3x method call fails discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben nieuw in de Objective-C-wereld, vandaar dat ik ook tegen een klein maar vervelend probleem ben aangelopen. Ik heb de volgende functie gemaakt: Code: ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
3x method call fails
Ik ben nieuw in de Objective-C-wereld, vandaar dat ik ook tegen een klein maar vervelend probleem ben aangelopen.
Ik heb de volgende functie gemaakt: Code:
- (NSString*) test:(NSString *)str { NSLog(str); return str; } Ik roep het volgende aan: Code:
NSString *string1 = [self test:@"test1"]; NSString *string2 = [self test:@"test2"]; NSString *string3 = [self test:@"test3"]; Als ik de derde call weghaal, dus alleen string1 en string2, dan krijg ik netjes 'test1' en 'test2' in m'n console. Het volgende werkt ook: Code:
[self test:@"test1"]; [self test:@"test2"]; [self test:@"test3"]; |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Probeer het eens op deze manier:
Code:
NSString *string1 = [[self test:@"test1"] retain]; overigens vind ik de manier waarop je dit doet niet heel erg mooi. |
|
|||
|
|||
Dat werkt ook niet, helaas. Overigens werkt het met twee strings dan ook niet meer...
Het zal ongetwijfeld slordig zijn, ben slechts in den beginne. Heb je tips? |
|
|||
|
|||
Code:
-(void) init { NSString *string1 = [[NSString stringWithFormat:@"test1"] retain]; NSString *string2 = [[NSString stringWithFormat:@"test2"] retain]; NSString *string3 = [[NSString stringWithFormat:@"test3"] retain]; [self test:string1]; [self test:string2]; [self test:string3]; } -(void) test:NSString *)str { NSLog(str); } ben overigens ook nog niet zo lang bezig met objective-c. maar het is wel leuk om ff uit te zoeken Laatst gewijzigd door Rockafello; 08-08-09 om 17:48. |
|
|||
|
|||