3x method call fails discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben nieuw in de Objective-C-wereld, vandaar dat ik ook tegen een klein maar vervelend probleem ben aangelopen. Ik heb de volgende functie gemaakt: Code: ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
3x method call fails
Ik ben nieuw in de Objective-C-wereld, vandaar dat ik ook tegen een klein maar vervelend probleem ben aangelopen.
Ik heb de volgende functie gemaakt: Code:
- (NSString*) test:(NSString *)str { NSLog(str); return str; } Ik roep het volgende aan: Code:
NSString *string1 = [self test:@"test1"]; NSString *string2 = [self test:@"test2"]; NSString *string3 = [self test:@"test3"]; Als ik de derde call weghaal, dus alleen string1 en string2, dan krijg ik netjes 'test1' en 'test2' in m'n console. Het volgende werkt ook: Code:
[self test:@"test1"]; [self test:@"test2"]; [self test:@"test3"]; |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Probeer het eens op deze manier:
Code:
NSString *string1 = [[self test:@"test1"] retain]; overigens vind ik de manier waarop je dit doet niet heel erg mooi. |
|
|||
|
|||
Dat werkt ook niet, helaas. Overigens werkt het met twee strings dan ook niet meer...
Het zal ongetwijfeld slordig zijn, ben slechts in den beginne. Heb je tips? |
|
|||
|
|||
Code:
-(void) init { NSString *string1 = [[NSString stringWithFormat:@"test1"] retain]; NSString *string2 = [[NSString stringWithFormat:@"test2"] retain]; NSString *string3 = [[NSString stringWithFormat:@"test3"] retain]; [self test:string1]; [self test:string2]; [self test:string3]; } -(void) test:NSString *)str { NSLog(str); } ben overigens ook nog niet zo lang bezig met objective-c. maar het is wel leuk om ff uit te zoeken Laatst gewijzigd door Rockafello; 08-08-09 om 17:48. |
|
|||
|
|||
Dat werkt dan weer wel. Maar dat is niet helemaal wat ik zoek. Het voorbeeld wat ik gaf is misschien wat raar, maar het was de bedoeling dat het hiervoor ging werken:
Code:
- (id) hexValue:(NSData *)data { NSMutableString *hex = [NSMutableString string]; unsigned char *bytes = (unsigned char *)[data bytes]; char temp[3]; int i = 0; for (i = 0; i < [data length]; i++) { temp[0] = temp[1] = temp[2] = 0; (void)sprintf(temp, "%02x", bytes[i]); [hex appendString:[NSString stringWithUTF8String: temp]]; } return hex; } Ik roep de methode als volgt aan in een void-method (actie achter een click event op een UIButton): Code:
NSString* test = [self hexValue:[@"Test" dataUsingEncoding:NSUTF8StringEncoding]]; NSLog(test); Code:
NSString* test = [self hexValue:[@"Test" dataUsingEncoding:NSUTF8StringEncoding]]; NSLog(test); NSString* test2 = [self hexValue:[@"Test" dataUsingEncoding:NSUTF8StringEncoding]]; NSLog(test2); Code:
NSArray *charset; NSArray *years; charset = [NSArray arrayWithObjects: @"0",@"1",@"2",@"3",@"4",@"5",@"6",@"7",@"8",@"9", @"A",@"B",@"C",@"D",@"E",@"F",@"G",@"H",@"I",@"J", @"K",@"L",@"M",@"N",@"O",@"P",@"Q",@"R",@"S",@"T", @"U",@"V",@"W",@"X",@"Y",@"Z"]; years = [NSArray arrayWithObjects: @"2006"]; NSMutableArray *weeks = [self getWeekNumbers]; |
|
|||
|
|||
Lol! Ik heb de oplossing gevonden, ik had in de array het laatste item niet aangegeven door nil mee te geven!
Vreemd dat hij dan nog wel doorgaat en pas na een hoopje code stopt met werken... Anyways, toch bedankt voor de hulp! |
|
|||
|
|||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Why I can't call any number at all? | zhi | Odido (T-Mobile) | 4 | 07-08-08 12:37 |
[ZiPhone] Zibree's Unlock/Activate/Jailbreak method for 4.6 112/113 OTB | xrister | Unlock [archief] | 1154 | 01-03-08 22:16 |
Openssh install fails !! | dsimons | Archief | 6 | 03-02-08 17:53 |
Call Ended, Call failed | Jellow | iPhone algemeen | 0 | 23-12-07 19:10 |
Automated method for iPhone 1.1.1 jailbreaking/third-party apps coming soon | TJB | Archief | 8 | 21-10-07 22:18 |
|
|