Ophalen gegevens website discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik wil een klein app-je maken die gegevens van een site afhaalt, (namen) en als jij dan op de app een formulier invult met bijvoorbeeld ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Ophalen gegevens website
Ik wil een klein app-je maken die gegevens van een site afhaalt, (namen) en als jij dan op de app een formulier invult met bijvoorbeeld een wijziging, een getal etc. dat dat erbij komt te staan op de website.
Hebben jullie een idee hoe ik dit moet aanpakken? Laatst gewijzigd door Novice; 09-06-11 om 17:37. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Succes. Laat maar weten als het gelukt is.
|
|||
|
|||
Hebben jullie een idee hoe ik dit moet aanpakken?
|
|
||||
|
||||
Oh, uiteraard.
Database op die site, php-script aanroepen via de app en die vult die database. Dan kan je op dit website gewoon de data uit die database halen. Vrij simpel |
|
|||
|
|||
Dus je moet ook nog een aparte database maken op de website zelf?
Heb je ook een voorbeeldje? Bijvoorbeeld een naam van hoe dit heet? |
|
|||
|
|||
Dit heet "wat heb je zelf al geprobeerd?".
|
|
||||
|
||||
Citaat:
Maar ik denk dat je zelf gewoon even wat moet gaan bekijken over php met database. Want dit is vrij basic, maar ik ga het niet voor je maken. |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik gebruik Rails 3 als backend en laat mijn apps via JSON communiceren met de backend, piece of cake. Op een paar uur tijd heb je al een iOS interface die met je backend data uitwisselt.
|
|
||||
|
||||
Misschien kan je een linkje posten waar eventueel een tut staat of een voorbeeldje.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Code:
respond_to do |format| format.html format.xml { render :xml => @user } format.json { render :json => @user } end (Google and Stackoverflow are your friend ) |
|
|||
|
|||
Citaat:
Dankjewel man! |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
gegevens/apps op iPhone vervangen door gegevens nieuwe eigenaar? | marly | iPhone Apps | 2 | 03-10-10 17:27 |
E-mail ophalen | Rob. | iPhone algemeen | 10 | 30-08-10 13:51 |
ophalen mail | Awater | iPhone algemeen | 2 | 20-01-10 14:16 |
Muziek: Albumillustraties ophalen | RobinDeleener | Muziek, foto & video | 7 | 13-05-09 16:44 |
Emails ophalen | Sleevemaster | iPhone algemeen | 13 | 10-01-08 14:14 |
|
|