iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Ontwikkelen voor iOS (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/)
-   -   Aanpak images + tekst tonen (https://forum.iculture.nl/f133/development/f58/ontwikkelen-voor-ios/92443-aanpak-images-tekst-tonen.html)

gobelz 04-06-11 23:12

Aanpak images + tekst tonen
 
Beste mensen,

Ik wil graag een slideshow tonen van plaatjes en tekst in 1. Wat kan mijn aanpak hier zijn?

Ik heb momenteel het tonen van de plaatjes klaar, hiernaast wil ik dus tekst tonen wat synchroon moet lopen met het getoonde plaatje.

Mijn code:
Code:

NSArray *myImages = [NSArray arrayWithObjects:
                        [UIImage imageNamed:@"foto1.jpg"],
                        [UIImage imageNamed:@"foto2.jpg"],
                        [UIImage imageNamed:@"foto3.jpg"],
                        [UIImage imageNamed:@"foto4.jpg"],
                        [UIImage imageNamed:@"foto5.jpg"],
                        [UIImage imageNamed:@"foto6.jpg"],
                       
                        nil];
    myImageView.animationImages = myImages;
    myImageView.animationDuration = 8;
    myImageView.animationRepeatCount = 0;
    [myImageView startAnimating];
    [myImageView release];

Wat kan mijn beste aanpak hiervoor zijn. Alvast bedankt.

Nikooos 06-06-11 10:38

Kan je niet gewoon een UILabel toevoegen aan de view waar ook de imageview in zit?

gobelz 06-06-11 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo (Bericht 680001)
Kan je niet gewoon een UILabel toevoegen aan de view waar ook de imageview in zit?

Ja dat klopt, ik heb er ook 1 toegevoegd op de imageview.

Ik kan met de UILabel wel text tonen. Maar hoe kan ik dat precies synchroon laten verlopen met het plaatje.

Ik kom er maar niet uit..

wubbe 06-06-11 23:47

Als je nu eens niet de ImageView animationImages gebruikt maar een andere methode?
Kijk bijvoorbeeld eens naar het Apple voorbeeld 'Transitions'.

(developer.apple.com is effe down vanwege WWDC)

gobelz 06-06-11 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 680323)
Als je nu eens niet de ImageView animationImages gebruikt maar een andere methode?
Kijk bijvoorbeeld eens naar het Apple voorbeeld 'Transitions'.

(developer.apple.com is effe down vanwege WWDC)


Ja dat klopt, ik heb het ook opgemerkt.. Ik ga morgen kijken naar Transitions.. Thnx voor je feed..

wubbe 07-06-11 08:46

https://developer.apple.com/library/...id/DTS40007411 ;)

gobelz 07-06-11 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 680369)

Ik ben net thuis, ik ga gelijk even kijken. Nog bedankt voor de directe link.

gobelz 08-06-11 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 680369)

Ik heb even gekeken naar Transition, het ziet er inderdaad beter uit. Mijn aanpak zal denk ik zijn. Transition + NSTimer. Ik zit nog even te kijken naar hoe het moet. Ben nog een beginner in programmeren. Ik merk wel dat het anders zit dan imageview.animationImages. Weet iemand misschien of hierover boeken zijn die dieper gaan in het onderwerp.

Is het met dit mogelijk om UILabel makkelijker te koppelen aan de rest?

Whacko 09-06-11 10:49

Als je meer informatie wilt, moet je 'gewoon' de SDK documentatie lezen, daar staat precies in hoe de API's werken.

Het 'koppelen' van je UILabel aan de rest....

Je maakt dus een view. Hierop staat een UIImageview, en een UILabel op een bepaalde positie. Je start een timer, en elke keer dat de timer afgaat update je het plaatje en de tekst. Easy as that.

wubbe 09-06-11 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gobelz (Bericht 681285)
Ben nog een beginner in programmeren.

Dan ligt daar het probleem ;)

gobelz 09-06-11 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wubbe (Bericht 681453)
Dan ligt daar het probleem ;)

Ik ben hoopvol. :D

wubbe 09-06-11 22:34

Tuurlijk. Je leert door te doen!

gobelz 10-06-11 23:23

Update:

Heb het voor elkaar dat de images geanimeerd wordt door een NSTimer door middel van een NSMutableArray. Nu begrijp ik ook dat de tekst dmv een Label beter van toepassing is met een NSTimer.

Alleen bij het opstarten van de simulator zit er een soort van lag in. Je moet even wachten voordat de 1ste plaatje wordt getoond, dit is ook zo met het repeaten van de actie. Is dit normaal?

Appsolute 17-06-11 10:09

Denk dat we daarvoor wat code gaan moeten zien. Kan vanalles zijn hé.

Whacko 17-06-11 16:20

Ik vermoed dat je bij het starten van de app ook je timer start. Dan duurt het dus een aantal seconden, voordat je je eerste plaatje ziet.
Je moet je eerste plaatje dus al weergeven voordat je de timer start, en in de timer beginnen bij het tweede plaatje.

gobelz 28-06-11 22:51

Het probleem was dat ik een aantal plaatjes had verwijderd, maar de image_count nog niet had veranderd. Hij was elke keer nog tot het einde van de set zwart aan het tonen.. Dat is nu verholpen.. Bedankt voor de tips en de hulp om toch voor de NSTimer te kiezen in plaats van animationImage.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:48.