iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   XCode signing fout (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/31756-xcode-signing-fout.html)

iGregor 20-03-09 16:14

XCode signing fout
 
Hoi,

Ik probeer mijn app te builden voor distributie, maar ik krijg helaas een error.

CodeSign error: a valid provisioning profile is required for product type 'Application' in SDK 'Device - iPhone OS 2.2'


Mijn provisioning profile is helemaal goed, en ik heb hem ook goed ingesteld volgens mij. Ik gebruik phonegap (PhoneGap | Cross platform mobile framework) en volgens hun is dit het: iPhone SDK 2.2 - CodeSign Error | furmanek.net

Ik snap alleen niet hoe ik het moet doen e.d.

Kan iemand mij toevallig helpen?

Alvast bedankt,

Gregor Biljardt

macfreaker 21-03-09 08:39

Heb eens gekeken naar phonegap en het voorbeeld bestand geprobeerd en deze werkt perfect in debug. Echter in release of distribution krijg ik een ook fout maar heeft niets te maken met provsioning maar iets anders wat ik nog niet vind. Ik zou zeggen nogmaals je bestandje opnieuw(provisioning) inzetten.

iGregor 21-03-09 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 269057)
Heb eens gekeken naar phonegap en het voorbeeld bestand geprobeerd en deze werkt perfect in debug. Echter in release of distribution krijg ik een ook fout maar heeft niets te maken met provsioning maar iets anders wat ik nog niet vind. Ik zou zeggen nogmaals je bestandje opnieuw(provisioning) inzetten.

Bedankt voor je antwoord, maar helaas had ik dat al geprobeerd...
Ik kan het niet vinden...
Release lukt bij mij wel, maar distribution niet...
Ik heb de correcte provisioning erin gedaan, maar het lukt gewoon niet.

Malork 21-03-09 11:39

Misschien vertel ik dingen die je al weet, maar dit is hoe ik het doe:

Je distribution provisioning profile is anders dan die van het debuggen / developen. Ikzelf heb 3 provisioning profiles: een voor develop / debug, een voor adhoc-distributie en een voor App store distributie.

in de iPhone SDK zet je moet de target selecteren, dan info, dan tabblad 'build'.
bij "code signing identity" selecteer je je distribution provisioning file.
Daarna klik je op je project, voeg je een 'nieuw file' toe en dat is een Entitlements.plist bestand. Daarna selecteer je je project, Info, tabblad "Build" en bij 'Code Signing entitlements' tiep je "entitlements.plist".
Zorg er wel voor dat je het juiste profiel selecteert (debug/release/distribution).

Wat ZEKER helpt is om op de iPhone developer site de stapsgewijze tutorial te volgen over hoe je een distributie-build maakt voor zowel AdHoc als Appstore. Deze heb ik ook gevolgd en kan het nu bijna blindelings (maak wel eens een foutje ;)). Heb ook al succesvol AdHoc builds gemaakt.

macfreaker 21-03-09 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gregor (Bericht 269068)
Bedankt voor je antwoord, maar helaas had ik dat al geprobeerd...
Ik kan het niet vinden...
Release lukt bij mij wel, maar distribution niet...
Ik heb de correcte provisioning erin gedaan, maar het lukt gewoon niet.

Werk je je met de laatste sdk (3.1) ? Daar had ideveloper ook iets over geschreven in een andere post. Misschien eens even zoeken en kijken wat die had. Alhoewel ik ook van sdk ben veranderd en bij mij alles feilloos werkt. Het proleem met phonegap is ook opgelost door een bestand te hernoemen. Kan dus zowel in debug, release als distribution werken .

iGregor 21-03-09 13:44

Ik werk inderdaad met 3.1.2
@Malork, dat weet ik inderdaad, ik heb een dev & app store provisioning. De app store provisioning heb ik er nu ingestopt.

Malork 21-03-09 13:46

aha.. er stond ook bij de SDK op de developer-site dat deze sdk NIET gebruikt kan worden voor distributie van Apps voor 2.x. wellicht dat dat dan inderdaad het probleem is.

iGregor 21-03-09 13:56

Oke, enig idee hoe ik het nu moet gaan doen dan? :P

iGregor 21-03-09 19:54

Is het mogelijk de nieuwe sdk te gebruiken om voor 2.2. te developen?

macfreaker 21-03-09 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gregor (Bericht 269256)
Is het mogelijk de nieuwe sdk te gebruiken om voor 2.2. te developen?

Ja, je kan kiezen voor welke versie je wilt coden. Dit kan je doen in in je project settings .

iGregor 21-03-09 20:49

Nee, ik heb het over wat Malork over had.

Malork 22-03-09 01:36

voor zover ik weet ontwikkelen wel; doe ik namelijk ook. Heb op mijn MacBook de 3.0 SDK staan en op mijn iMac de 2.2.1 SDK.

Dit staat er ook bij de OS 3.0 informatie op de developer-site:

Citaat:

iPhone SDK for iPhone OS 3.0 beta is for development use only. This new version should only be deployed on devices dedicated for iPhone OS 3.0 beta software development and cannot be used for submitting iPhone OS 2.2.1 applications.

iGregor 22-03-09 08:26

Iemand een andere oplossing dan?

Malork 22-03-09 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gregor (Bericht 269405)
Iemand een andere oplossing dan?


de 'oude' SDK erop zetten ;)

Als je trouwens een project maakt in SDK 3.1 en je leest hem daarna in de 2.2 SDK dan krijg je een 'SDK 3.0' melding te zien en moet je via info de huidige SDK wijzigen. Via project setting kun je alleen Mac OS X kiezen op dat moment.

iGregor 22-03-09 10:26

Gevonden!

Het werkt :)

Bedankt Malork & Macfreaker

Malork 22-03-09 17:37

no problem :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:13.