iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: 4S problemen en onstabiel na jailbreak Absinthe (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/119223-4s-problemen-onstabiel-na-jailbreak-absinthe.html)

koen_dr 29-05-12 14:40

4S problemen en onstabiel na jailbreak Absinthe
 
Hey, na de jailbreak 5.1.1 met Absinthe op de 4S 16GB is mijn Iphone onstabiel geworden, camerapp werkt enkel met reboot en crasht continue, springboard crasht ook geregeld enz...

Ik ga vnvd een restore doen en opnieuw jailbreaken, met een "als nieuwe iphone" installatie... Wel spijtig dat ik m'n sms'n en whatsapp berichten kwijt zal zijn!

Nog mensen met problemen en mogelijke andere oplossingen?

emregullu 29-05-12 14:49

herstellen met SBSettings -> System Options -> Fix User Dir Permissions

s8779175 29-05-12 15:01

Gisteren mijn 4s gejaubreaked. Alles gaat goed totdat ik Cydia op wil starten. Als ik op cydia klik verdwijnt het meteen weer en start dus niet op. Iemand anders al mee gemaakt?

emregullu 29-05-12 15:09

Ja dan is je jailbreak waarschijnlijk tetherd en je hebt een untetherd jailbreak nodig! beste kun je update naar 5.1.1 en Absinthe gebruiken die is untetherd..

rammon2222 29-05-12 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door s8779175 (Bericht 798129)
Gisteren mijn 4s gejaubreaked. Alles gaat goed totdat ik Cydia op wil starten. Als ik op cydia klik verdwijnt het meteen weer en start dus niet op. Iemand anders al mee gemaakt?

Probeer eens just boot onder het kopje extras in redsnow

stefanasselt 29-05-12 18:46

hoe kan is SBSettings gebruiken?

rubbererobbie 29-05-12 19:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stefanasselt (Bericht 798214)
hoe kan is SBSettings gebruiken?

Downloaden bij cydia en gebruiken?

stefanasselt 29-05-12 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie (Bericht 798225)
Downloaden bij cydia en gebruiken?

als ik hem in cydia zoek krijg ik niks

rubbererobbie 29-05-12 19:16

Repo van bigboss erbij ?, daar staat ie in...

stefanasselt 29-05-12 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubbererobbie (Bericht 798230)
Repo van bigboss erbij ?, daar staat ie in...

Kan je die repo doorsturen?

rubbererobbie 29-05-12 19:25

,is standaard in cydia , zou erin moeten staan, anders is de server misschien plat

woolss 29-05-12 20:24

Cydia start niet op na Jailbreak
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door s8779175 (Bericht 798129)
Gisteren mijn 4s gejaubreaked. Alles gaat goed totdat ik Cydia op wil starten. Als ik op cydia klik verdwijnt het meteen weer en start dus niet op. Iemand anders al mee gemaakt?

Ik heb hetzelfde! M'n iPhone 4S met Absinthe 2.0.2 gejailbreakt. Cydia staat er op, maar wil niet opstarten. Vervolgens bij een collega hetzelfde gedaan en daar werkte het wel. Het enige verschil tussen mijn pogingen en de laatste die wel werkte is dat ik Absinthe in de applicatiefolder had gezet (Mac OS X 10.7.4). Misschien een rechten iets?

-Iemand een idee hoe je de Jailbreak nog een keer kan doen? (ik krijg nu: ERROR: Device already jailbroken! Detected untether.)

-Hoe kan ik Cydia weer verwijderen?

s8779175 29-05-12 21:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door woolss (Bericht 798259)
Ik heb hetzelfde! M'n iPhone 4S met Absinthe 2.0.2 gejailbreakt. Cydia staat er op, maar wil niet opstarten. Vervolgens bij een collega hetzelfde gedaan en daar werkte het wel. Het enige verschil tussen mijn pogingen en de laatste die wel werkte is dat ik Absinthe in de applicatiefolder had gezet (Mac OS X 10.7.4). Misschien een rechten iets?

-Iemand een idee hoe je de Jailbreak nog een keer kan doen? (ik krijg nu: ERROR: Device already jailbroken! Detected untether.)

-Hoe kan ik Cydia weer verwijderen?

Zojuist nogmaals geprobeerd. Backup gemaakt, iphone hersteld en ingesteld als nieuwe Iphone. Zelfs dan staat Cydia er nog in. Als je dan opnieuw wil jailbreaken staat er inderdaad dat de iphone al een jaibreak heeft.

debroei 29-05-12 21:03

Als je hersteld via Itunes dan start de Iphone op alsof je deze voor het eerst gebruikt, dus met het instellingen menu.
Alleen dan is de Iphone goed hersteld. Het kan dus nooit zo zijn dat Cydia er nog op staat na een herstel

tom031 29-05-12 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door woolss (Bericht 798259)
Ik heb hetzelfde! M'n iPhone 4S met Absinthe 2.0.2 gejailbreakt. Cydia staat er op, maar wil niet opstarten. Vervolgens bij een collega hetzelfde gedaan en daar werkte het wel. Het enige verschil tussen mijn pogingen en de laatste die wel werkte is dat ik Absinthe in de applicatiefolder had gezet (Mac OS X 10.7.4). Misschien een rechten iets?

-Iemand een idee hoe je de Jailbreak nog een keer kan doen? (ik krijg nu: ERROR: Device already jailbroken! Detected untether.)

-Hoe kan ik Cydia weer verwijderen?

Je kan je jailbreak ongedaan maken door je iphone te herstellen via itunes.

Maak eerst wel een (icloud) backup. daarna herstellen, jailbreaken en dan je iphone pas activeren(dus jailbreaken als je hem nog niet opnieuw hebt ingesteld, anders kan je geen icloud backup terugzetten). Als het goed is werkt het dan.

koen_dr 31-05-12 10:50

Ik heb gisteren nogmaals alles opnieuw gedaan, maar ik zit nu zonder Jailbreak want springboard bleef crashen, apps flitsten bij het openen en mijn batterij liep sneller leeg in m'n zak dan ooit tevoren (10% per uur in standby :confused:)

Ik ga nog even een 2-tal weken wachten en dan opnieuw proberen....

Dantis 01-06-12 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door koen_dr (Bericht 798793)
Ik heb gisteren nogmaals alles opnieuw gedaan, maar ik zit nu zonder Jailbreak want springboard bleef crashen, apps flitsten bij het openen en mijn batterij liep sneller leeg in m'n zak dan ooit tevoren (10% per uur in standby :confused:)

Ik ga nog even een 2-tal weken wachten en dan opnieuw proberen....

Raar dat het mis gaat heb mijn iphone 4s ook gedaan alles ging goed batterij verbruik is echt verbeterd 30% verlies van 07.00 tot 23.00 daarvoor met versie 5.01 was het zeer slecht

tiboow 02-06-12 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dantis (Bericht 799132)
Raar dat het mis gaat heb mijn iphone 4s ook gedaan alles ging goed batterij verbruik is echt verbeterd 30% verlies van 07.00 tot 23.00 daarvoor met versie 5.01 was het zeer slecht

Amai, daar kan ik momenteel op 5.0.1 alleen maar van dromen! Heb je apps gebruikt en/of gemaild, gebeld of gesms't? :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:26.