocht. Een mifi router. Google maar eens. Kost €100 heb hem vorige week in Berlijn gebruikt. Werkt erg goed. Mijn reisgezelschap was er ook op aangesloten. Dwz. Een iPhone, Nokia N8, een iPad en een asus netbook. Echt, alle vier de apparaten. Bij de Vodafone in Duitsland een prepaidinernet simkaart (CallYa) gekocht €9,95 met €10 tegoed. Ik kreeg dus van Vodafone een simkaart en €0,05. Zeer makkelijk instellen en niet op maat knippen. Hij zet 3G om naar Wi-Fi. Werkt zeer goed.
  #15  
Oud 27-12-10, 22:46
bvdhoek's schermafbeelding
bvdhoek bvdhoek is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Driebergen
Berichten: 28
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matchware Bekijk bericht
gewoon een simpele acces point aanschaffen:
simpelste kost nog geen 30€, geen gezeik met allerlei instellingen enzo...
Waar kan ik een acces router voor mijn IPad Wi-Fi 32 Gb kopen, zodat ik met en simkaart toch internet heb? Ik heb er wat weinig verstand van, wie helpt me op weg?
  #16  
Oud 28-12-10, 01:11
gregre gregre is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: x
Berichten: 118
Standaard

ik reis ver en veel, in Madagascar kon in met mn 3G geen kant op, wel op de airport Ethernet (de code werkte niet voor de ipad maar wel voor mobiele telefoons). Op al die verre bestemmingen heeft vodafoon toch wel t beroerdste bereik, terwijl je met kpn in de meest ver afgelegen bush nog verbinding hebt (mobiel). Frustrerend dit, ga kijken of t inmiddels mogelijk is mn Vodafone prepaid om te zetten voor n kpn (kon in juni niet)
  #17  
Oud 28-12-10, 01:14
gregre gregre is offline
 
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: x
Berichten: 118
Standaard

in afrika, z amerika is t Wi-Fi of niks. en ook die Wi-Fi verbinding in hotels is net roulette, ene wel andere dag niet. ik heb r vrede mee, maar t is wel raar als je merkt dat je mobiel t wel doet en je ipad niet
  #18  
Oud 28-12-10, 10:36
Graf Zum Kotzen Graf Zum Kotzen is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Utrecht
Berichten: 146
Standaard

Er is helaas niet 1 oplossing.
Ik heb altijd mijn Airport Express bij mij; dat helpt vaak als er alleen wired internet is. Helaas zijn er ook hotels die dit blokkeren. Of het probleem is dat maar 1 device wordt geaccepteerd; dat is niet handig als je je iPhone, iPad en laptop op internet wil hebben. Met Vodafone kan je voor 5 euro 1gb per maand in een aantal landen gebruiken. Werkt echter alleen voor iPhone. Misschien krijgen we een dergelijke optie binnenkort ook voor de iPad????
  #19  
Oud 29-12-10, 17:45
bvdhoek's schermafbeelding
bvdhoek bvdhoek is offline
• iOS 3.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Driebergen
Berichten: 28
Standaard

He Matchware, waar kan ik die van € 30.00 kopen?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPad Wi-Fi of iPad Wi-Fi + 3G: wat vind jij, en waarom? yuiop88 iPad algemeen 57 15-05-12 01:31
Ipad 2 gestolen op vakantie etienneb iPad algemeen 3 21-05-11 23:30
Ipad rebooten bia redsnow op vakantie help :) daveku iPad algemeen 5 24-12-10 01:45
je dock gebruiken zonder je case te verwijderen truckdiver iPhone accessoires en onderdelen 3 03-03-08 19:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:07.