//

Apple TV mogelijkheden

Apple TV mogelijkheden discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Met AirVideo gaat het idd heel goed. Speelt jammer genoeg NIET alle bestanden af. Sommige films waar ondertiteling bijzit, speelt ie alleen af ZONDER ondertiteling. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 03-06-11, 11:07
iphoneEd iphoneEd is offline
• iOS 10.3.2
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 331
Standaard

Met AirVideo gaat het idd heel goed. Speelt jammer genoeg NIET alle bestanden af. Sommige films waar ondertiteling bijzit, speelt ie alleen af ZONDER ondertiteling. (met XBMC weer wel). Alleen XBMC op de AppleTV2 crasht vaak vind ik. (krijg het ook niet goed ingesteld) PLEX krijg ik al helemaal niet aan de praat op de AppleTV2.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 03-06-11, 18:36
jel jel is offline
• iOS 4.3
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 28
Standaard

Wat zijn jullie ervaringen met ATV flash? (aTV Flash | FireCore)

Ik heb het geïnstalleerd maar met zowel de media player van firecore als met XBMC is video afspelen haperend en crasht regelmatig. (ongeacht divx of mkv HD oid)

Airvideo kwaliteit is wat mij betreft ver onder de maat maar het kan er ook aan liggen dat ik niet zo'n snelle laptop heb. zou dit het probleem ook bij XBMC kunnen zijn?
  #23  
Oud 03-06-11, 18:40
ikelfkens ikelfkens is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 6
Standaard

Ik heb het ook. Zonde van de $19,50. Even slikken en weer door gaan...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jel Bekijk bericht
Wat zijn jullie ervaringen met ATV flash? (aTV Flash | FireCore)

Ik heb het geïnstalleerd maar met zowel de media player van firecore als met XBMC is video afspelen haperend en crasht regelmatig. (ongeacht divx of mkv HD oid)

Airvideo kwaliteit is wat mij betreft ver onder de maat maar het kan er ook aan liggen dat ik niet zo'n snelle laptop heb. zou dit het probleem ook bij XBMC kunnen zijn?
  #24  
Oud 03-06-11, 22:07
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Hebben jullie de nieuwste nightly van XBMC wel?
In deze thread staat alles uitgelegd [AppleTV2/iOS] Unofficial semi-nightly build FAQ/info/issues - XBMC Community Forum

XBMC werkt echt subliem op de ATV2 vind ik (dan bedoel ik bekabeld en alleen 720p of 1080p mkv's)
  #25  
Oud 03-06-11, 22:41
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Hebben jullie de nieuwste nightly van XBMC wel?
In deze thread staat alles uitgelegd [AppleTV2/iOS] Unofficial semi-nightly build FAQ/info/issues - XBMC Community Forum

XBMC werkt echt subliem op de ATV2 vind ik (dan bedoel ik bekabeld en alleen 720p of 1080p mkv's)
Klopt, draai hier nu ook met de nightly versie en alles werkt prima (via Wi-Fi). Kan het aanraden.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #26  
Oud 03-06-11, 22:57
ikelfkens ikelfkens is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 6
Standaard

I'll keep my simple installed app
  #27  
Oud 10-06-11, 12:30
Giuseppe Giuseppe is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twente
Berichten: 34
Standaard

Sinds gisteren ook een Atv2, Gejailbreaked met seas0npass en XBMC (nightly) installed. Nas source gekoppeld naar een mapje met maar liefst 5 mp3 bestanden.

Alles gaat goed, bestanden ziet XBMC, druk op play en XBMC slaat compleet vast... het enige wat nog kan is via putty killall AppleTV

Snap er helemaal niks meer van... tot vannacht 3 uur bezig geweest om het op te lossen en kom er gewoon niet uit..

Ligt het aan de NAS? (Lacie Networkspace 2 1TB) ATV2 is trouwens bekabeld in het netwerk. Lacie benaderen en afspelen vanaf pc gaat prima.

Zit er sterk aan te denken om goedkope pc met ruime opslag en itunes neer te zetten en dan maar op de officiële manier atv2 gebruiken.

mochten jullie tips hebben of een config die zeker werkt? let me know.
Kom je uit de buurt van Enschede? kom dan zeker buurten en een bakkie doen
__________________
  #28  
Oud 10-06-11, 14:24
pclahsen's schermafbeelding
pclahsen pclahsen is offline
• iOS 6.1.3
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 606
Standaard

Ik heb geen ervaring met JB van Apple TV2, kan alleen maar zeggen dat Airplay vanaf iPad of iPhone, of vanuit iTunes op PC of Mac prima werkt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Giuseppe Bekijk bericht
Sinds gisteren ook een Atv2, Gejailbreaked met seas0npass en XBMC (nightly) installed. Nas source gekoppeld naar een mapje met maar liefst 5 mp3 bestanden.

Alles gaat goed, bestanden ziet XBMC, druk op play en XBMC slaat compleet vast... het enige wat nog kan is via putty killall AppleTV

Snap er helemaal niks meer van... tot vannacht 3 uur bezig geweest om het op te lossen en kom er gewoon niet uit..

Ligt het aan de NAS? (Lacie Networkspace 2 1TB) ATV2 is trouwens bekabeld in het netwerk. Lacie benaderen en afspelen vanaf pc gaat prima.

Zit er sterk aan te denken om goedkope pc met ruime opslag en itunes neer te zetten en dan maar op de officiële manier atv2 gebruiken.

mochten jullie tips hebben of een config die zeker werkt? let me know.
Kom je uit de buurt van Enschede? kom dan zeker buurten en een bakkie doen
  #29  
Oud 10-06-11, 16:49
Giuseppe Giuseppe is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twente
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pclahsen Bekijk bericht
Ik heb geen ervaring met JB van Apple TV2, kan alleen maar zeggen dat Airplay vanaf iPad of iPhone, of vanuit iTunes op PC of Mac prima werkt.
Dat werkt idd prima maar dan moet je altijd gebruik maken van je iPhone/iPad.. middels JB en XBMC hoeft dit niet omdat je dan een NAS kan benaderen en het ultieme hebt op gebied van music/photo/movie.

Ik krijg de koppeling wel... maar XBMC freezed bij mij en heb geen flauw idee waardoor.
  #30  
Oud 10-06-11, 18:16
quincyv quincyv is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

Kan iemand mij AUB helpen? Het lukt mijnamelijk niet om mijn aptv2 te jailbreaken.. Ben er al uren mee bezig!!

OS 4.3 (8F305)
Aptv-software 4.2.2 (2203)

HEEEEELP....!!

Alvast bedank!
  #31  
Oud 10-06-11, 19:48
Giuseppe Giuseppe is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Twente
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quincyv Bekijk bericht
Kan iemand mij AUB helpen? Het lukt mijnamelijk niet om mijn aptv2 te jailbreaken.. Ben er al uren mee bezig!!

OS 4.3 (8F305)
Aptv-software 4.2.2 (2203)

HEEEEELP....!!

Alvast bedank!
Met behulp van deze handleiding ben ik er gekomen. Gebruik vooral Putty voor SSH toegang (Winscp klapt je gegarandeerd eruit).

Step by Step manual to install XBMC to Newest 4.2.2(2203) - XBMC Community Forum

Na installatie hoop ik dat je XBMC aan de praat krijgt, bij mij start alles op en zelfs een share op mijn computers vind XBMC... op het moment dat je een bestand wil afspelen freezed XBMC en dan kan ik in Putty killall AppleTV invoeren voor de tigduizendste keer ... zucht
  #32  
Oud 10-06-11, 20:28
quincyv quincyv is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

Ja dat is t m nou juis.. Ik heb dat stap voor stap gedaan.. SeasonPass.. Maar ik krijg m maar niet gejailbreaked.. Als ik mijn apple tv aansluit op mn tv dan is het gewoon standaard en niks veranderd
  #33  
Oud 10-06-11, 20:30
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quincyv Bekijk bericht
Ja dat is t m nou juis.. Ik heb dat stap voor stap gedaan.. SeasonPass.. Maar ik krijg m maar niet gejailbreaked.. Als ik mijn apple tv aansluit op mn tv dan is het gewoon standaard en niks veranderd
Vertel een in je eigen woorden wat je nu exact hebt gedaan, stap voor stap, inc vermelding welke versie ios.
  #34  
Oud 10-06-11, 21:53
quincyv quincyv is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

Ik heb op youtube een filmpje gekeken hoe je seasonpass moet installeren en ik heb het precies zo gedaan stap voor stap.. eerst de nieuwste versie itunes gedownload en daarna mijn apple tv geinstalleerd.. bij info van de apple tv staat; OS 4.3 (8F305),
Aptv-software 4.2.2 (2203).

Snowbreeze geprobeerd, alles in orde volgens de installatie en zodra ik de apple tv aansluit is t niet gejailbreaked
  #35  
Oud 10-06-11, 22:24
mail.eve mail.eve is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quincyv Bekijk bericht
Ik heb op youtube een filmpje gekeken hoe je seasonpass moet installeren en ik heb het precies zo gedaan stap voor stap.. eerst de nieuwste versie itunes gedownload en daarna mijn apple tv geinstalleerd.. bij info van de apple tv staat; OS 4.3 (8F305),
Aptv-software 4.2.2 (2203).

Snowbreeze geprobeerd, alles in orde volgens de installatie en zodra ik de apple tv aansluit is t niet gejailbreaked
Als je seasonpass hebt gebruiks hoef je toch niets meer met Snowbreeze te doen.

Ik vind dat je nog steeds onvoldoende uitleg wat je nu precies hebt gedaan. Want als je Season hebt gebruikt dan maakt hij een Custom ios aan, deze moet je vanuit jouw itunes installeren, alvorens de atv2 in DFU mode te hebben gezet.

Maar nogmaals vertel het nu een stap voor stap en niet met grote sprongen, want ergens doe je iets verkeerd.
  #36  
Oud 11-06-11, 12:47
quincyv quincyv is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

Het is me gelukt hoor!!! Zucht.. Nu eens even kijken welke programma's ik erop moet gooien.. Weet jij misschien ook welke programma dat is om gelijk films te kijken vanaf je appletv dus niet via je laptop maar gelijk vanuit aptv te streamen?
  #37  
Oud 12-06-11, 00:35
Koets71 Koets71 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik zie alle reacties gaan over gedownloade films. Heeft iemand ook ervaring met "gewone" dvd's? Ik wil nl ook dvd's afspelen in mij. iMac en dan streaken via Apple tv naar de televisie. Is dat mogelijk?
  #38  
Oud 15-06-11, 19:34
jazeera jazeera is offline
• iOS 7.0.4
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koets71 Bekijk bericht
en dan streaken via Apple tv naar de televisie. Is dat mogelijk?
als je alleen thuis bent en de buren kijken niet mee kan dat natuurlijk

sorry kon het ff niet laten , ik volg dees topic pasief om info op te doen ik koop me verry soon ook een atv
kan die xmb dan ook via een timecapsule men filmpies afspelen ? \0/
  #39  
Oud 04-07-11, 12:51
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

@quincyv het zou natuurlijk nog steeds wel handig zijn, als je stap voor stap verteld wat je nou precies gedaan hebt, zo zou je ook anderen kunnen helpen
__________________
there are no strangers, just friends who never met before
  #40  
Oud 03-08-11, 14:21
Msim Msim is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 16
Smile Hi AppleTV2 bezitter, wat is NU mogelijk?

Beste AppleTV2 bezitter,

Kun je helpen met 'Wat is er NU standaard mogelijk?'.
Ik wil liever geen Jailbreaks.

Ik heb een Ipad 1, een MBP (model MacBookPro6,2 Core i5, 2,4GHz), een Philips HD TV en een Bose 1-2-3 systeem (een ouwetje, dus zonder hdmi aansluiting).

Ik wil graag:
- Itunes op mijn Bose 123 systeem,
- Alles van mijn MBP scherm op mijn TV kunnen zien,
- You Tube filmpjes op mijn TV zien (via Ipad of MBP),
- Uitzending Gemist (vanaf mijn IPad 1 en/of vanaf mijn MBP) op mijn TV zien,
- geen kabels vanaf mijn MBP en Ipad1.

Ik heb nu een kabel vanaf mijn Mac Book Pro (mini display) naar mijn TV (hdmi) en kan nu ook (bijna alles van) bovenstaande maaar.....

- mijn TV moet aan om muziek te horen via mijn Bose 1-2-3
- geen mogelijkheden vanaf mijn Ipad 1,
- ik hoop geen kabel meer nodig te hebben tussen mijn MBP (airplay, toch?)
- Ik heb een reden om zo'n mooi TV2 apparaatje te kopen

Ik gebruik de MBP als media center (en video recorder via EyeTV one, werkt fantastisch) en wil zo min mogelijk kabels vanaf de MBP.

(of moet ik de Apple TV2 vergeten en maar overgaan naar de nieuwe Apple Mini en dus geen kabel nodig tussen Ipad1 en Apple mini via airplay?)

Ik ben benieuwd, groet,
Msim
Reageren

Labels
apple tv, appletv2, eyetv one, mac book, mini



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: mogelijkheden? borisbaco Unlock 0 26-02-10 19:48
iPhone: Downgrade mogelijkheden Momentum Jailbreak 15 11-02-09 16:34
Vraagje over mogelijkheden daaf Overige providers Nederland 0 24-09-07 18:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:00.