iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Apple TV - 2e generatie en 3e generatie (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/)
-   -   Kan mac en xbmc niet verbinden (https://forum.iculture.nl/f134/apple-tv/f136/apple-tv-2e-generatie-3e-generatie/109081-mac-xbmc-niet-verbinden.html)

Sharonelle 07-01-12 11:30

Kan mac en xbmc niet verbinden
 
Hallo hele nacht heb ik het forum afgezocht div links gelezen maar kom er gewoon niet uit!

Heb een atv2 gekocht, er seasonpass opgezet ( ging binnen paar minuten, ook xbmc)

Los gekoppeld op tv aangesloten, xbmc staat er op.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om erop te komen. Via de mac snap ik niet hoe ik in de aptv moet komen, en via de xbmc lukt het ook niet.

Heb de mac al op delen gezet, netwerk instellingen veranderd , op de imac file zilla en cyberduck geprobeerd maar maakt gewoon geen verbinting met de aptv/xbmc.

Wie kan er helpen, of woont in de buurt van ijsselstein (ut) om evt te helpen. Baal echt als een stekker, meestal krijg ik dit soort dingen voor elkaar echter nu weet ik het echt niet meer. Bedankt alvast!

Lucien1966 07-01-12 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sharonelle (Bericht 756654)
Hallo hele nacht heb ik het forum afgezocht div links gelezen maar kom er gewoon niet uit!

Heb een atv2 gekocht, er seasonpass opgezet ( ging binnen paar minuten, ook xbmc)

Los gekoppeld op tv aangesloten, xbmc staat er op.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om erop te komen. Via de mac snap ik niet hoe ik in de aptv moet komen, en via de xbmc lukt het ook niet.

Heb de mac al op delen gezet, netwerk instellingen veranderd , op de imac file zilla en cyberduck geprobeerd maar maakt gewoon geen verbinting met de aptv/xbmc.

Wie kan er helpen, of woont in de buurt van ijsselstein (ut) om evt te helpen. Baal echt als een stekker, meestal krijg ik dit soort dingen voor elkaar echter nu weet ik het echt niet meer. Bedankt alvast!

Begrijp ik nou goed uit jouw tekst, dat je ook via FileZilla (met juiste IP-adres van ATV2 ingevoerd) geen verbinding kan maken met de ATV2??

Sharonelle 07-01-12 16:55

Dat klopt, dus ergens is of gaat iets fout dan denk ik

darkdreamz 07-01-12 16:57

Kan je met de Mac via terminal (SSH) de AppleTV wel in?

terminal -> ssh <appleTV IP> -> root -> alpine

Sharonelle 07-01-12 17:03

Met stekker usb micro in de pc en aptv wel of bedoel je draadloos?

darkdreamz 07-01-12 18:22

Draadloos uiteraard

Sharonelle 07-01-12 19:46

Dat heb ik net getest en doet het wel..

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 7 januari 2012 om 20:41 ----------

Inmiddels gelukt via cyberduck in de aptv te komen. Echter als ik het mapje van de icefilms erin sleep, zie je hem wel in de aptv alleen als je hem opent is het mapje leeg?

Sharonelle 07-01-12 23:03

Inmiddels is het zip bestand gelukt, ik deed het in safari downloaden en lukte dus niet firefox wel. Het addon icefilms in juiste map gezet met cyberduck maar NU krijg ik steeds een melding..Al een paar keer overnieuw gedaan mocht niet baten. Zegt deze melding jullie iets? script failed plugin.video.icefilms error fixed

darkdreamz 08-01-12 03:23

dat is een storing, er zijn wel wat workarounds maar je kan ook navi-x eens proberen daar zit icefilms ook in. succes!

Sharonelle 15-01-12 23:24

Inmiddels de aptv laten jailbrake , icefilms etc doet nu perfect. Maar het lukt gewoon niet om vanaf de Apple tv in mijn iMac te komen ik hoorde dat dat kan komen door een bepaalde versie op je iMac en dat ik daarom het delen niet erin krijg. Even uit mijn hoofd Versie mac os x 10.7

davek 16-01-12 09:23

Klopt, osx lion ondersteund dit niet meer.
Met een nas schijf lukt het perfect

Sharonelle 16-01-12 23:00

Oké dan word het lastig denk ik want een nas schijf , is toch een externe hardeschijf? En ik heb wel een externe harde schijf van Samsung maar die pakt ie ook niet. Waar kan ik nog wat informatie over een nas schijf vinden? Sorry voor de lastige vragen

ReneG 17-01-12 00:35

Ik heb zelf ook een mac met lion,dan moet je bij de optie delen afp(apple file protocol) aanzetten dan ziet xbmc je mac wel.

Sharonelle 17-01-12 00:44

Die stond al aan gevinkt, daaronder de smb settings ook of kan dat niet tegelijk aanstaan?

ReneG 17-01-12 09:54

Nee is bij mij ook toen heb ik bij netwerk voorkeuren bij de optie dhcp met vast ip nr aangezet, en dan bij de xbmc add video source en dan browse dan kom dat lijstje met namen erbij scroll je naar beneden zie je staan add network location.
Daar klik je op dan zie je staan protocol windows smb 1 keer klikken dan zie je staan avp handmatig je ip nr invoeren van je mac geen wachtwoord en klaar.

Gr Rene

glaantje 17-01-12 10:03

Alleen afp is zat.
OSX Lion ondersteunt dit gewoon perfect.

Sharonelle 29-01-12 23:48

De tips die gegeven zijn allemaal geprobeerd, geen goed resultaat. Plex erop gezet kan ik wel in de bestanden maar als ik op afspelen drukt komt ie weer op beginscherm. Geweldig zon Mac en aptv

glaantje 30-01-12 09:17

Als het niet werkt zet je toch gewoon smb aan onder de share-instellingen in Lion en probeer je het vanuit XBMC met smb

mikeh 30-01-12 21:47

time capsule zichtbaar maken in xbmc gaat via xbmc dan naar video files dan naar smb://[user]:[pass]@IP ingeven en het werkt

wel even in TC aangeven dat je hem wil gebruiken voor gastgebruik. Hierdoor wordt deze geactiveerd als share.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:19.