//

Keuzehulp: kan ik mijn iPhone jailbreaken? (FW 3.1.2 & 3.1.3)

Keuzehulp: kan ik mijn iPhone jailbreaken? (FW 3.1.2 & 3.1.3) discussie in Jailbreak forum; ( verdwijnt na registratie ) OPGELET: WIJ ADVISEREN NIEMAND OM TE UPDATEN NAAR FW 3.1.3 ALS JE MET SUCCES EEN JAILBREAK HEBT OP FW 3.1.2. Jailbreak: Firmware 3.1.2 Deze iPhones ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Jailbreak en Unlock > Jailbreak
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15-02-10, 19:48
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard Keuzehulp: kan ik mijn iPhone jailbreaken? (FW 3.1.2 & 3.1.3)

OPGELET: WIJ ADVISEREN NIEMAND OM TE UPDATEN NAAR FW 3.1.3 ALS JE MET SUCCES EEN JAILBREAK HEBT OP FW 3.1.2.

Jailbreak:

Firmware 3.1.2

Deze iPhones kunnen worden gejailbreakt met Spirit.
  • iPhone 2G
  • iPhone 3G
  • iPhone 3GS (ongeacht bootrom of baseband; untethered)

Firmware 3.1.3

Deze iPhones kunnen met Spirit worden gejailbreakt:
  • iPhone 2G met firmware 3.1.3.
  • iPhone 3G met firmware 3.1.3.
  • iPhone 3GS met firmware 3.1.3 (ongeacht bootrom of baseband; untethered)

Belangrijk, lees ook dit:

Daarnaast is het ook mogelijk om vanaf firmware 3.1.2 te updaten met een customfirmware naar firmware 3.1.3. Hierbij wordt je baseband niet geüpdate en heb je meteen een jailbreak. Dit is belangrijk als je afhankelijk bent van een softwarematige unlock.

Unlock:

Baseband 5.12.01 is nog niet te unlocken!

**Vragen stel je best in één van de verzameltopics waarnaar hierboven wordt verwezen. Vragen die beter in één van die topics passen, maar hieronder worden gesteld zullen worden verwijderd**

Laatst gewijzigd door WDS001; 04-05-10 om 22:38.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-02-10, 12:35
mvveelen's schermafbeelding
mvveelen mvveelen is offline
• iOS 11.2
• 7.1.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Hoorn NH
Berichten: 1.166
Standaard

Er wordt hier wel heel stellig gezegd dat de 3GS niet te jailbreaken valt. In bepaalde gevallen kan dat echter wel, is het dan niet handiger om een voorbehoud te maken ?
  #3  
Oud 17-02-10, 12:38
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvveelen Bekijk bericht
Er wordt hier wel heel stellig gezegd dat de 3GS niet te jailbreaken valt. In bepaalde gevallen kan dat echter wel, is het dan niet handiger om een voorbehoud te maken ?
Er is nog geen tool uitgebracht die officieel de 3.1.3. firmware zou moeten jailbreaken. Vandaar dit lijstje.
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #4  
Oud 20-02-10, 17:58
pieterwillems pieterwillems is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: belgie
Berichten: 573
Standaard

het lukt niet, redsn0w zegt completed, maar dan komt op men iphone: uploading jailbreak data.. daar blijft hij op staan altijd:s

weet niemand wat ik kan doen?

Laatst gewijzigd door pieterwillems; 21-02-10 om 17:04.
  #5  
Oud 21-02-10, 15:15
t_findhammer t_findhammer is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 10
Standaard

Korte v raag op dit alles ?

Ik heb een T-Mobile Iphone 3GS met 3.1.2 FM. Helaas was deze vastgelopen en moet er nieuwe FM op. dit heb ik geprobeerd maar ik kreegm telkens de foutmelding : This device isn’t eligible for the requested build

Alle stappen van de Handleiding: herstellen naar firmware 3.1.2 of eerdere versies - iPhone - iPhoneclub.nl gevolgd maar bleef de zelfde foutmelding houden. Het is me wel gelukt om dat SHSH File op de computer te krijgen , maar toch bleef itunes bovenstaande foutmelding aangeven.

Omdat ik er FLINK de balen van kreeg heb mijn iPhone via de normale weg in itunes geupgrade naar 3,1,3. Is het nou nog mogelijk om de FW te downgraden en zo ja HOE ?? of heb ik gewoon vette pech ?
ALs ik bovenstaande handleiding lees zou het volgens mij gewoon moeten kunnen, maar ben er al 3 dagen mee bezig en het lukt me echt niet.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen !!
  #6  
Oud 21-02-10, 17:54
ab156's schermafbeelding
ab156 ab156 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: De oudste stad van Nederland
Berichten: 71
Standaard

.... als je ongeveer de 40 andere topics had gelezen en de voorgaande pagina van dit topic.. Dan was het wellicht opgevallen dat je vette pech hebt!
  #7  
Oud 21-02-10, 20:29
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Nee hoor AB. Hij heeft de SHSH files wel, dus kan hij mbv. Saurik's server downgraden.

Hij moet dan alleen wel die SHSH files op die server zetten. Hoe dat moet, weet ik niet, maar is ongetwijfeld met de search wel te vinden.
  #8  
Oud 23-02-10, 23:03
blerf blerf is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 14
Standaard

He mensen,

Ik heb nu een jailbraik 3g software: 3.1 en wil eigenlijk voor tethering wel over naar 3.1.3 of 3.1.2
Maar ja ik heb geen idee of dit mogenlijk is? want kan niet naar 3.1.2 ( althans kan hem niet downloaden ) En wil eigenlijk alles wel behouden wat ik nu heb. Met me cydia etc... Dus hoe gaat dat als ik wel naar 3.1.3 wil?
Kan ik hem dan updaten via itunes en dan jailbreakje? Of zeggen jullie is niet de moeite en wacht het gewoon even af nog?

tnx alvast.
  #9  
Oud 23-02-10, 23:37
Guest
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Met cydia je shsh blobs op Saurik's server zetten, daarna van dit forum de gejailbreakte 3.1.2 of 3.1.3 firmware downloaden, je hostsfile aanpassen en dan met itunes die firmware erin zetten.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met dat je voor tethering over wil? Wat hoop je te bereiken?
  #10  
Oud 24-02-10, 19:55
pieterwillems pieterwillems is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: belgie
Berichten: 573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guest Bekijk bericht
Met cydia je shsh blobs op Saurik's server zetten, daarna van dit forum de gejailbreakte 3.1.2 of 3.1.3 firmware downloaden, je hostsfile aanpassen en dan met itunes die firmware erin zetten.

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met dat je voor tethering over wil? Wat hoop je te bereiken?
Voor een 3G heb je toch geen shsh files nodig om te downgraden of wel ?
  #11  
Oud 25-02-10, 09:18
tracker's schermafbeelding
tracker tracker is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Zwitserland
Berichten: 118
Standaard

nu ben ik een absolute beginner en een nieuwkomer. mijn 3gs had ik gejailbreaked. werkte super goed. daarna die dommer update naar fw3.1.3 via itunes. dus jailbreak én cydia én alle programma's pleite. dat is mij duidelijk zover. ik heb geprobeerd de backup terug te zetten,. maar dat heeft mij niet geholpen. de backup is blijkbaar ook direct naar 3.1.3 gezet. dus einde oefening.
maar nu.... nu lees ik veel over die 5.12.01 baseband. waar kan ik dat vinden en hoe kan ik zien wat die van mij is. begrijp ik het goed dat ik mijn iphone weer kan jailbreaken? moet ik dat shsh aanzetten en waarom dan wel?
__________________
Heb ik nu een appel of een apple.
富蘭久 伴 多 告, 伴 久 富
  #12  
Oud 25-02-10, 15:49
marjonkampfraat marjonkampfraat is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Question JAILBREAK, handtekening CYDIA

Goedendag,
Ik heb een aantal vragen. Heb 2 iphones op 1 computer, dat werkt goed. (met 1 account itunes) 1 heeft een permanente jailbreak (3.1.2 week 39) de andere wil ik nog niet jailbreaken, wil nl een permanente jailbreak hebben (3.1.2 week 01). Hoe zit het nu met die handtekening van Cydia, de 1e heb ik volgens mij gedaan. Maar hoe moet dat met die andere iphone als ik die wil jailbreaken. Volstaat 1 handtekening? Is het mogelijk om een cydia-applicatie te kopieren naar de niet gej.br. iphone?
En als laatste, welke bron moet ik in de gaten houden wanneer er een permanente jailbreak komt voor de iphone van na week 39.? Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ben niet zo erg bekend met alle materie. Heb de 1e iphone nog maar 4 maanden in mijn bezit.
  #13  
Oud 02-03-10, 19:01
hockeyboer hockeyboer is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 27
Standaard

Hallo,

Ik zit met het volgende, ik heb hier een iPhone 3G 8GB op 3.1.3, hij is alleen wel orgineel simlockvrij. Nu heb ik geprobeerd de iPhone te jailbreaken dmv snowbreeze, maar als ik dat IPSW bbestand gebruik dat hij aanmaakt en dan in iTunes met dit bestand wil herstellen krijg ik error 1600.

Weet iemand wat dit is, en hoe ik dit evt. zou kunnen verhelpen??

Alvast bedankt!


Edit: En nu heb ik ook nog error 1604 gekregen.

Laatst gewijzigd door hockeyboer; 02-03-10 om 19:20.
  #14  
Oud 02-03-10, 20:18
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hockeyboer Bekijk bericht
Hallo,

Ik zit met het volgende, ik heb hier een iPhone 3G 8GB op 3.1.3, hij is alleen wel orgineel simlockvrij. Nu heb ik geprobeerd de iPhone te jailbreaken dmv snowbreeze, maar als ik dat IPSW bbestand gebruik dat hij aanmaakt en dan in iTunes met dit bestand wil herstellen krijg ik error 1600.

Weet iemand wat dit is, en hoe ik dit evt. zou kunnen verhelpen??

Alvast bedankt!


Edit: En nu heb ik ook nog error 1604 gekregen.
Dat kan je met iReb oplossen
  #15  
Oud 13-03-10, 13:56
imarkiemark imarkiemark is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 1
Standaard

hallo,

ik ben nieuw hier, heb sinds een paar dagen een iphone 3gs
nu zit ik hier op het forum een beetje rond te lezen, maar snap nog niet echt alles.

ik zou opzich wel een jailbreak willen uitvoeren, zodat ik gratis tomtom kan instaleren evtueel nog wat andere app's in de toekomst.
maar nu lees ik volgens mij (als ik t goed begrijp dat ik m'n 3gs met 3.1.3 software (nog)niet kan jailbreaken.
wordt dit in de toekomst wel mogenlijk??
en als je jailbreakt, kan je dan niet meer upgraden via itunes?? omdat dan je jailbreak verwijdert wordt??

hoop dat jullie me kunnen helpen

gr mark
  #16  
Oud 13-03-10, 14:56
rob.p rob.p is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 31
Standaard

Hallo allemaal.

Ik heb gisteren ook maar eens een iphone kocht 3gs 16 gb Nieuw uitdewinkel is al unlockt heb speciaal de 3.1.2 firmware gevraagt,

Ik dus vol goede moet begonnen met jailbreaken. en je raad het nooit.
Ding kon niet meer opstarten zonder hem eerst aan de pc te verbinden en blackra1n uit te voeren. Wi-Fi viel later ook weg,
Dus dan denk je herstellen helaas ook dat werkte allemaal niet meer het enigste dat werkte was upgrade naar 3.1.3, Nu werkt ook alles wel mooi hoor. Maar ik mis wel die jailbreak, Dat is gewoon triest. Heb immers toch al de hoofdprijs betaald voor dat ding.

Ps . het was dus iphone met firmware 3.1.2 NU is het 3.1.3

Wat kan ik nu nog doen om hem toch gejailbreakt te krijgen zie namenlijk door de bomen het bos niet meer. de één zegt dit de ander zegt dat,

Laatst gewijzigd door rob.p; 13-03-10 om 14:57. Reden: toevoeging
  #17  
Oud 13-03-10, 15:37
EN-IS's schermafbeelding
EN-IS EN-IS is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Ben Dakloos!
Berichten: 337
Exclamation

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rob.p Bekijk bericht
Hallo allemaal.

Ik heb gisteren ook maar eens een iphone kocht 3gs 16 gb Nieuw uitdewinkel is al unlockt heb speciaal de 3.1.2 firmware gevraagt,

Ik dus vol goede moet begonnen met jailbreaken. en je raad het nooit.
Ding kon niet meer opstarten zonder hem eerst aan de pc te verbinden en blackra1n uit te voeren. Wi-Fi viel later ook weg,
Dus dan denk je herstellen helaas ook dat werkte allemaal niet meer het enigste dat werkte was upgrade naar 3.1.3, Nu werkt ook alles wel mooi hoor. Maar ik mis wel die jailbreak, Dat is gewoon triest. Heb immers toch al de hoofdprijs betaald voor dat ding.

Ps . het was dus iphone met firmware 3.1.2 NU is het 3.1.3

Wat kan ik nu nog doen om hem toch gejailbreakt te krijgen zie namenlijk door de bomen het bos niet meer. de één zegt dit de ander zegt dat,
Zo te lezen heb je van de winkel waar je de iPhone hebt gekocht een toestel die alleen tethered te jailbreaken is. Dit betekent dat jailbreaken op FW 3.1.2 mogelijk is, alleen na het herstarten van het toestel je de iPhone op de pc moet aansluiten en BlackSn0w hoort te draaien. Dit jou niet verteld waardoor jij in paniek of wat dan ook hebt geupdate in iTunes naar 3.1.3, nu is je jailbreak en unlock weg.

Je baseband is ook geupdate, helaas is op dit moment geen jailbreak en unlock mogelijk!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door imarkiemark Bekijk bericht
hallo,

ik ben nieuw hier, heb sinds een paar dagen een iphone 3gs
nu zit ik hier op het forum een beetje rond te lezen, maar snap nog niet echt alles.

ik zou opzich wel een jailbreak willen uitvoeren, zodat ik gratis tomtom kan instaleren evtueel nog wat andere app's in de toekomst.
maar nu lees ik volgens mij (als ik t goed begrijp dat ik m'n 3gs met 3.1.3 software (nog)niet kan jailbreaken.
wordt dit in de toekomst wel mogenlijk??
en als je jailbreakt, kan je dan niet meer upgraden via itunes?? omdat dan je jailbreak verwijdert wordt??

hoop dat jullie me kunnen helpen

gr mark
Welkom op IPC

Als je iPhone op dit moment op FW 3.1.3 zit met daarbij behorende baseband, kun je op dit moment helaas niet jailbreaken en unlocken. De ontwikkelaars van jailbreaks en unlocks zitten in feite te wachten op de nieuwe FW! Ze willen hierdoor voorkomen dat apple straks in hun nieuwe FW 3.2 of 4.0 de jailbreak en unlock al hebben voorkomen. Ik denk dat dit wel een tijdje gaat duren, maar dit is mijn persoonlijke mening. Het enige wat je kan doen op dit moment is afwachten, maar als de iPhone bij Tmobile is gekocht kun je de iPhone daar officieel unlocken tegen betaling. Succes

MAAR: sinds FW 3.1.3 hebben een aantal mensen met succes hun FW 3.1.3 gedowngrade naar FW 3.1.2, er zijn verschillende tutorials, en ik heb ook een aantal mensen gesproken die het met succes hebben gedaan, zie volgende website, deze gaat over 3.1 naar 3.0 downgraden maar dat maakt niks uit, voor 3.1.3 naar 3.1.2 is op hetzelfde manier:
http://www.iphonedownloadblog.com/20...hone-31-to-30/

Dit kan ook helpen denk ik:
http://www.iphonedownloadblog.com/20...051201-042608/

Succes!
__________________
Origineel: iPhone 3G 16GB | Huidige versie: 4.1 Bootloader: ?? | Baseband: 05.13.02 | JB: Pwnage & UL: Ultrasn0w

Laatst gewijzigd door EN-IS; 13-03-10 om 15:49.
  #18  
Oud 13-03-10, 16:38
rob.p rob.p is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 31
Standaard

De unlock is geen probleem die is niet weg. hij is immers al vanaf de fabriek geunlockt, Maar zo als je zelf net al aangeeft de jailbreak is wel weg.
Dat is erg jammer. Naja bedankt voor je info, Ik hoop dat er snel een update gaat uitkomen voor de jailbreak op 3.1.3 Dan is iedereen weer blij
  #19  
Oud 26-03-10, 12:46
Morph Morph is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 23
Standaard

Heeft iemand een idee hoe ik kan zien of ik mijn shsh ooit opgeslagen had?
Ik kan me wel heugen dat ik in Cydia bepaalde dingen hebt geactiveert, zoals dat "make my life easier" .

Ik heb altijd mijn Iphone met succes gejailbraiked, alleen laatste keer moet ik noodgedwongen naar 3.1.3, omdat er totaal geen leven meer in zat.
Al met al ben ik natuurlijk blij dat mn 3gs het weer doet, maar een jailbreak zou toch fijner zijn.
  #20  
Oud 26-03-10, 12:50
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Boven in het openingsscherm van Cydia zou moeten staan voor welke firmware versies er een shsh is opgeslagen

Zie afbeelding en dan de tekst in groen bovenaan.

__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!

Laatst gewijzigd door iScorpio; 26-03-10 om 12:53.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken (iOS4.2) WDS001 Jailbreak 550 15-09-13 13:47
Alle iDevices: Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken? (iOS 4.0, 4.0.1, 3.2 en 3.2.1 [iPad]) WDS001 Jailbreak 72 29-08-11 17:49
Alle iDevices: Keuzehulp: kan ik mijn iDevice jailbreaken? (iOS4.1) WDS001 Jailbreak 244 24-08-11 13:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:25.