Plaatjes in grouped tables en Rounded Rect Buttons (met ronde hoeken dus)) discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu twee gevallen waar ik een image plaats in een object met afgeronde hoeken. Het resultaat is niet mooi. Bij de image in ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Plaatjes in grouped tables en Rounded Rect Buttons (met ronde hoeken dus))
Ik heb nu twee gevallen waar ik een image plaats in een object met afgeronde hoeken. Het resultaat is niet mooi.
Bij de image in een Grouped Table Cell gaat het plaatje over de afgeronde hoeken van de tabel heen waardoor de tabel (aan de linkerkant) rechte hoeken heeft. Bij de image in een Rounded Rect Button gaat het plaatje ook over de afgeronde hoeken van de button heen waardoor de rounded button tamelijk vierkant wordt... Weten jullie hoe ik dit kan oplossen?
Leon [iPhone- en Java ontwikkelaar] Laatst gewijzigd door wubbe; 10-03-10 om 13:12. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Opgelost!
Al eerder gezocht en niet gevonden, maar nu wel! Je kunt het niet in IB oplossen, maar met het volgende stukje code kun je de plaatjes een ronde hoek geven:
Voor een table cell: Code:
#import <QuartzCore/QuartzCore.h> ... - (void)tableView:(UITableView *)tableView willDisplayCell:(UITableViewCell *)cell forRowAtIndexPath:(NSIndexPath *)indexPath { [cell.imageView.layer setMasksToBounds:YES]; [cell.imageView.layer setCornerRadius:10.0]; } Code:
#import <QuartzCore/QuartzCore.h> ... [rrButton.imageView.layer setMasksToBounds:YES]; [rrButton.imageView.layer setCornerRadius:10.0]; |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Ronde hoeken | iMidas | Ontwikkelen voor iOS | 3 | 06-05-11 09:59 |
Tables vs. plist | JVdV | Ontwikkelen voor iOS | 7 | 22-07-09 21:45 |
|
|