ssh verbinding met atv2? discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, ik heb mijn atv2 gejailbreakt en heb er atvflash op staan. Maar wanneer ik nu op mijn imac terminal start en dan het ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
ssh verbinding met atv2?
Hallo allemaal, ik heb mijn atv2 gejailbreakt en heb er atvflash op staan.
Maar wanneer ik nu op mijn imac terminal start en dan het volgende intype: ssh root@(ipadres van imac) dan krijg ik steeds de melding: Operation timed out ik kan er maar geen verbinding meekrijgen! iemand die weet wat het probleem kan wezen of mij verder kan helpen? alvast bedankt! |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
dan krijg ik de melding: ssh: Could not resolve hostname AppleTV.local: nodename nor servname provided, or not known
|
|
|||
|
|||
Waarom zou je in je eigen netwerk een Secure SHell (ssh) met een terminal gaan gebruiken.
Installeer met Nito TV "Netatalk", dan verschijnt de Apple TV in de OS X Finder. Je hoeft je dan ook geen zorgen meer te maken over ssh certificates en andere overbodige dingen. Citaat:
|
|
|||
|
|||
ahaa ok ik heb nu net netatalk op de atv2 geinstalleerd. Ik kan nu dus op mijn imac in finder mijn atv2 zien staan als het goed is? of heb ik dit verkeerd..?
|
|
|||
|
|||
Dat heb je helemaal juist
|
|
|||
|
|||
allemaal tot nu toe gedaan, maar hij komt er maar niet tussen te staan, ook kan ik nu geen verbinding meer met de imac maken :S
|
|
|||
|
|||
Je moet wel de Apple TV heel even herstarten zodat mDNSresponder en AFP (Apple Filing Protocol) opgestart worden.
Dat zijn deamons en die starten na de installatie niet vanzelf op. Citaat:
|
|
|||
|
|||
allemaal gedaan maar niks werkt meer..
denk dat ik me appletv maar even terug zet naar de fabrieksinstellingen en hem helemaal opnieuw ga jailbreaken. Als ik nu naar het kopje "media" ga en dan op mijn imac klik zegt die: Er is een fout opgetreden AFP verbidning mislukt: netwerk onbereikbaar of onjuist login/wachtwoord ---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 februari 2012 om 22:51 ---------- na het restarten van modem + router kan ik weer in mijn imac komen! Ook staat appletv nu in de finer Wat moet ik nu doen! |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
ook dit is gelukt! super bedankt!!
zou je me misschien ook verder kunnen helpen hoe ik nu al die series en tv zenders kan bekijken.. |
|
|||
|
|||
Citaat:
PS: Als je nu vanuit Cydia ook Netatalk op je iPhone zet dan kan je de iPhone ook benaderen vanuit de OS X Finder. Dan heb je al dat ssh gedoe nooit meer nodg. |
|
|||
|
|||
toppertje!! bedankt voor de goede uitleg!
|
Labels |
atv, ssh, terminal |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Atv2 met NAS in netwerk zetten | Spriete | Apple TV - 2e generatie en 3e generatie | 9 | 20-01-12 20:19 |
ATV2 maakt geen verbinding met iTunes | Reflog | Apple TV - 2e generatie en 3e generatie | 0 | 07-01-12 22:35 |
Ervaring met stream op ATV2 | lleezz | Apple TV - 2e generatie en 3e generatie | 4 | 02-01-12 11:08 |
Open SSH: krijg geen verbinding (PuTTY & WinSCP) | ND90 | Jailbreak apps en thema's | 19 | 14-02-11 18:42 |
kan geen verbinding met iphone maken via ssh | hannes22 | Unlock [archief] | 4 | 09-03-08 09:44 |
|
|