iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: iPhone 4S nieuw vragen over het activeren zonder originele simkaart (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/121422-iphone-4s-nieuw-vragen-over-activeren-zonder-originele-simkaart.html)

senna22 11-07-12 12:43

je zou eens naar duitsland moeten rijden naar een wat ze daar hebben als phones4you ofzo om wat sims uit te testen.

iNemesis 11-07-12 13:41

Je kan mij wel PMen :D...ik kan je wel uitsluitsel geven. Die verschillende mensen hebben geen inside info.maken gebruik van tools die gratis verkrijgbaar zijn..ik kan je 100 % zekerheid geven over de status van je toestel.
Drop aub niet je IMEI hier :) ....je weet maar nooit wat er mee gebeurt.

joppedijkstra123 11-07-12 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 807710)
Je kan mij wel PMen :D...ik kan je wel uitsluitsel geven. Die verschillende mensen hebben geen inside info.maken gebruik van tools die gratis verkrijgbaar zijn..ik kan je 100 % zekerheid geven over de status van je toestel.
Drop aub niet je IMEI hier :) ....je weet maar nooit wat er mee gebeurt.

Ik heb je even een Privé bericht gestuurd :)

joppedijkstra123 11-07-12 21:25

Opgelost! Met dank aan iNemesis. Echt ontzettend bedankt allemaal!
Blijkbaar is hij van de Duitse T-mobile.

ThierryR 11-07-12 22:42

iNemesis, ik heb je gepm't

iDMi 13-07-12 13:25

ik heb zelf hier een iPhone 4 uit canada waar een simlock op zit, geen enkele simkaart werkt en ik krijg hem niet geactiveerd...

wat is de makkelijkst weg hem alsnog te activeren? Provider weet ik niet, enkel dat hij uit canada is...

//EDIT: firmware 5.1.1 staat er op...

iNemesis 13-07-12 13:29

iphone 4 kun je gewoon hacktivaten door te jailbreaken met Redsn0w of Sn0wbreeze :)! (geen absinth!! Die maakt geen gebruik van boot-rom exploit dus kan ook niet hacktivaten)

iDMi 13-07-12 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 808180)
iphone 4 kun je gewoon hacktivaten door te jailbreaken met Redsn0w of Sn0wbreeze :)! (geen absinth!! Die maakt geen gebruik van boot-rom exploit dus kan ook niet hacktivaten)

dank ik ga het proberen...

joppedijkstra123 05-08-12 15:38

Oke, nog even een kleine update. Mijn Iphone 4s was blijkbaar van de Duitse T-mobile provider. Ik had de originele simkaart er in gestopt, een tijdje aan itunes gehangen, er uitgehaald en hij was ineens simlockvrij! Vraag me niet hoe maar ik kan alle simkaarten er nu in gebruiken en heb hem niet gejailbreaked. Deze Duitse t-mobile simkaart heb ik trouwens op ebay gekocht! Super handig.

iNemesis 05-08-12 17:32

dat is raar... de unlock goden zijn je goed gezind dan. stuur eens je serienummer , ben toch nu een benieuwd wat er achter de schermen is gebeurd dat je zomaar unlocked bent :)..

joppedijkstra123 05-08-12 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 812191)
dat is raar... de unlock goden zijn je goed gezind dan. stuur eens je serienummer , ben toch nu een benieuwd wat er achter de schermen is gebeurd dat je zomaar unlocked bent :)..

Ben ik ook benieuwd naar! Ik pm wel even!

adominus 22-08-12 20:04

interessante topic dit.
ik heb een 4s , kan hem niet activeren, omdat ik niets van de provider weet.
Ook raar is , dat hij voor unlocked is verkocht.
model MD239FD/A - iPhone4S,
blijkbaar kun je hieraan zien uit welk land de provider komt.
Mar hoe dan verder?

qwerty20 23-08-12 09:06

Hetzelfde bij mij alleen dan anders.
 
Ik heb een iPhone uit Spanje. ik weet helemaal niet wat voor type het is en de het OS. ik vermoed een 4 maar weet niet of het 4s, 4gs etc etc is.
Verder moet ik een simkaart gebruiken maar die heb ik niet meer. Hoe kan ik er achter komen wat voor type het is. Wanneer ik hem aansluit aan mijn iTunes zie ik uberhaubt niets en wordt hij niet herkend. Hij is wel gereset via iTunes. Maar niet herkenbaar op de laptop zelf. Ik ben eigenlijk verder best wel een leek op het gebied van telefoons dus als iemand mij wat uitleg zou willen geven zou ik dat wel fijn vinden.

Belangrijke vraag, ik zie namelijk door de bomen weinig bos:
Wat is het verschil tussen activeren, jailbreaken, unlocken..? Waar vind ik het IMEI en wat kan ik er mee?
etc.
Bij voorbaat mijn excuses,


mvg

XIII 23-08-12 09:11

Hoe kom je dan aan die iPhone?

qwerty20 23-08-12 09:16

Dat wil ik eigenlijk niet zo graag zeggen aangezien ik een erg naar jaar achter de rug heb met iemand die mij heeft belazerd op veel fronten. Dan weet je dus genoeg. Meer zeg ik niet want het gaat ook eigenlijk niemand aan. En NEE, voordat je mij wil rechtzetten. IK ben geen dief. De persoon in kwestie wel!

grumpy298 16-09-12 14:08

Hoi iedereen,

Ik heb deze week een iphone 4S uit Frankrijk op de kop kunnen tikken voor een prikje. (Mijn 3Gs heeft de geest gegeven). Nu is natuurlijk het probleem dat ik de originele SIM niet heb en hij dus niet kan geactiveerd worden.
Nu vroeg ik mij af of het zinvol is om iemand die een geactiveerde en perfect werkende Iphone 4 zijn SIM te lenen om zo mijn Iphone te activeren of heeft dit totaal geen zin?
Wat zijn eventuele andere mogelijkheden? Ik weet totaal niet van welke provider hij komt...
Zou het in de toekomst mogelijk worden om eventueel met snowbreeze te hacktiveren? Of is die kans klein?

Alvast bedankt voor de hulp!

iNemesis 16-09-12 15:24

Je wil hem toch wel als een iphone gebruiken? Activeren kun je met een trucje doen bij de 4s, maar daar houdt het dan ook mee op! Unlocken is een heel ander verhaal.

grumpy298 16-09-12 15:32

Ik wil hem dus echt als Iphone/GSM gebruiken.
Ik heb ondertussen iets gevonden van een SIM card die je online kan bestellen (123unlocken) van ongeveer 35 euro waarmee ik hem zou kunnen activeren. Ik vroeg mij echter af of dit wel betrouwbaar was...

klus 07-10-12 15:12

Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, kan ik met een "sim card" elke iphone 4s (!) unlocken, zoals ze beloven (van elke provider)???

senna22 07-10-12 16:36

op dit moment alleen degene met de 5.1.1 firmware en bijbehorende baseband.
zo gauw je op de 6.0 bent kan je er niks mee op dit moment.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.