UITableView vullen met data uit Core Data entiteit discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Het is mij tot nu toe gelukt om: - Een web service aan te roepen; - Data terug te ontvangen in XML; - De XML ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
UITableView vullen met data uit Core Data entiteit
Het is mij tot nu toe gelukt om:
- Een web service aan te roepen; - Data terug te ontvangen in XML; - De XML string te parsen d.m.v. TBXML; - De Data op te slaan in een Core Data DB; Er zijn twee vragen. Ik heb een entiteit klanten en een entiteit formule. Een klant kan meerdere formules hebben (one-to-many). Ik heb dus een one way relatie gelegd tussen de klant en de formules met een cascade delete. 1. Hoe leg ik vast welke formules bij welke klanten horen? 2. Als dat mij helder is hoe kan ik een UITableView vullen met deze data op de volgende wijze: Code:
--klant1 -formule1 -formule2 -formule3 --klant2 -formule1 --klant3 -formule1 -formule2 -formule3 -formule4 |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
ik heb geen ervaring met CoreData, maar ik denk dat je dus een klant object moet toekennen aan je formule object.
je antwoord op vraag 2: zet de naam van de klant in de sectionheader met: Code:
- (NSString*)tableView:(UITableView *)tableView titleForHeaderInSection: (NSInteger)section Code:
- (UITableViewCell *)tableView:(UITableView *)tableView cellForRowAtIndexPath:(NSIndexPath *)indexPath
|
||||
|
||||
maar dan moet hij wel eerst die informatie hebben in CoreData
het is lastig om je te helpen als ik niet precies weet hoe jij je DataModel hebt vormgegeven. kun je misschien een screenshot maken? heb je wel een inverse relation gelegt tussen de formules en de klanten? |
Labels |
core data, uitableview |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Wanneer data UITableView laden | DJ14 | Ontwikkelen voor iOS | 2 | 30-03-11 15:52 |
Core Data in TabView app | JeePeeS | Ontwikkelen voor iOS | 9 | 28-01-11 16:19 |
Data-Block (Geen data over telefoon netwerk) | JajeBlade | Jailbreak apps en thema's | 3 | 04-07-10 00:21 |
Mac Gecrashed, data weg, wel Iphone data beschikbaar | Lop | iPhone algemeen | 2 | 12-01-09 15:04 |
|
|