iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Welke apple notebook voor ontwikkelen apps? (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/47456-welke-apple-notebook-voor-ontwikkelen-apps.html)

icontrol 03-11-09 19:38

Welke apple notebook voor ontwikkelen apps?
 
Deze verstokte Windows gebruiker en .php/MySQL ontwikkelaar :o wil ik toch de Apple en het ontwikkelen voor de iPhone ontdekken.

Welke (2e hands?)notebook ik het beste kan kiezen voor het ontwikkelen van iPhone apps?

Op marktplaats zie ik Macbook 13" voor rond de € 500,-. Is dat wat? Of heb ik toch echt wat anders nodig...

JWVD 03-11-09 20:45

Volgensmij zijn alle Macbooks prima geschikt om de iPhone SDK mee te draaien, je moet van de oudere, low-end modellen alleen niet verwachten dat je veel dingen tegelijk kunt doen, al help het natuurlijk altijd om er meer RAM in te zetten.

gekkepietje 04-11-09 08:53

En er moet een Intel chip in zitten...

JWVD 04-11-09 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje (Bericht 379258)
En er moet een Intel chip in zitten...

In alle Macbooks zit een Intel chip, de PowerPC modellen heten iBook.

icontrol 04-11-09 13:20

draait Snow Leopard ook op oudere notebooks of heb ik daarvoor bepaalde specificaties nodig als hoeveelheid geheugen, CPU snelheid, Grafische kaart etc.?

Dreissen 04-11-09 16:41

Ik heb nog steeds mijn Macbook 13" hij draait heel goed met mac snow leopard en ik kan goed Xcode gebruiken en nog 10 andere dingen.

Zero 04-11-09 23:13

Je hebt simpelweg een MacBook (Pro/Air) nodig met (Snow) Leopard.
Dan kan je beginnen met ontwikkelen op de normale manier.

JWVD 05-11-09 06:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zero (Bericht 379757)
Je hebt simpelweg een MacBook (Pro/Air) nodig met (Snow) Leopard.
Dan kan je beginnen met ontwikkelen op de normale manier.

Dat slaat nergens op. Op mijn EEE draait de iPhone SDK ook prima, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.

Whacko 05-11-09 13:50

Een 13" MacBook doet het prima, heb ik zelf ook een tijd gebruikt.

danielpunt 05-11-09 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JWVD (Bericht 379790)
Dat slaat nergens op. Op mijn EEE draait de iPhone SDK ook prima, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.

lol, dat werkt ook heel prettig zeker op een 7" of 10" scherm :D ik vond het op een 13" scherm al behelpen af en toe.

en niet iedereen houd er van om op een Hackintosh te werken, ik in iedergeval niet.

JWVD 05-11-09 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door danielpunt (Bericht 379990)
lol, dat werkt ook heel prettig zeker op een 7" of 10" scherm :D ik vond het op een 13" scherm al behelpen af en toe.

en niet iedereen houd er van om op een Hackintosh te werken, ik in iedergeval niet.

Klopt, het werkt niet fijn, maar het werkt wel snel :)
En heb het er nu ook afgehaald :p

Zero 06-11-09 00:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JWVD (Bericht 379790)
Dat slaat nergens op. Op mijn EEE draait de iPhone SDK ook prima, dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt.

Lees mijn laatste zin nog eens opnieuw! En reageer dan!
Met de normale manier bedoel ik de manier zoals Apple het ontwikkelen ook voorgedragen dus zonder Hackintosh

JWVD 06-11-09 07:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zero (Bericht 380295)
Lees mijn laatste zin nog eens opnieuw! En reageer dan!
Met de normale manier bedoel ik de manier zoals Apple het ontwikkelen ook voorgedragen dus zonder Hackintosh

Normale manier of niet, het maakt niets uit. Op een Mac Mini draait de SDK ook prima, en ook op de modellen van een paar jaar geleden.

rplasman 06-11-09 15:13

Ik raad je wel aan om minimaal 15" te nemen. Op 13" kan het coden nogal priegelig worden

icontrol 12-11-09 17:06

thanx mensen!

In het kader van 'op een oude fiets moet je het leren :).. ': Ik heb een Macbook 13" met 3 Gb en 2.1 Mhz proc gevonden en ga het daar eens op leren.

JWVD 12-11-09 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door icontrol (Bericht 383077)
thanx mensen!

In het kader van 'op een oude fiets moet je het leren :).. ': Ik heb een Macbook 13" met 3 Gb en 2.1 Mhz proc gevonden en ga het daar eens op leren.

Gefeliciteerd :) Ga je geen spijt van krijgen :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:38.