wat doe ik fout, de functie werkt namelijk niet meer discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) beste allemaal! zelf ben ik nieuweling met xcode (en ook dat taaltje) ik kan al (een heel klein beetje) c een beetje begrijpen en ken ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
wat doe ik fout, de functie werkt namelijk niet meer
beste allemaal!
zelf ben ik nieuweling met xcode (en ook dat taaltje) ik kan al (een heel klein beetje) c een beetje begrijpen en ken daar de hoofdfuncties van. ik ben eigenlijk aan het spelen met Xcode om zo wat meer te leren. maar deze fout krijg ik zelf niet opgelost... ik maak een Iphone app waarbij er op het scherm een button en een label actief is. het ziet er als volgt uit (deze functie word uitgevoerd waarneer iemand op de knop drukt) { int a = 3; int b = 3; int c; c = b * a; self.(naam label).text = @"%i", c"; nu krijg ik als ik in de simulator bezig ben, en ik klik op de knop het volgende te zien: %i dat wil ik dus niet.... zou iemand mij kunnen helpen? hoe ik dit moet doen? edit: iemand weet hoe je de scanf() functie kan gebruiken waar bij ik dus ook een variabele kan opslaan (maar dan via het scherm) dus dat a en b geen waaarden hadden en dat de persoon voor a en b een getal voor moesten invullen... alvast bedankt! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Jouw code compileert niet, volgens mij. Er staat een losse " voor de c.
Zo moet het wel: Code:
int a = 3; int b = 3 int c = b * a; self.label.text = [NSString stringWithFormat:@"%d", c]; Google maar eens op UITextField en UITextFieldDelegate.
|
|||
|
|||
bedankt voor de tip ik ga hem zo uitproberen.
met de scanf() functie bedoelde ik meer. hoe kan ik een getal ophalen van de gebruiker? hoe moet ik die scant() functie dan gebruiken of moet ik dan een andere functie gebruiken? |
|
|||
|
|||
Code:
int getal; getal = [self.label.text intValue]; |
|
|||
|
|||
scanf is voor "command line" applicicaties. Waarschijnlijk heb je een aantal basis lessen voor C gehad. Wat je al aangaf.
Ik raad je aan om gewoon de tutorials van Stanford op iTunes University te volgen, dan zie je gelijk hoe het op iOS moet.
|
|||
|
|||
dat klopt
Laatst gewijzigd door randmeer; 04-07-14 om 16:36. |
|
|||
|
|||
kan iemand me nog is helpen...
hoe verhelp ik dit probleem Citaat:
Laatst gewijzigd door randmeer; 06-07-14 om 23:39. |
|
||||
|
||||
Als je daar hulp bij wil zul je meer details moeten prijsgeven...
(bijvoorbeeld welke library de linker niet kan vinden)
|
|||
|
|||
ik zie het volgende als ik op foutmelding druk
Citaat:
|
|
||||
|
||||
Heb je zelf één of meer functies met de naam main geschreven?
|
|
|||
|
|||
thanks het is weg
hoe moet ik het dan wel gebruiken(main functie)? |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
ik dacht een main functie altijd automatisch word uitgevoerd?
naja... zoals je kan zien ben ik geen proffensioneel.... ik heb tenniste al een oplossing gevonden hoe ik het anders kan doen (kost alleen wat meer tijd) ik moet binnenkort maar wat meer gaan leren over c... als ik de app klaar heb zal ik waarschijnlijk nog heel wat vragen stellen... (over hoe je bijvoorbeeld de naam veranderd het plaatje en hoe je hem in meerde talen kan krijgen) nouja, dat is over pas over een paar weken. dan kom ik met al die vragen.... |
|
||||
|
||||
Standaard C is in tegenstelling tot Objective-C niet object-georiënteerd.
Met alleen over C lezen kom je er waarschijnlijk niet... |
|
|||
|
|||
Zoals ik al zei bekijk deze tutorials eens:
https://itunes.apple.com/us/itunes-u...95605774?mt=10 |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Windows: wat doe ik fout ? | type 3 | iTunes | 3 | 03-04-13 11:14 |
Wat doe ik fout !? | psvunited | Jailbreak | 7 | 05-04-11 21:13 |
iPhone: Stap 2 van jailbreak lukt al niet, wat doe ik fout | alfastra | Jailbreak | 0 | 02-12-10 00:10 |
wat doe ik fout???? | huisvrouwtje | Archief | 3 | 04-11-09 12:26 |
Wat doe ik nou fout? | raymee | Archief | 6 | 15-05-09 20:23 |
|
|