//

RTF in iPad app

RTF in iPad app discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Een iPad versie van een door mij ontwikkelde "Digital Talking Book" MS Windows applicatie WDS / EDOS lijkt aantrekkelijk. Zie s.v.p. Home « DIGITAL TALKING ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-09-11, 10:40
Fred Worms Fred Worms is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Menton, Frankrijk
Berichten: 2
Standaard RTF in iPad app

Een iPad versie van een door mij ontwikkelde "Digital Talking Book" MS Windows applicatie WDS / EDOS lijkt aantrekkelijk.

Zie s.v.p. Home « DIGITAL TALKING BOOKS voor een 2010 versie, voor nieuwste versies zie YouTube, search fw3664.

Het Apple / iPad / Xcode / objective C platform lijkt stabieler dan MS. MicroSoft verandert steeds de tools : waren VB-versies 1 t/m 6 steeds upward compatible, bij de invoering van .Net moest alles opnieuw. Vervolgens werd WPF gepresenteerd als opvolger van Windows Forms, WPF vertoont echter grote lacunes. Nu zou ik een tablet versie willen ontwikkelen, echter MS kondigt aan dat daarvoor JavaScript en HTML5 nodig is.

Na deze inleiding de vragen : kern van de applicatie vormt de weergave van tekst in RTF-vorm, scrollen van de tekst (in een zog. Rich Text Box), zoomen van deze tekst, en het markeren oftewel highlighten van een enkele zin (dus NIET een regel of een alinea) in deze tekst.

Zijn er misschien forumleden die hier ervaring mee hebben ? Of die voelen voor meewerken aan het zoeken van oplossingen ?

Reacties stel ik zeer op prijs; mocht de probleemstelling niet voldoende duidelijk zijn dan hoor ik dat ook graag.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-09-11, 12:09
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Ja lasting, iOS heeft geen klant en klare richtextbox, je zal dan met CoreText aan de slag moeten.
PDF zou misschien een makkelijkere oplossing zijn.

Objective-C is wel heel ander dan VisualBasic, voor op het gebied van Memory management.
Dus leer eerste een beetje het framework van Apple kenne voordat je direct met complexe zaken gaat bezig houden, zoals RichText weergeven.
  #3  
Oud 12-09-11, 13:41
Hollance Hollance is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Breda
Berichten: 68
Standaard

Hier vind je een open source component voor het weergeven van rich text:
NSAttributedString+HTML Q&A | Cocoanetics

En het bewerken van rich text (niet open source):
DTRichTextEditor | Cocoanetics
  #4  
Oud 12-09-11, 17:13
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Three20 (de library die de Facebook App gebruikt) bevat ook een aantal RichText componenten. Ik weet niet precies hoe het zit met selecteren van die tekst maar je zou er eens naar kunnen kijken.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #5  
Oud 15-09-11, 19:32
Fred Worms Fred Worms is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2011
Locatie: Menton, Frankrijk
Berichten: 2
Standaard

Bedankt TUX2K, Whacko, en Hollance voor de suggesties ! Persoonlijk vind ik het jammer dat veel leden van forums schromen om een echte naam te gebruiken. Maar ja, ieder zijn meug, zei de boer , en hij vrat paardenvijgen.

TUX2K : Ik denk dat U abuis bent; inmiddels heb ik een degelijk boekwerkje van 1246 pagina's aangeschaft : Cocoa Programming (Sams) van Anguish, Buck en Yacktman. In hoofdstuk 11 "The Cocoa Text System" wordt uitgebreid op RTF ingegaan. Niet dat ik er al veel van begrijp, maar mogelijk lijkt het wel. Ook worden van MS Windows afkomstige .rtf bestanden goed op de Apple weergegeven.

Whacko : ik vindt inderdaad wel een en ander als ik goegel op "three20 rtf", ik ga er eens goed naar kijken.

Hollance : dit zijn concrete suggestie die ik zeker ga bestuderen, hartelijk dank.

Helaas, ik had gehoopt op reacties van forumleden die de applicatie interessant vinden, en zouden voelen voor meewerken / meedenken. Via een ander forum heb ik wel twee jongelui gevonden. Ook heb ik een opdrachtje geplaatst op Elance en VWorker om wat steun te vinden.

Amitiés, FW
  #6  
Oud 15-09-11, 21:37
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Ja cocoa heeft wel diverse richtext componenten maar Cocoa touch (iphone/ipad) heeft deze niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
.rtf openen. Harm iPhone algemeen 1 14-11-10 11:00
Windows: Acknowledgements.rtf Mark83 iTunes 2 05-09-10 21:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:05.