Aanpak images + tekst tonen discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mensen, Ik wil graag een slideshow tonen van plaatjes en tekst in 1. Wat kan mijn aanpak hier zijn? Ik heb momenteel het tonen ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Aanpak images + tekst tonen
Beste mensen,
Ik wil graag een slideshow tonen van plaatjes en tekst in 1. Wat kan mijn aanpak hier zijn? Ik heb momenteel het tonen van de plaatjes klaar, hiernaast wil ik dus tekst tonen wat synchroon moet lopen met het getoonde plaatje. Mijn code: Code:
NSArray *myImages = [NSArray arrayWithObjects: [UIImage imageNamed:@"foto1.jpg"], [UIImage imageNamed:@"foto2.jpg"], [UIImage imageNamed:@"foto3.jpg"], [UIImage imageNamed:@"foto4.jpg"], [UIImage imageNamed:@"foto5.jpg"], [UIImage imageNamed:@"foto6.jpg"], nil]; myImageView.animationImages = myImages; myImageView.animationDuration = 8; myImageView.animationRepeatCount = 0; [myImageView startAnimating]; [myImageView release]; |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Kan je niet gewoon een UILabel toevoegen aan de view waar ook de imageview in zit?
|
|||
|
|||
Citaat:
Ik kan met de UILabel wel text tonen. Maar hoe kan ik dat precies synchroon laten verlopen met het plaatje. Ik kom er maar niet uit.. |
|
|||
|
|||
Als je nu eens niet de ImageView animationImages gebruikt maar een andere methode?
Kijk bijvoorbeeld eens naar het Apple voorbeeld 'Transitions'. (developer.apple.com is effe down vanwege WWDC)
|
|||
|
|||
Citaat:
Ja dat klopt, ik heb het ook opgemerkt.. Ik ga morgen kijken naar Transitions.. Thnx voor je feed.. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Is het met dit mogelijk om UILabel makkelijker te koppelen aan de rest? |
|
|||
|
|||
Als je meer informatie wilt, moet je 'gewoon' de SDK documentatie lezen, daar staat precies in hoe de API's werken.
Het 'koppelen' van je UILabel aan de rest.... Je maakt dus een view. Hierop staat een UIImageview, en een UILabel op een bepaalde positie. Je start een timer, en elke keer dat de timer afgaat update je het plaatje en de tekst. Easy as that.
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Tuurlijk. Je leert door te doen!
|
|
|||
|
|||
Update:
Heb het voor elkaar dat de images geanimeerd wordt door een NSTimer door middel van een NSMutableArray. Nu begrijp ik ook dat de tekst dmv een Label beter van toepassing is met een NSTimer. Alleen bij het opstarten van de simulator zit er een soort van lag in. Je moet even wachten voordat de 1ste plaatje wordt getoond, dit is ook zo met het repeaten van de actie. Is dit normaal? |
|
|||
|
|||
Denk dat we daarvoor wat code gaan moeten zien. Kan vanalles zijn hé.
|
|
|||
|
|||
Ik vermoed dat je bij het starten van de app ook je timer start. Dan duurt het dus een aantal seconden, voordat je je eerste plaatje ziet.
Je moet je eerste plaatje dus al weergeven voordat je de timer start, en in de timer beginnen bij het tweede plaatje. |
|
|||
|
|||
Het probleem was dat ik een aantal plaatjes had verwijderd, maar de image_count nog niet had veranderd. Hij was elke keer nog tot het einde van de set zwart aan het tonen.. Dat is nu verholpen.. Bedankt voor de tips en de hulp om toch voor de NSTimer te kiezen in plaats van animationImage.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Tekst document naar tekst app? | sanders | iPhone Apps | 0 | 13-12-10 22:19 |
RSS Reader met grotere tekst? De tekst in Google Reader is piepklein :( | Esteban78 | iPhone Apps | 0 | 17-08-10 02:28 |
Coole battery images! | m-jay | Jailbreak apps en thema's | 17 | 20-04-08 12:33 |
Customize - images/sounds toevoegen | mrmark | Jailbreak apps en thema's | 0 | 23-10-07 04:17 |
|
|