Admob advertenties discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, ik ben nog niet zo lang bezig met het programeren voor IOS. nu wou ik dus advertenties in mijn app, die al helemaal klaar ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Admob advertenties
hallo,
ik ben nog niet zo lang bezig met het programeren voor IOS. nu wou ik dus advertenties in mijn app, die al helemaal klaar is, van admob. ik plaats deze code erin die zij erbij geven, KLIK, maar dan krijg ik van Xcode 2 fatal errors, 1 van dit stukje code Code:
// Specify the ad's "unit identifier." This is your AdMob Publisher ID. bannerView_.adUnitID = MY_BANNER_UNIT_ID; en ik krijg nog een error maar ik denk dat dat komt omdat ik die hierboven niet heb ingevuld^^ zou ieamdn mij kunnen helpen mvg theastamana |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Heb je in je app aangegeven wat de waarde van "MY_BANNER_UNIT_ID" is? Volgens mij moet je dat eerst aangeven met #define.. Voorbeeld:
Code:
#define MY_BANNER_UNIT_ID @"293847239842332489472938" Laatst gewijzigd door DJ14; 17-04-11 om 17:06. |
|
|||
|
|||
bedank, maar volgens mij willen zij dat bij MY_banner etc. je moet neerzetten wat je id is.
maar ik zal dit zeker proberen, ik post zo snel mogelijk of het gelukt is of niet! |
|
|||
|
|||
volgens mij is het nu opgelost, allen zit ik nog met mijn andere probleem.
ik krijg nog 1 eror in het laatste stukje code van de admob. Code:
- (void)dellock { [bannerView_ release]; [super dealloc]; } wanneer ik de code van admob weg haal is er niks aan de hand, maar wanneer ik hem erin zet , waar dan ook gaat het mis in het laatste stukje code iemand mischien een oplossing (ps het vorige probleem heb ik opgelost door @"XXXXXXXXXXXX" te doen ) Laatst gewijzigd door theastamana; 17-04-11 om 17:53. |
|
|||
|
|||
Het is (void) dealloc ipv (void) dellock. Of is dat een typefout?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Heb je die bannerView_ al eerder in je code gereleased? Kan je anders het stukje code met die bannerView_ posten?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
mischien staat het ookwel op de verkeerde plek, maar dat lijkt me sterk bij het rode stukje gaat het mis, er bestaat al in mijn code stukje een deel zonder [bannerView_ release]; wanneer die onderaan staat is daar de error, wanneer admob onderaan staat komt in het rode stukje de error Code:
// BannerExampleViewController.m #import "BannerExampleViewController.h" @implementation BannerExampleViewController - (void)viewDidLoad { [super viewDidLoad]; // Create a view of the standard size at the bottom of the screen. bannerView_ = [[GADBannerView alloc] initWithFrame:CGRectMake(0.0, self.view.frame.size.height - GAD_SIZE_320x50.height, GAD_SIZE_320x50.width, GAD_SIZE_320x50.height)]; // Specify the ad's "unit identifier." This is your AdMob Publisher ID. bannerView_.adUnitID = MY_BANNER_UNIT_ID; // Let the runtime know which UIViewController to restore after taking // the user wherever the ad goes and add it to the view hierarchy. bannerView_.rootViewController = self; [self.view addSubview:bannerView_]; // Initiate a generic request to load it with an ad. [bannerView_ loadRequest:[GADRequest request]]; } - (void)dealloc { [bannerView_ release]; [super dealloc]; } @end |
|
|||
|
|||
hier nog maar een poging dan
vervang deze code Code:
- (void)dealloc { [bannerView_ release]; [super dealloc]; } Code:
- (void)dealloc { bannerView_.delegate = nil; [bannerView_ release]; [super dealloc]; } Laatst gewijzigd door DJ14; 17-04-11 om 19:29. |
|
|||
|
|||
klolpt had ik ook al gedaan, alleen er gebeurde niet veel, maar ik zal dubbel cheken.
wat er in mijne staat Code:
de admob code.... - (void)dealloc { [bannerView_ release]; [super dealloc]; } - (void)dealloc { [super dealloc]; } 1 weg halen resulteert in 5 fatal errors... maar ik ga het nu meteen nog even proberen, bij bijde |
|
|||
|
|||
De (void) dealloc functie mag maar één keer voorkomen binnen een class.... Onderste weghalen dus
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Code:
- (void)dealloc { [bannerView_ release]; [super dealloc]; } - (void)dealloc { [super dealloc]; } Code:
- (void)dealloc { [super dealloc]; } |
|
|||
|
|||
Citaat:
Citaat:
Ik zal het proberen, kan natuur wel zo zijn, maar ik had het dacht ik al wel geprobeert. Als het nu niet wil begin ik met een vers project en doe alle stappen opnieuw, wanneer het dan werkt ga ik daar mijn appje om heen bouwen Bedankt voor jullie tijd in iedergeval, en voor het medeleven |
|
|||
|
|||
ik weet niet wat ik heb gedaan, maar het is nu goed in mijn gewone apje!
deze kan gesloten worden. ik heb het opgelost door alle stappen overnieuw te doen. geen idee waarom hij het nu wel doet |
Labels |
admob |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
AdMob is irritant | Doblie | Chat en geruchten | 1 | 01-07-10 20:27 |
|
|