iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: evasi0n jailbreak (firmware 6.x) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/131059-evasi0n-jailbreak-firmware-6-x.html)

koekjedebij 07-12-12 16:35

evasi0n jailbreak (firmware 6.x)
 
Hoi,

Sinds mijn eerste iPhone in 2009 was ik vanaf dag 1 aan het jailbreaken en heb ik mijn toestellen altijd gejailbreaked.
Maar nu met iOS6 duurt het wachten op een untethered jailbreak al zo tergend lang dat ik maar besloten heb alle idevices naar 6.0.1 te brengen en jailbreak loos te worden.

Tot nu toe bevalt me dat goed en mis ik op zaken als SBsettings, lockinfo en SSH niet veel meer. Ik overweeg nu jailbreakloos te blijven.

Nu hangt die keuze natuurlijk sterk af van de reden waarom je zou jailbreaken.

Nu vraag ik me af of ik de enige ben die die keuzeof zijn er meer die het wachten ook zat waren en reeds jailbreakloos naar 6.x zijn overgestapt????

XIII 07-12-12 16:40

Ik had vroeger een jailbreak op iOS 3/4/5, maar kan blijkbaar best zonder bij iOS 6.

Micheal 07-12-12 17:56

ik voel me weer beperkt zonder jailbreak xD

iredydo 07-12-12 18:22

hoe langer het duurt hoe minder ik het mis

debroei 07-12-12 18:29

Mis het totaal niet, wat leuk zou zijn is om bepaalde snelkoppelingen à la SB settings te hebben. Verder geen echte noodzaak.

corne64 07-12-12 20:24

Ook ik mis de jailbreak niet echt. alleen killbackground was erg handig.

dol 07-12-12 21:54

Ik mis zeker een gailbreak,allen al om de volgende belangrijke punten:
1.killbackground
2.directe toegang tot de Wi-Fi,3g(siri werkt alleen als ik 3G aanzet)
en directe toegang tot locatie voorzieningen.
Dit zijn naar mijn mening niet tenminste essentiële punten,
deze opties nemen ook batterij energie als ze constant aan staan

IphoneIpodTouch 07-12-12 22:40

iPhone op iOS 6, iPad op 5.1.1 JB vindt dat een prima combinatie(iOS 6 niet echt een meerwaarde op iOS 5 maargoed)

ballegooier 07-12-12 22:50

Ook ik deed periodes lang zonder, meestal na elke grote iOS update, totdat er toch weer een jailbreak uit kwam.

Toch merkte ik dat ik NCSettings (een mooiere, iOS-native uitziende variant op SBSettings) best wel miste. Soms heb ik geen laadmogelijkheden overdag en wil dan toch vlot en makkelijk 3G uitzetten.

Tot slot wil ik AD2P uit kunnen zetten op m'n iPhone ivm autoradio/hands-free functie, en dat gaat de iPhone waarschijnlijk nooit kunnen zonder jailbreak :(

Aanvulling: en omdat iOS 6 niet bar veel nieuws brengt voor mij, laat ik die sowieso aan mij voorbij gaan zolang dat gaat.

mrboolean 07-12-12 23:11

Tja, alles went klaarblijkelijk. In het begin dacht ik ook dat ik niet zonder BiteSMS en SBSettings zou kunnen, maar nu ben ik al gewend.

Het is alleen nog te vroeg om het nu al op te geven dat er ooit een jailbreak zal komen. Bovendien, upgraden naar 6.0.1 hoeft nog niet te betekenen dat je jailbreakloos door het leven gaat. Bij IOS 5 kwamen de jailbreaks ook op 5.0.1 en 5.1.1.

koekjedebij 08-12-12 13:09

Nou ik overweeg nu serieus jailbreakloos te blijven.
Ik mis de handigheids die ik in de openingspost al noemde en nog meer zoals icabmobile webbrowser als default instellen en adblocker. Dat mis ik nu allemaal.
Echter, mijn 3GS is nu stukken sneller op IOS6 zonder JB dan <IOS6 met JB.
Wanneer de JB eenmaal beschikbaar is zie ik dan wel weer wat ik doe want zoals anders hier ook al zeggen; het went wel ....

ballegooier 15-12-12 18:40

Nou ik ben helaas inmiddels ook over op iOS6.

Ik had al een tijdje problemen met m'n GPS en het is sowieso al weer heel lang geleden dat ik mijn iPhone eens hersteld had. Ik ben er na 2 dagen prutsen niet uit gekomen om met behoud van iOS 5.1.1 te herstellen. Ik werd na de honderdste poging wel nieuwschierig of mijn iPhone uberhaupt nog wel wilde herstellen, ook volgens de legale weg, dus naar iOS 6. Zelfs dat lukte aanvankelijk niet, dus dat was even peentjes zweten. Maar uiteindelijk is het gelukt. Ik vrees dat ik mijn jailbreak absoluut ga missen, hoor, zoals ik hierboven omschreef in post #9

EricS 15-12-12 19:49

Eerlijk gezegd mis ik iOS 6 niet en verwacht dat het me minder voordeel / plezier oplevert dan een jailbreak. Voorlopig ben ik dus niet jailbreakloos, maar iOS6loos :-)

DonnaxNL 15-12-12 20:42

Ik heb een 3GS en iOS6 en ben er blij mee :P. Nieuwe stores en Facebook integration dat was het voor mij. Het is idd niet veel, maar voelt goed om zo nieuw mogelijk te hebben.

Maar eerlijk gezegd probeer ik nu al zo min mogelijk te leven zonder jailbreak tweaks.

Lodewijk69 15-12-12 20:57

Ik mis alleen IntelliscreenX...;-(

ballegooier 15-12-12 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EricS (Bericht 860918)
Voorlopig ben ik dus niet jailbreakloos, maar iOS6loos :-)

Verstandig! Ik ben nu al jaloers :(

remundo7000 16-12-12 01:22

Ik heb twee weken geleden de "sprong" naar iOS 6 gewaagd, ik deed toch niet zo veel met de jailbreak meer, dacht ik.
Toch mis ik af en toe wel een (klein) ding, al is het maar NoNewsIsGoodNews om die irritante kiosk weg te krijgen!

Bomans 17-12-12 12:05

Heb een jailbreak gehad vanaf firmware 1.1.3 tot iOS 5

Ondertussen op iOS6 en mis het eerlijk gezegd niet.
Heeft voor mij nog weinig toegevoegde waarde.

Guest-20180925190238 17-12-12 12:20

Op mijn iPhone 5 mis ik een jailbreak niet echt omdat ik nog een goede oude iPhone 4 met iOS 5.1.1 + jailbreak heb.

De Cydia apps Wi-Fi Analyzer, Signal, BatteryLogger Plus, BatteryDetective en Wi-FiFoFum kan ik echt niet missen :)

Het is maar waarvoor je een jailbreak nodig hebt.

Kuoi 17-12-12 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 859278)
Ook ik deed periodes lang zonder, meestal na elke grote iOS update, totdat er toch weer een jailbreak uit kwam.

Toch merkte ik dat ik NCSettings (een mooiere, iOS-native uitziende variant op SBSettings) best wel miste. Soms heb ik geen laadmogelijkheden overdag en wil dan toch vlot en makkelijk 3G uitzetten.

Bij mij is NCsettings de enige reden dat ik op 5.1.1 blijf tot er een JB voor 6.1 uitkomt.

Nospot en NoNewsIsGoodNews zijn ook handig , maar ik zou wel zonder kunnen.

Enkel NCSettings om idd gemakkelijk Data of Wi-Fi aan en uit te zetten is ONMISBAAR !!:p

Mocht Apple luisteren naar de gebruikers was dit al lang geïntegreerd in IOS en zou 90% van de gebruikers geen nood hebben aan een JB. :mad:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:24.