Aanpak images + tekst tonen

Aanpak images + tekst tonen discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik wil graag een slideshow tonen van plaatjes en tekst in 1. Wat kan mijn aanpak hier zijn? Ik heb momenteel het tonen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 4 June 2011, 23:12
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 32GB (Wit) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 95
Standaard Aanpak images + tekst tonen

Beste mensen,

Ik wil graag een slideshow tonen van plaatjes en tekst in 1. Wat kan mijn aanpak hier zijn?

Ik heb momenteel het tonen van de plaatjes klaar, hiernaast wil ik dus tekst tonen wat synchroon moet lopen met het getoonde plaatje.

Mijn code:
Code:
NSArray *myImages = [NSArray arrayWithObjects:
                         [UIImage imageNamed:@"foto1.jpg"],
                         [UIImage imageNamed:@"foto2.jpg"],
                         [UIImage imageNamed:@"foto3.jpg"],
                         [UIImage imageNamed:@"foto4.jpg"],
                         [UIImage imageNamed:@"foto5.jpg"],
                         [UIImage imageNamed:@"foto6.jpg"],
                         
                         nil];
    myImageView.animationImages = myImages;
    myImageView.animationDuration = 8;
    myImageView.animationRepeatCount = 0;
    [myImageView startAnimating];
    [myImageView release];
Wat kan mijn beste aanpak hiervoor zijn. Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 6 June 2011, 10:38
Nikooos's schermafbeelding
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 10.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 10.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 28 November 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.183
Standaard

Kan je niet gewoon een UILabel toevoegen aan de view waar ook de imageview in zit?
  #3  
Oud 6 June 2011, 21:08
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 32GB (Wit) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Kan je niet gewoon een UILabel toevoegen aan de view waar ook de imageview in zit?
Ja dat klopt, ik heb er ook 1 toegevoegd op de imageview.

Ik kan met de UILabel wel text tonen. Maar hoe kan ik dat precies synchroon laten verlopen met het plaatje.

Ik kom er maar niet uit..
  #4  
Oud 6 June 2011, 23:47
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 October 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Als je nu eens niet de ImageView animationImages gebruikt maar een andere methode?
Kijk bijvoorbeeld eens naar het Apple voorbeeld 'Transitions'.

(developer.apple.com is effe down vanwege WWDC)
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #5  
Oud 6 June 2011, 23:50
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 32GB (Wit) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbe Bekijk bericht
Als je nu eens niet de ImageView animationImages gebruikt maar een andere methode?
Kijk bijvoorbeeld eens naar het Apple voorbeeld 'Transitions'.

(developer.apple.com is effe down vanwege WWDC)

Ja dat klopt, ik heb het ook opgemerkt.. Ik ga morgen kijken naar Transitions.. Thnx voor je feed..
  #6  
Oud 7 June 2011, 08:46
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 October 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

https://developer.apple.com/library/...id/DTS40007411
  #7  
Oud 7 June 2011, 23:32
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 32GB (Wit) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbe Bekijk bericht
Ik ben net thuis, ik ga gelijk even kijken. Nog bedankt voor de directe link.
  #8  
Oud 8 June 2011, 21:29
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 32GB (Wit) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbe Bekijk bericht
Ik heb even gekeken naar Transition, het ziet er inderdaad beter uit. Mijn aanpak zal denk ik zijn. Transition + NSTimer. Ik zit nog even te kijken naar hoe het moet. Ben nog een beginner in programmeren. Ik merk wel dat het anders zit dan imageview.animationImages. Weet iemand misschien of hierover boeken zijn die dieper gaan in het onderwerp.

Is het met dit mogelijk om UILabel makkelijker te koppelen aan de rest?
  #9  
Oud 9 June 2011, 10:49
» iPhone 5s 16GB (Goud) [FW: 7.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi 16GB [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 January 2009
Berichten: 484
Standaard

Als je meer informatie wilt, moet je 'gewoon' de SDK documentatie lezen, daar staat precies in hoe de API's werken.

Het 'koppelen' van je UILabel aan de rest....

Je maakt dus een view. Hierop staat een UIImageview, en een UILabel op een bepaalde positie. Je start een timer, en elke keer dat de timer afgaat update je het plaatje en de tekst. Easy as that.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #10  
Oud 9 June 2011, 10:51
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 October 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gobelz Bekijk bericht
Ben nog een beginner in programmeren.
Dan ligt daar het probleem
  #11  
Oud 9 June 2011, 22:29
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 32GB (Wit) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 95
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbe Bekijk bericht
Dan ligt daar het probleem
Ik ben hoopvol.
  #12  
Oud 9 June 2011, 22:34
» iPhone 4 32GB (Zwart) [FW: 5.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 5.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 October 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Tuurlijk. Je leert door te doen!
  #13  
Oud 10 June 2011, 23:23
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 32GB (Wit) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 95
Standaard

Update:

Heb het voor elkaar dat de images geanimeerd wordt door een NSTimer door middel van een NSMutableArray. Nu begrijp ik ook dat de tekst dmv een Label beter van toepassing is met een NSTimer.

Alleen bij het opstarten van de simulator zit er een soort van lag in. Je moet even wachten voordat de 1ste plaatje wordt getoond, dit is ook zo met het repeaten van de actie. Is dit normaal?
  #14  
Oud 17 June 2011, 10:09
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 7.0]  [Jailbreak: Nee]
» iPad mini Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 7.0]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 14 April 2011
Locatie: iWorld
Berichten: 19
Stuur een bericht via Skype™ naar Appsolute
Standaard

Denk dat we daarvoor wat code gaan moeten zien. Kan vanalles zijn h.
  #15  
Oud 17 June 2011, 16:20
» iPhone 5s 16GB (Goud) [FW: 7.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 1 Wi-Fi 16GB [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 12 January 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik vermoed dat je bij het starten van de app ook je timer start. Dan duurt het dus een aantal seconden, voordat je je eerste plaatje ziet.
Je moet je eerste plaatje dus al weergeven voordat je de timer start, en in de timer beginnen bij het tweede plaatje.
  #16  
Oud 28 June 2011, 22:51
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi +4G 32GB (Wit) [FW: 5.1.1]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 19 March 2008
Berichten: 95
Standaard

Het probleem was dat ik een aantal plaatjes had verwijderd, maar de image_count nog niet had veranderd. Hij was elke keer nog tot het einde van de set zwart aan het tonen.. Dat is nu verholpen.. Bedankt voor de tips en de hulp om toch voor de NSTimer te kiezen in plaats van animationImage.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Tekst document naar tekst app? sanders iPhone Apps 0 13 December 2010 21:19
RSS Reader met grotere tekst? De tekst in Google Reader is piepklein :( Esteban78 iPhone Apps 0 17 August 2010 01:28
Coole battery images! m-jay Jailbreak apps en thema's 17 20 April 2008 11:33
Customize - images/sounds toevoegen mrmark Jailbreak apps en thema's 0 23 October 2007 03:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:28.