Welke apple notebook voor ontwikkelen apps? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Deze verstokte Windows gebruiker en .php/MySQL ontwikkelaar wil ik toch de Apple en het ontwikkelen voor de iPhone ontdekken. Welke (2e hands?)notebook ik het beste ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Welke apple notebook voor ontwikkelen apps?
Deze verstokte Windows gebruiker en .php/MySQL ontwikkelaar wil ik toch de Apple en het ontwikkelen voor de iPhone ontdekken.
Welke (2e hands?)notebook ik het beste kan kiezen voor het ontwikkelen van iPhone apps? Op marktplaats zie ik Macbook 13" voor rond de € 500,-. Is dat wat? Of heb ik toch echt wat anders nodig... |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Volgensmij zijn alle Macbooks prima geschikt om de iPhone SDK mee te draaien, je moet van de oudere, low-end modellen alleen niet verwachten dat je veel dingen tegelijk kunt doen, al help het natuurlijk altijd om er meer RAM in te zetten.
|
|
|||
|
|||
En er moet een Intel chip in zitten...
|
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
draait Snow Leopard ook op oudere notebooks of heb ik daarvoor bepaalde specificaties nodig als hoeveelheid geheugen, CPU snelheid, Grafische kaart etc.?
|
|
|||
|
|||
Ik heb nog steeds mijn Macbook 13" hij draait heel goed met mac snow leopard en ik kan goed Xcode gebruiken en nog 10 andere dingen.
|
|
|||
|
|||
Je hebt simpelweg een MacBook (Pro/Air) nodig met (Snow) Leopard.
Dan kan je beginnen met ontwikkelen op de normale manier.
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Een 13" MacBook doet het prima, heb ik zelf ook een tijd gebruikt.
|
||||
|
||||
Citaat:
en niet iedereen houd er van om op een Hackintosh te werken, ik in iedergeval niet. |
|
||||
|
||||
Citaat:
En heb het er nu ook afgehaald |
|
|||
|
|||
Citaat:
Met de normale manier bedoel ik de manier zoals Apple het ontwikkelen ook voorgedragen dus zonder Hackintosh |
|
||||
|
||||
Normale manier of niet, het maakt niets uit. Op een Mac Mini draait de SDK ook prima, en ook op de modellen van een paar jaar geleden.
|
|
|||
|
|||
Ik raad je wel aan om minimaal 15" te nemen. Op 13" kan het coden nogal priegelig worden
|
|
|||
|
|||
thanx mensen!
In het kader van 'op een oude fiets moet je het leren .. ': Ik heb een Macbook 13" met 3 Gb en 2.1 Mhz proc gevonden en ga het daar eens op leren. |
|
||||
|
||||
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Apps ontwikkelen voor derden | Maan | Ontwikkelen voor iOS | 12 | 29-12-10 19:28 |
|
|