Developen voor iphone discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik develop al een tijd voor de PSP en het web. Maar nu wil ik een stapje verder en ook gaan developen voor de ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Developen voor iphone
Hallo,
Ik develop al een tijd voor de PSP en het web. Maar nu wil ik een stapje verder en ook gaan developen voor de iphone... Iemand tips voor ik begin. Bijvoorbeeld... Welke prog's kan ik het beste gebruiken als vervanger voor de apple SDK? Ik heb een pc geen mac! Bedankt! Als het beter is voor een MAC is een MAC MINI dan een goede mac voor het developen voor de iphone/ipod? Laatst gewijzigd door Dreissen; 18-03-09 om 21:02. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
||||
|
||||
Het is ook mogelijk voor windows maar dan moet je wel $100 neerleggen, en waarschijnlijk ben je dan het beste af met een Mac Mini, als het goed is is dat programma niet zo zwaar.
|
#3
|
||||
|
||||
Citaat:
Hoe is het mogelijk op Windows dan? Meer info?
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT |
#4
|
||||
|
||||
Je moet sowieso $100 per jaar neerleggen om je applicaties via de App Store uit te kunnen brengen. Of je nu een Mac of PC hebt.
Voor zover ik weet is het via een PC niet mogelijk, behalve met een of andere toolchain (waar ik trouwens niets van snap). Een Mac Mini is zeker een goeie Mac, als je er niet teveel mee doet.
__________________
iPhone 2G, 8GB Intel MacBook (zwart), 2,2GHz, 160GB HD |
#5
|
|||
|
|||
Zoek eens op OSX86 en Hackintosh .
|
#6
|
|||
|
|||
Ik develop zelf op een Compaq Presario laptop met OSX86 (iDeneb 1.3). Het enige wat ik niet kan is upgraden naar OSX 10.5.6, ik zit nog vast aan 10.5.5. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld iWork '09 en de beta SDK niet gebruiken, voor de rest werkt alles ontzettend soepel.
Het heeft me wel meer dan een dag gekost (met hulp van een ervaringsdeskundige n.b.) om alles aan de gang te krijgen. |
#7
|
|||
|
|||
Citaat:
Maar op 10.5.5 moet de SDK wel kunnen draaien. |
#8
|
|||
|
|||
De 2.2.1 SDK wel ja, XCode 3 heeft echter OSX 10.5.6 nodig.
|
#9
|
||||
|
||||
De open source toolchain (denk gewoon aan een compiler, linker, debugger en libraries) bestond al voor Apple haar eigen SDK uitbracht. Deze kun je ook gebruiken op Windows. Uiteraard mag je applicaties die zijn gemaakt met deze toolchain niet distribueren via de AppStore.
|
#10
|
|||
|
|||
Citaat:
Waar kan je de toolchain downloaden? Het lijkt me wel leuk om uit te proberen. Alvast bedankt, Tony Wat is Apple iPhone SDK (Software Development Kit)? - Uitgelegd |
#11
|
||||
|
||||
Maar op een intel Mac Mini kun je prima Xcode draaien. Zorg wel voor genoeg RAM
|
#12
|
||||
|
||||
Inderdaad mijn ontwikkel mac is ook een mini met 2 gig ram en een hd van 500gb en dit voldoet voor het maken van apps en andere software! Voor gewoon gebruik heb ik een mbp!
|
#13
|
|||
|
|||
Mijn mini heeft maar 1 GB RAM en dat gaat ook prima. Zolang het maar een Intel processor is.
|
#14
|
||||
|
||||
Meer is altijd beter als het om RAM gaat dan.
|
#15
|
||||
|
||||
Ik zou het niet weten en ik vermoed dat deze niet meer wordt onderhouden. iPhoneclub heeft ooit een artikel gelinkt die uitlegde hoe je met de Eclipse IDE op Windows kunt ontwikkelen voor iPhone, maar ik kan deze momenteel niet zoeken omdat de site deels plat ligt i.v.m. WWDC.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Developen met Flash CS5? | Rotje333 | Ontwikkelen voor iOS | 14 | 19-08-10 19:52 |
Leren developen | Ton Versteeg | Ontwikkelen voor iOS | 19 | 21-03-09 17:45 |
|
|