iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Weer app problemen Evasi0n jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/134454-weer-app-problemen-evasi0n-jailbreak.html)

Guest-20180925190238 11-02-13 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone1997 (Bericht 877273)
Ja maar het werkt niet bij mij .. :confused:

Dan doe je iets verkeerd :-)

Bubbly 11-02-13 19:15

De Weer-app werkt sowieso niet lekker meer hoor :)

Guest-20180925190238 11-02-13 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 877283)
De Weer-app werkt sowieso niet lekker meer hoor :)

Het oorspronkelijke probleem ligt daar in dat Cydia de Weather app heel slordig gestashed heeft. De fixes die zijn uitgekomen zijn workarounds die min of meer werken maar de Weather.app is nog steeds twee keer aanwezig. Wat problemen kan veroorzaken met de PL com.apple.mobile.installation.plist

My five cents :-)

Bubbly 11-02-13 19:29

Ook enig idee waarom ze er zo'n moeite mee hebben? Ze hebben nota bene iOS succesvol gehackt om een untethered jailbreak te installeren :/

Guest-20180925190238 11-02-13 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bubbly (Bericht 877293)
Ook enig idee waarom ze er zo'n moeite mee hebben?

Cydia stashing aanpassen is een probleem dat bij Saurik ligt. En als Saurik dat al aanpast mag je helemaal opnieuw beginnen. Herstellen, jailbreaken en Cydia het file system laten organiseren.

Toen ik met dit probleem begon heb ik vrij vlug vastgesteld dat de Weather app in tegenstelling tot alle andere standaard apps twee keer aanwezig is. Heb hier ook vragen over gesteld in deze draad ter verificatie.

Helaas heeft Saurik wel meer steken laten vallen met deze jailbreak.

iphone1997 11-02-13 21:20

Nja afwachten op een betere fix ..

FridgeNL 12-02-13 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone1997 (Bericht 877340)
Nja afwachten op een betere fix ..

Dat de weer app niet functioneert heeft in bijna alle gevallen maar twee oorzaken.
1) je maakt gebruik van een oude backup die om een of andere reden corrupt is.
2) je hebt pirate repo(s) tiegevoegd in Cydia en de daarbij behorende app om cracked ipa's te kunnen installeren (niet legaal).

Ik heb de laatste dagen al aardig wat iDevices in mijn handen gehad om te jailbreaken en de weer app functioneerde bij alle prima als 2 bovenstaande redenen niet van toepassing waren ;)

iphone1997 12-02-13 01:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 877405)
Dat de weer app niet functioneert heeft in bijna alle gevallen maar twee oorzaken.
1) je maakt gebruik van een oude backup die om een of andere reden corrupt is.
2) je hebt pirate repo(s) tiegevoegd in Cydia en de daarbij behorende app om cracked ipa's te kunnen installeren (niet legaal).

Ik heb de laatste dagen al aardig wat iDevices in mijn handen gehad om te jailbreaken en de weer app functioneerde bij alle prima als 2 bovenstaande redenen niet van toepassing waren ;)

Dus als je alle tweaks zou verwijderen zou het normaal gezien weer werken volgens jou ?

DertKesh 12-02-13 01:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 877405)
Dat de weer app niet functioneert heeft in bijna alle gevallen maar twee oorzaken.
1) je maakt gebruik van een oude backup die om een of andere reden corrupt is.
2) je hebt pirate repo(s) toegevoegd in Cydia en de daarbij behorende app om cracked ipa's te kunnen installeren (niet legaal).

Ik heb de laatste dagen al aardig wat iDevices in mijn handen gehad om te jailbreaken en de weer app functioneerde bij alle prima als 2 bovenstaande redenen niet van toepassing waren ;)

Ik denk dat jij gelijk hebt. Ik kan het niet 100% garanderen, maar voordat ik , een waarschijnlijk illegale, pakket had toegevoegd zodat je bepaalde apps gratis kan installeren, werkte de weer app wel bij mij. Ik had zelfs enkele plaatsen toegevoegd etc. Ik heb er niet op gelet of het hiermee te maken heeft, maar na de installatie is mijn weer app wel gaan crashen.

Ik ga het vandaag testen door die pakketten/apps te verwijderen en laat weten of de weer app het dan wel weer doet.

FridgeNL 12-02-13 01:20

Misschien moet je nog eens lezen wat ik eerder schreef, heeft verder niets met "normale" tweaks te maken.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 877412)
Ik ga het vandaag testen door die pakketten/apps te verwijderen en laat weten of de weer app het dan wel weer doet.

Ik vermoed dat je nu met enkel verwijderen niet veel verder komt, je moet naast het verwijderen ook handmatig een paar .plist files verwijderen. In de Twitter timeline van @planetbeing staat welke files dit zijn.

DertKesh 12-02-13 03:09

Om te voorkomen dat ik handmatig het 1 en anderga aanpassen, heb ik mijn toestel opnieuw hersteld en gejailbreakt. De weer app doet het weer.

Guest-20180925190238 12-02-13 08:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DertKesh (Bericht 877430)
Om te voorkomen dat ik handmatig het 1 en anderga aanpassen, heb ik mijn toestel opnieuw hersteld en gejailbreakt. De weer app doet het weer.

Goed zo :-) Maar stel je had na het herstel de jailbreak uitgevoerd met evasi0n 1.0 dan zou het oorspronkelijke probleem weer aanwezig zijn geweest tot op het ogenblik dat je met Cydia de evasi0n 1.1 of 1.2 (of nu 1.3) had uitgvoerd.

Succes verder :-)

IphoneIpodTouch 12-02-13 08:52

Weer app crashte bij mij al meteen na de JB, heb opnieuw JB erop gezet en had geen last meer. Nu staat mijn telefoon vol tweaks ook van andere repos als alleen bigboss en heb nergens last van.

Dantis 12-02-13 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 877405)
Dat de weer app niet functioneert heeft in bijna alle gevallen maar twee oorzaken.
1) je maakt gebruik van een oude backup die om een of andere reden corrupt is.
2) je hebt pirate repo(s) tiegevoegd in Cydia en de daarbij behorende app om cracked ipa's te kunnen installeren (niet legaal).

Ik heb de laatste dagen al aardig wat iDevices in mijn handen gehad om te jailbreaken en de weer app functioneerde bij alle prima als 2 bovenstaande redenen niet van toepassing waren ;)


Weer app werkt weer met de laatste update dus 6.1.1 op de iphone 4s geen crasch's meer gevonden tot nu toe vrouwtje ook weer blij :d

DertKesh 12-02-13 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 877436)
Goed zo :-) Maar stel je had na het herstel de jailbreak uitgevoerd met evasi0n 1.0 dan zou het oorspronkelijke probleem weer aanwezig zijn geweest tot op het ogenblik dat je met Cydia de evasi0n 1.1 of 1.2 (of nu 1.3) had uitgevoerd.

Succes verder :-)

Eigenlijk doe ik niks met evasi0n. Ik heb sn0wbreeze gebruikt voor een custom firmware, en wanneer ik daarmee herstel, dan draait evasi0n er gelijk achteraan. En eerlijk gezegd weet ik niet welke versie van evasi0n er draait op dat moment.

robvdk 12-02-13 15:17

bij mij is het opgelost.... Heb autosync 5.0 verwijderd en een reboot gedaan

dennie187 14-02-13 22:11

Weer app hier werkt prima .... Zit als chauffeur vaak in Spanje Duitsland belgie Frankrijk enz enz. Maar geen probleem met de weer app

Micheal 15-02-13 12:29

makkelijk op te lossen,

iphone opnieuw jailbreaken met 1.3 release, daarin zit bugfix

Guest-20180925190238 15-02-13 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micheal (Bericht 878543)
iphone opnieuw jailbreaken met 1.3 release, daarin zit bugfix

Die fix zit ook in de Cydia evasi0n updates :-)

maxmax 02-03-13 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robvdk (Bericht 877539)
bij mij is het opgelost.... Heb autosync 5.0 verwijderd en een reboot gedaan

Dank je hier ook, ios 6.1.2


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:30.