iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iMessage stuurt via gmail (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/119493-imessage-stuurt-via-gmail.html)

InsideBoxer 02-06-12 09:26

iMessage stuurt via gmail
 
Na jailbreak stuurt iMessage naar andere iphone gebruikers via m'n gmail. Voor de jailbreak was dit niet het geval. Is er een mogelijkheid om gewoon via m'n eigen nummer iMessage berichten te sturen ipv via gmail?

Thanks

Guest-20180925190238 02-06-12 09:34

Dan geef je telefoonnummer in Settings -> Messages -> Receive At -> Caller ID en vink het aan.

InsideBoxer 02-06-12 09:44

Er staat:

Ontvang op 2 adressen >

U bent bereikbaar voor berichten op:
Telefoon (gsm nr)
e-mail (adres)

Het probleem is dat Telefoon in het grijs staat. Dat kan ik dus niet wijzigen of op klikken

Guest-20180925190238 02-06-12 09:46

Dan zet iMessage eens uit, herstart de iPhone en zet iMessage weer aan.

InsideBoxer 02-06-12 09:57

Heb ik gedaan, maar nog steeds hetzelfde. E-mail kan ik ook niet verwijderen. Heeft dit misschien te maken met de jailbreak?

Guest-20180925190238 02-06-12 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door InsideBoxer (Bericht 799359)
Heb ik gedaan, maar nog steeds hetzelfde. E-mail kan ik ook niet verwijderen. Heeft dit misschien te maken met de jailbreak?

Met de jailbreak op zich heeft het niets te maken. Eventueel wel met tweaks die je geïnstalleerd hebt. Kijk eens na welke tweaks je geïnstalleerd hebt die een invloed kunnen uitoefenen op de Mail/Message functies.

InsideBoxer 02-06-12 10:10

Ok, ga ik doen. Bedankt voor je snelle hulp timosha

InsideBoxer 02-06-12 13:32

Het is nog steeds hetzelfde en ik geraak er niet aan uit :(

iWiefring 02-06-12 14:20

Probeer hem anders opnieuw te jailbreaken. Dus restoren in iTunes, en opnieuw JB-en.

BenjaminDL 01-11-13 17:11

Ik heb hetzelfde probleem, geen jailbreak gedaan, ios7.03 op toestel staan, en kan enkel mijn mailadres aanvinken. Men gsm nummer staat ook in het grijs. Niets lijkt te werken, heb helemaal geen raad meer hierbij ... Kan iemand van jullie mij hier verder mee helpen aub?

Thx

RWK 01-11-13 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BenjaminDL (Bericht 930347)
Ik heb hetzelfde probleem, geen jailbreak gedaan, ios7.03 op toestel staan, en kan enkel mijn mailadres aanvinken. Men gsm nummer staat ook in het grijs. Niets lijkt te werken, heb helemaal geen raad meer hierbij ... Kan iemand van jullie mij hier verder mee helpen aub?

Thx

Dat is normaal als je nummer in het grijs is. Wat is jou probleem? Kan je die beter beschrijven?
Als je een iMessage gesprek via je nummer wilt starten, dan kan je dat zo wijzigen:

Sturen en ontvangen > scrol naar beneden, daar staat "Start nieuwe gesprekken vanaf" > daar kan je je nummer aanvinken! :)

ellenoosterlinck 20-12-13 23:23

Ik heb een tweedehands iphone 5 gekocht met unlock en mijn imessage wilt ook alleen maar via mijn hotmail versturen, als ik dit uitvink stuurt hij gewone sms berichten.. ook al staat mijn nummer bovenaan in het grijs. Kan iemand mij helpen?

RWK 20-12-13 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ellenoosterlinck (Bericht 940860)
Ik heb een tweedehands iphone 5 gekocht met unlock en mijn imessage wilt ook alleen maar via mijn hotmail versturen, als ik dit uitvink stuurt hij gewone sms berichten.. ook al staat mijn nummer bovenaan in het grijs. Kan iemand mij helpen?

Als de ontvanger geen iMessage heeft zal er een email verzonden worden naar dat e-mailadres. Zelfde geld voor bij een nummer, waarbij er een SMS wordt verzonden als iMessage bericht verzenden mislukt.

ellenoosterlinck 20-12-13 23:57

Maar iedereen naar wie ik stuur heeft imessage, heb hiervoor een iphone 4 gehad en daarbij ging dit allemaal perfect.. kversta het niet goed :/


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:33.