iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   xcode iPad 2 vraag (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/88063-xcode-ipad-2-vraag.html)

vincent.bosch 01-04-11 18:24

xcode iPad 2 vraag
 
Is het mogelijk, als mijn udid geregistreerd is bij iemand (ik vraag hier niet aan iemand om dit voor mij te doen), dat ik dan met mijn pc met xcode wat zelf gemaakte apps enz kan installeren zonder met zijn account in te loggen of dat ik zijn account gegevens moet hebben?? Wil graag wat dingen proberen, maar wist niet of dit zou kunnen ( zonder zijn wachtwoord enz. dan) Mocht dit kunnen, hoe kan ik dit dan makkelijk doen?

Alvast bedankt,

Vincent

Geno 01-04-11 22:22

Om apps te installeren via Xcode heb je een betaald developer account voor nodig. Dus je moet inloggen.

vincent.bosch 01-04-11 22:34

Dus als ik hem bij een vriend laat registreren, moet ik perse met zijn account inloggen om een app te installeren, en is het niet voldoende om alleen een geregistreert udid te hebben? Bedankt voor je reactie.

XIII 01-04-11 23:24

En je vriend overtreedt de regels van Apple (die hij heeft ondertekend) als hij dit doet...

Nikooos 02-04-11 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincent.bosch (Bericht 658604)
Dus als ik hem bij een vriend laat registreren, moet ik perse met zijn account inloggen om een app te installeren, en is het niet voldoende om alleen een geregistreert udid te hebben? Bedankt voor je reactie.

Je kan alleen ad hoc apps installeren als je udid geregistreerd is. Als je apps wil installeren die je zelf maakt, dan moet je een profiel hebben die gemaakt is met jouw mac. Dus moet je inloggen om zo'n profiel aan te maken.

Anders is het niet...

vincent.bosch 02-04-11 13:26

Oke, mijn vriend had mijn udid al geregistreerd, alleen krijg ik nu dit; Code Sign error: The identity 'Real Apple Code Sign Here' doesn't match any valid certificate/private key pair in the default keychain. Wat moet ik nu doen.

Nikooos 02-04-11 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vincent.bosch (Bericht 658720)
Oke, mijn vriend had mijn udid al geregistreerd, alleen krijg ik nu dit; Code Sign error: The identity 'Real Apple Code Sign Here' doesn't match any valid certificate/private key pair in the default keychain. Wat moet ik nu doen.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 658710)
Je kan alleen ad hoc apps installeren als je udid geregistreerd is. Als je apps wil installeren die je zelf maakt, dan moet je een profiel hebben die gemaakt is met jouw mac. Dus moet je inloggen om zo'n profiel aan te maken.

Anders is het niet...

:confused:

sixel 02-04-11 15:01

Een udid code alleen is niet voldoende. Je hebt ook een certificaat nodig die je dient te installeren op jouw pc. Dit certficaat is gekoppeld aan jouw (betaalde) developer account.

Whacko 05-04-11 13:17

Je kunt het volgende doen:

1. Maak een gratis developer account aan.
2. Laat je vriend jou "inviten" als member in het development team.
3. Maak Certificaten en provisioning profiles voor jou aan.
4. ontwikkelen maar.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:46.