iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Untethered Jailbreak voor iOS 5.0.1 (behalve iPad2, 4S) - Verzameltopic (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/107949-untethered-jailbreak-voor-ios-5-0-1-behalve-ipad2-4s-verzameltopic.html)

wotter 27-12-11 15:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rctgamer3 (Bericht 750410)
1. Open Cydia, en ververs je sources.
2. Als het goed is zou "Corona 5.0.1 Untether" in je changes moeten komen te staan.
3. Installeer Corona
4. Reboot
5. Klaar :)

Weet iemand of je deze package ook kunt gebruiken als je nu tethered op 5.01 met Snowbreeze bent gejailbreaked ?(en Ibooty om op te starten).

Met andere woorden, maakt het nog uit welke tool je hebt gebruikt om tethered te jailbreaken of niet?

Sliien 27-12-11 15:28

Vraagje...

Ik heb m'n iPhone 3GS zojuist gejailbreakt. Cydia werkt wel, maar heeft een wit icoontje. Heel irritant. Hoe kan ik dit verhelpen? :)

Aims 27-12-11 15:30

Aha, oké, dan wacht ik nog wel even met corona installeren!

Dank jullie voor de snelle reacties en hulp!!

rctgamer3 27-12-11 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dansaapje (Bericht 750426)
Hoe kan ik dan blobs opslaan voor 5.0.1 terwijl ik nog op 5.0 zit?

Dat kan omdat het opslaan van je SHSH via TinyUmbrella niets te maken heeft met de iOS versie die je op je iDevice hebt staan. Daarom slaat TinyUmbrella ook je 5.1b1 SHSH blob, aangezien die ook "beschikbaar" is ;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sliien (Bericht 750433)
Vraagje...

Ik heb m'n iPhone 3GS zojuist gejailbreakt. Cydia werkt wel, maar heeft een wit icoontje. Heel irritant. Hoe kan ik dit verhelpen? :)

Had ik ook last van, een respring en/of een rebootje lost het meestal gewoon op ;)

_A_ 27-12-11 15:36

Iets lopen installeren in Cydia, en nu loopt me hele telefoon vast. Telefoon start niet meer op blijft hangen bij Apple logo. Tetheredboot werkt ook niet. Iemand nog raad?

rctgamer3 27-12-11 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door _A_ (Bericht 750443)
Iets lopen installeren in Cydia, en nu loopt me hele telefoon vast. Telefoon start niet meer op blijft hangen bij Apple logo. Tetheredboot werkt ook niet. Iemand nog raad?

Hangt er vanaf wat je hebt lopen installeren. Probeerde je Corona te installeren? 'T schijnt dat een hard reboot (power+home ingedrukt houden voor meerere seconden) het probleem zou verhelpen ;)

marcoryn 27-12-11 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door _A_ (Bericht 750443)
Iets lopen installeren in Cydia, en nu loopt me hele telefoon vast. Telefoon start niet meer op blijft hangen bij Apple logo. Tetheredboot werkt ook niet. Iemand nog raad?

Dat wordt een DFUtje en herstellen!!

Trouwens repo toevoegen in Cydia duurt echt 10min ofzo..pfff

_A_ 27-12-11 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rctgamer3 (Bericht 750446)
Hangt er vanaf wat je hebt lopen installeren. Probeerde je Corona te installeren? 'T schijnt dat een hard reboot (power+home ingedrukt houden voor meerere seconden) het probleem zou verhelpen ;)

Uh nee was een applicatie iets met Switcherplus. Maar kwam er later achter dat die alleen voor iOs4 gebruikt kan worden. Dus ja, denk dat ik alleen nog kan herstellen?

Sliien 27-12-11 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rctgamer3 (Bericht 750440)
Dat kan omdat het opslaan van je SHSH via TinyUmbrella niets te maken heeft met de iOS versie die je op je iDevice hebt staan. Daarom slaat TinyUmbrella ook je 5.1b1 SHSH blob, aangezien die ook "beschikbaar" is ;)


Had ik ook last van, een respring en/of een rebootje lost het meestal gewoon op ;)

Heb 'm eerst opnieuw gejailbreakt (wat een woord), hielp niet. Toen een reboot en nu crasht ie gelijk.. Gaan we weer haha

-Edit-
Ik heb zowel een gewone reboot als een harde reboot geprobeerd.

rbuurlage 27-12-11 15:49

Het werkt super met corona... Enige waar k last van had was geen netwerk bij reboot... Maar nadat ik herstel netwerkinstellingen had toegepast was alles opgelost...

Sjaakafhaak 27-12-11 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn (Bericht 750447)
Dat wordt een DFUtje en herstellen!!
Trouwens repo toevoegen in Cydia duurt echt 10min ofzo..pfff

heb ik ook, zal wel erg druk zijn...

psvu2 27-12-11 15:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAppie (Bericht 750393)
Misschien heb ik iets gemist, maar is deze ook te gebruiken voor de Apple TV2?


Hierben ik ook benieuwd naar aangezien ik iphone 4s heb maar mijn Appletv nog niet geupdated had ivm XBMC(die wil ik niet kwijt). Maar ben wel benieuwd naar mirroring.

iemand?:d

pkaak1979 27-12-11 15:57

Voor de mensen die iphonedelivery gebruiken, deze niet installeren op deze jailbreak. Zogauw je dat doet crashed commcenter. Bij een reboot kun je daardoor je simkaart niet meer unlocken, waardoor je iphone op no-service blijft staan.

rbuurlage 27-12-11 15:57

De source van ultrasn0w ligt er weer uit.. Als je die verwijderd is er niets aan de hand en doet cydia normaal zijn ding

Sliien 27-12-11 15:58

Oke... Het wordt steeds leuker hier.

Ik probeerde een app te installeren via Cydia, mislukte en Cydia had z'n icoontje. Ik probeerde het nogmaals.. Het 'lukte', Cydia ging m'n springboard restarten en nu staat alleen nog de Kiosk erop. Letterlijk ALLES is weg, zowel gedownloade apps als gewoon dingen als telefoon en berichten...

-Edit-

Opnieuw opgestart en alles staat er nog op en doet het ook nog volgens mij, alleen Cydia en die app niet. En alles staat door elkaar, maar daar valt overheen te komen. Nu nog Cydia normaal aan de praat krijgen...

EricS 27-12-11 16:02

Net als de andere twijfelaars met een 4S op 5.0 twijfel ik ook wat te doen.

Ik zit nu dus op 5.0 en heb zojuist m.b.v. TinyUmbrella de 5.0.1. (en 5.1b1) shsh blobs opgeslagen. Daarnaast heb ik de 5.0.1 firmware wel gedownload, maar nog niet geďnstalleerd.

Door nog niet te upgraden van 5.0 naar 5.0.1., maar de 5.0.1 firmware en de 5.0.1 shsh blob wel op te slaan houd ik alle opties open toch of zie ik iets over het hoofd??

Alvast bedankt!

PoMpMasKeR 27-12-11 16:04

..........

Tony 27-12-11 16:05

Hey, ik heb dus een update probleem.
Ik krijg foutmelding (21) en kan niet updaten!!!

Virusscanner eens uitgezet maar werkt nog niet
Iemand een oplossing?

Grtz

Dantis 27-12-11 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EricS (Bericht 750468)
Net als de andere twijfelaars met een 4S op 5.0 twijfel ik ook wat te doen.

Ik zit nu dus op 5.0 en heb zojuist m.b.v. TinyUmbrella de 5.0.1. (en 5.1b1) shsh blobs opgeslagen. Daarnaast heb ik de 5.0.1 firmware wel gedownload, maar nog niet geďnstalleerd.

Door nog niet te upgraden van 5.0 naar 5.0.1., maar de 5.0.1 firmware en de 5.0.1 shsh blob wel op te slaan houd ik alle opties open toch of zie ik iets over het hoofd??

Alvast bedankt!

Je heb het goed gedaan :d

dansaapje 27-12-11 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EricS (Bericht 750468)
Net als de andere twijfelaars met een 4S op 5.0 twijfel ik ook wat te doen.

Ik zit nu dus op 5.0 en heb zojuist m.b.v. TinyUmbrella de 5.0.1. (en 5.1b1) shsh blobs opgeslagen. Daarnaast heb ik de 5.0.1 firmware wel gedownload, maar nog niet geďnstalleerd.

Door nog niet te upgraden van 5.0 naar 5.0.1., maar de 5.0.1 firmware en de 5.0.1 shsh blob wel op te slaan houd ik alle opties open toch of zie ik iets over het hoofd??

Alvast bedankt!

Hoe sla je die blobs op? Heb TinyUmbrella net gedownload maar weet niet wat ik moet doen...

oktay 27-12-11 16:09

Is dit de juiste volgorde voor de jailbreak?
(Bij een iphone 4. gejailbreakt. met ios 4.2.1 (8C148) )

1. Reserverkopie van de iphone in itunes maken.
2. De iphone in itunes updaten naar 5.0.1.
3. Jailbreak uitvoeren met redsn0w 0.9.10b1.
4. SHSH blobs opslaan met TinyUmbrella.
5. Programma's met itunes terugzetten.

Klopt dit?

jakoblierman 27-12-11 16:14

Heb momenteel iOS 5.0 tether jailbreak. Hoe upgrade ik naar iOS 5.0.1 zonder al mijn apps, cydia apps e.d. te moeten herinstalleren? Iemand raad?

koekjedebij 27-12-11 16:15

Sinds de upgrade heb ik dat alles in het klein (25% van het oppervlak) in de linker bovenhoek op start.
Weet iemand daar een oplossing voor?

Dantis 27-12-11 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jakoblierman (Bericht 750476)
Heb momenteel iOS 5.0 tether jailbreak. Hoe upgrade ik naar [COLOR="rgb(255, 140, 0)"]iOS 5.0.1[/COLOR] zonder al mijn apps, cydia apps e.d. te moeten herinstalleren? Iemand raad?

Gewoon dit topic lezen is al voorbij gekomen !

Guest-20180925190238 27-12-11 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koekjedebij (Bericht 750478)
Sinds de upgrade heb ik dat alles in het klein (25% van het oppervlak) in de linker bovenhoek op start.
Weet iemand daar een oplossing voor?

Citaat:

De app openen, dan weer sluiten. Dan met SBSettings "Safe Mode" kiezen en dan "Safe Mode" weer verlaten door een respring.
Met de zoekfunctie had je dat ook gevonden.

dansaapje 27-12-11 16:24

Zojuist mijn 4s aangesloten via usb en TinyUmbrella gestart en op Save SHSH gedrukt met de volgende meldingen als gevolg:

Cydia does not have your SHSH for iPhone 4s 5.0 (9A334)
Cydia does not have your SHSH for iPhone 4s 5.1b1 (9B51117b)
Cydia does not have your SHSH for iPhone 4s 5.0.1 (9A405)

En er staat ook steeds bij "This device isn't eligible for the requested build"

Wat nu???

soetie 27-12-11 16:25

Iphone 3gs met versie 5.0.1.
Nooit geen SHSH blobs opgeslagen, vanwege overname telefoon.
Officieel simlock vrij.

Kan ik gewoon zonder problemen de jailbreak gebruiken? En ook weer terug naar officiele firmware indien nodig?

Jumper2110 27-12-11 16:28

Ik heb net mijn iPhone 4 gejailbraked op 5.0.1 (ik kom van 4.2.1), alles ging goed maar ik heb nu "no service". Geen idee hoe dat komt en wat ik nu moet doen, mijn iPhone komt unlocked uit een Mobistarwinkel..

Guest-20180925190238 27-12-11 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jumper2110 (Bericht 750486)
Ik heb net mijn iPhone 4 gejailbraked op 5.0.1 (ik kom van 4.2.1), alles ging goed maar ik heb nu "no service". Geen idee hoe dat komt en wat ik nu moet doen, mijn iPhone komt unlocked uit een Mobistarwinkel..

Rebooten (uitzetten en weer aanzetten).

ghop 27-12-11 16:32

Werkt perfect. Ik had nog 5.0

Eerst xbackup uit Cydia geinstalleerd, backup van al mijn cydia repo's en instellingen gemaakt. Daarna laten syncen met Itunes. Toen update naar 5.0.1 gedaan, jailbreak gedaan, xbackup uit Cydia geinstalleerd en voor restore (in de app xbackup) gekozen. Duurde eventjes maar daarna had ik al mijn instellingen, repos en programma's weer zoals met de tethered jailbreak op 5.0! Super! Even rebooten en voila. Voorheen zag ik er tegenop om te updaten omdat ik dan handmatig weer alle repos en programma's weer moest installeren vanuit cydia.

Jumper2110 27-12-11 16:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 750489)
Rebooten (uitzetten en weer aanzetten).

Al gedaan, bracht geen beterschap. Sim en en uithalen hielp ook niet trouwens.

koekjedebij 27-12-11 16:34

[bericht verwijderd]

Stijntje 27-12-11 16:35

MyWi en My3G werkt nu bij mij niet meer bij MyWi blijft hij hangen als het springbord word herstart!?

Iemand meer last van?

iAppie 27-12-11 16:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dansaapje (Bericht 750482)
Zojuist mijn 4s aangesloten via usb en TinyUmbrella gestart en op Save SHSH gedrukt met de volgende meldingen als gevolg:

Cydia does not have your SHSH for iPhone 4s 5.0 (9A334)
Cydia does not have your SHSH for iPhone 4s 5.1b1 (9B51117b)
Cydia does not have your SHSH for iPhone 4s 5.0.1 (9A405)

En er staat ook steeds bij "This device isn't eligible for the requested build"

Wat nu???

ff goed lezen. Deze jailbreak is alleen voor de A4 apparaten en dus niet voor de 4S en de iPad2.

Sylly3 27-12-11 16:39

Oke ik wil graag updaten naar 5.0.1 en jailbreaken, maar ik ben een complete noob op dit gebied.

Hoe zorg ik dat ik niet alles kwijt raak? (muziek/apps/instellingen/tweaks)
En hoe gaat het dan? Moet ik nog ergens op letten?

dansaapje 27-12-11 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iAppie (Bericht 750501)
ff goed lezen. Deze jailbreak is alleen voor de A4 apparaten en dus niet voor de 4S en de iPad2.

Ik heb prima gelezen ;) en als jij beter had gelezen had je gezien dat ik al eerdere berichten heb geplaatst over mijn twijfelen of ik op 5.0 moet blijven of naar 5.0.1 moet gaan. En dit bericht over TinyUmbrella plaatste ik omdat ik die blobs voor 5.0.1 niet opgeslagen krijg...

Kevin 27-12-11 16:42

Weet iemand hoe je moet upgraden met behoud van je baseband?

floa1512 27-12-11 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sliien (Bericht 750456)
Heb 'm eerst opnieuw gejailbreakt (wat een woord), hielp niet. Toen een reboot en nu crasht ie gelijk.. Gaan we weer haha

-Edit-
Ik heb zowel een gewone reboot als een harde reboot geprobeerd.

Als je de 5.0.1 wil jailbreaken moet je ook de 5.0 gebruiken voor de jailbreak.
Dus als je de 5.01 op je idivice hebt , moet je in redsnow de ios 5.0 aanwijzen voor de jailbreak en dat doe je zo : redsnow aan kies dan voor advance en dan je ipsw aanwijzen (5.0) ,daarna zet je hem in dfu mode en dan kies je voor jailbreak.
Als het klaar is doe je het zelde weer maar nu kies je voor just boot. .vergeet niet je 5.0 weer aan te wijzen , anders lukt het niet met cydia.
Hij blijft anders wit.
Als cydia geladen is installeer je dan corona en dan is je idivice unthetered.
Succes ermee.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27 december 2011 om 16:48 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dansaapje (Bericht 750503)
Ik heb prima gelezen ;) en als jij beter had gelezen had je gezien dat ik al eerdere berichten heb geplaatst over mijn twijfelen of ik op 5.0 moet blijven of naar 5.0.1 moet gaan. En dit bericht over TinyUmbrella plaatste ik omdat ik die blobs voor 5.0.1 niet opgeslagen krijg...

Klopt over de blobs opslaan. Dat lukte bij mij ook niet , maar na de tinyumbrela update kon ik mijn blob dus wel opslaan.
Tinyumbrela aan en dan zegt hij dat er een update beschikbaar is. Installeer die dan lukt het wel.

Dantis 27-12-11 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dansaapje (Bericht 750482)
Zojuist mijn 4s aangesloten via usb en TinyUmbrella gestart en op Save SHSH gedrukt met de volgende meldingen als gevolg:

Cydia does not have your SHSH for iPhone 4s 5.0 (9A334)
Cydia does not have your SHSH for iPhone 4s 5.1b1 (9B51117b)
Cydia does not have your SHSH for iPhone 4s 5.0.1 (9A405)

En er staat ook steeds bij "This device isn't eligible for the requested build"

Wat nu???

Haal het vinkje bij Request from Cydia :d

orri_o 27-12-11 16:50

Goedemiddag mede iphoneclubbers,

Ik volg bovenstaand topic inmiddels vanaf het moment dat deze online staat. Aangezien ik zelf momenteel nog niet kan updaten en jailbreaken, omdat ik op mijn werk ben, was ik benieuwd naar de ervaringen van andere jailbreakers.

Goed om te zien dat iedereen er zo mee bezig is, alleen erger ik me er een beetje aan dat er tussendoor discussies worden gevoerd over het wel of niet jailbreaken van een iPhone 4S. Zoals het onderwerp van dit topic al vrijgeeft geld deze jailbreak niet voor de iPad2 en de iPhone 4S.

Het heeft dan ook geen meerwaarde aan dit topic, en begint het topic een beetje te 'vervuilen'. Nee, ik ben geen moderator/administrator of iets dergelijks (sorry, mocht ik je functie niet hebben genoemd ;) )

Maar laten we het alsjeblieft bij dit topic houden, en er niet vanaf dwalen.

Edit: Voel je niet aangevallen. Maak anders voor je vraag over je 4S of iPad2 een nieuw topic aan, of lees andere berichten op het forum.

Dank je wel.

Greetz, Orri

PS: Wanneer ik thuis ben gelijk updaten en JB'en. Zit nog op 4.3.3. Ben benieuwd!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:52.