//

Nieuw in iDevice ontwikkeling

Nieuw in iDevice ontwikkeling discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben nieuw in de development wereld van iDevices. Nu had ik een aantal vragen voordat ik ga beginnen. 1. Ik heb hier op ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16-03-11, 10:37
Morse92 Morse92 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard Nieuw in iDevice ontwikkeling

Hallo,

Ik ben nieuw in de development wereld van iDevices. Nu had ik een aantal vragen voordat ik ga beginnen.

1. Ik heb hier op het forum wat rondgekeken naar starter topics hier kwam een website telkens in terug met dit boek, is dit het geld waard om het aan te schaffen? Is dit echt een boek waar je iets van leert?

2. Ik zoek een iPhone SDK en programmeer programma voor Windows (of Ubuntu), dit omdat ik zag dat xCode van Apple alleen voor Mac is en ik liever niet met VMWare werk als dit niet nodig is. Ik ben onder anderen Airplay SDK tegen gekomen.

3. Zijn er nog goede tutorials die ik als beginner moet volgen, of is als uit het boek van vraag 1 te halen?

Nog een beetje informatie over m'n programmeur achtergrond. Ik programmeer nu sinds een jaar of 3/4. Ik heb ervaring met de volgende talen; HTML en CSS (eigenlijk geen programmeer talen maar opmaak talen), PHP, Java(FX) en een klein beetje C++

Ik hoop dat jullie zo vriendelijk zijn mij een beetje op weg te helpen, mocht ik een dergelijk topic als dit over het hoofd gezien hebben corrigeer mij!

Groet,

Morse

Laatst gewijzigd door Morse92; 16-03-11 om 10:39. Reden: Spelling fouten
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-03-11, 12:28
Morse92 Morse92 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Misschien een beetje onbeleefd om te gaan bumpen, maar na 48 uur geen mensen met tips of hulp?
  #3  
Oud 18-03-11, 12:30
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Je zal in elk geval een mac moeten aanschaffen als je xCode wil gaan gebruiken of wil ontwikkelen voor iOS.
  #4  
Oud 18-03-11, 13:06
Morse92 Morse92 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Is dit echt nodig? zijn er geen goeie alternatieve programma's voor windows op zich is het niet zo'n probleem en heb ik toegang tot een Mac maar zou makkelijker zijn als ik het op m'n eigen computer kan doen.
  #5  
Oud 18-03-11, 13:44
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morse92 Bekijk bericht
Is dit echt nodig? zijn er geen goeie alternatieve programma's voor windows op zich is het niet zo'n probleem en heb ik toegang tot een Mac maar zou makkelijker zijn als ik het op m'n eigen computer kan doen.
Ik denk niet dat hij tegen je liegt. Volgens mij is het al in een aantal topics voorbij gekomen. Xcode draait alleen op OSX.

Trouwens.. je kwam een aantal starterstopics tegen en dan vragen of je een dergelijk topic over het hoofd hebt gezien..
  #6  
Oud 18-03-11, 20:33
Morse92 Morse92 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Trouwens.. je kwam een aantal starterstopics tegen en dan vragen of je een dergelijk topic over het hoofd hebt gezien..
Het had kunnen zijn dat ik een topic over het hoofd had gezien die wel een antwoord bevatte op mijn vragen ;-)
  #7  
Oud 19-03-11, 00:56
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morse92 Bekijk bericht
Het had kunnen zijn dat ik een topic over het hoofd had gezien die wel een antwoord bevatte op mijn vragen ;-)
Dat kan ja, maar goed volgens mij in die topics ook wel vrij veel adviezen voor beginners.

Zelf heb ik het gewoon geleerd door te doen. Veel voorbeelden googlen en een applicatie in mijn hoofd hebben die ik wilde hebben. Al die voorbeelden samenvoegen en zo jezelf ontwikkelen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
3 iDevice's en 2 outlook's Overlord iTunes 4 14-02-11 21:40
Remote Controlling iDevice to iDevice J4cks0n Ontwikkelen voor iOS 1 02-12-10 00:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:42.