iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak iOS 8.0 - 8.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/159607-jailbreak-ios-8-0-8-1-a.html)

sheppy 20-11-14 05:51

Ik heb een 4S met 7.1.2 + jailbreak erop. Is het de moeite waard om nog net op tijd naar 8.1 te gaan? Of is de 4s daar eigenlijk niet krachtig genoeg voor? iPhone loopt nu soepel, vandaar dat ik twijfel.

Bij de weg, op de volgende site kun je checken welke versie van iOS nog ondertekend wordt:
https://ipsw.me/
https://ipsw.me/all

De eerste kun je per telefoon type kijken er handig.
De laatste kan even duren voordat hte geladen is, is namelijk nogal wat data.

Cheers!

FridgeNL 20-11-14 08:09

Het is ook afhankelijk van wat je met die 4S allemaal doet. Heb ook toch nog op de valreep mijn oude 4S naar 8.1 geupdated en hij doet het prima, dat is natuurlijke een persoonlijke waarneming en draai er ook geen "zwaardere" apps op.

sheppy 20-11-14 10:34

Doe er ook geen "zware" dingen mee, 't is maar een telefoon, maar omdat nog net niet alle tweaks die ik heb aangeschaft (zoals SwipeSelection Pro, Polus en Wi-Fi Explorer) het (foutloos) doen, net als Activator, ben ik toch een beetje huiverig. Dingen die het gelukkig al wel doen zijn o.a. PDFPrinter en Calendar for Lockscreen. Maarja, wachten tot alles is ge-update is ook weer zowat.
Enige reden waarvoor ik zou willen updaten is dat je dan family-sharing van apps/credit card kunt doen. Nu elke keer gezeur dat er op telefoon van mijn vrouw met meerdere accounts gewerkt moet worden om alle apps er op te krijgen.
Wat was jou reden FidgeNL?

peerenbooms 20-11-14 11:19

Mijn ervaring met de 4s is dat de accu eerder leeg is bij gebruik ios8.1 ivg ios7.21 eventjes WhatsApp dan zie je de percentage vlot omlaag gaan.voor de rest werkt alles prima en snel genoeg. Gebruik geen games en filmpjes en zware apps.

sheppy 20-11-14 11:23

bedankt peerenbooms.
Dit is op een 4s? of merk je dit (ook) op andere versies (met en/of zonder jailbreak)?

peerenbooms 20-11-14 11:56

ik heb alleen een iphone 4s en heb eerlijk gezegd nog niet beoordeeld of dat komt door de IOS8.1 of na de Jailbreak.
hmm dat is eigenlijk best wel de moeite waard om dat na te gaan, effe tijd voor vrij maken dit weekend.

Aan de andere kant lees ik op het grote net toch veel problemen met de accuduur op een 4s icm ios8.1
mss dat het opgelost wordt in ios8.1.1 of 8.2

Zoek maar eens op :
iphone 4s ios8 battery

Guest-20180925190238 20-11-14 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 984992)
...eventjes WhatsApp dan zie je de percentage vlot omlaag gaan.voor de rest werkt alles prima en snel genoeg.

Whatsappje is met of zonder jailbreak een energievreter. Dat appje houdt constant een verbinding open met de Whatsapp servers. Dat kost nu eenmaal veel energie op 3G/4G en iets minder op Wif-Fi.

peerenbooms 20-11-14 12:19

ja dat klopt dat WA zoals jij altijd zegt crappy is

Maar 10 minuten WA-en "online" met Wi-Fi en een volle accu en dan ruim 15% accu verbruik is toch merkwaardig veel,

Ook heel vreemd is dat wanneer de accu in de buurt van de 20% is dat dan de ontlading vele malen langer duurt met WA-en dan zakt het percentage na een kwartiertje of zo slechts 1% (heb dit hier eerder onder de aandacht gebracht.)

ook dit effect wordt regelmatig door de IOS8.1 gebruikers op een 4S gemeld (niet hier)

Schijnbaar gaat de accu langer mee dan wat de indicatie aangeeft.

Alle moves uitgevoerd om de accu het onladen weer te laten leren ten spijt

Guest-20180925190238 20-11-14 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 985003)
ja dat klopt dat WA zoals jij altijd zegt crappy is

Ja, en die andere app uit de stal van Mark Suikerberg ook. Die appjes zijn nu eenmaal slecht in mekaar getimmerd.

peerenbooms 20-11-14 13:00

en toch door Apple goedgekeurd???

Guest-20180925190238 20-11-14 13:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peerenbooms (Bericht 985010)
en toch door Apple goedgekeurd???

Apple verplicht geen enkele ontwikkelaar om de apps de optimaliseren met Xcode Instruments. Een app moet alleen voldoen aan de regels van Apple. Er zijn voldoende crapapps in de App Store die voldoen aan de regels van Apple.

FridgeNL 20-11-14 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sheppy (Bericht 984990)
Wat was jou reden FidgeNL?

Eigenlijk geen duidelijke reden, gewoon omdat het kan denk ik :-)
Tweaks komen vanzelf wel, en als dat niet het geval is dan heb ik gewoon pech gehad.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 20 november 2014 om 13:09 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 985012)
Er zijn voldoende crapapps in de App Store die voldoen aan de regels van Apple.

Maar nog lang niet zoveel als in de playstore van Google :p

Guest-20180925190238 20-11-14 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 985013)
Maar nog lang niet zoveel als in de playstore van Google :p

Ik zou het niet weten. Heb geen ervaring met *Droid apps uit de Goegel Speelwinkel. Feit is dat serieuze iOS ontwikkelaars hun apps kunnen optimaliseren met de tools van Xcode.

Whatsbook en Faceapp van Mark Suikerberg zijn duidelijk niet geoptimaliseerd. :mad:

sheppy 20-11-14 14:34

Bedankt FridgeNL en Peerenbooms, blijf ik toch maar bij 7.1.2, haal nu nog maar net het einde van dag, en als dat dan alleen maar erger wordt... Verder ook niet zo veel nieuws onder de zon voor de 4s in 8.1.

AwesomeAnyway 20-11-14 15:38

Meh, die tweak Whatsapp++ heeft sinds die upgrade een irritante advertentie banner, is er nog aan fatsoenlijke addblocker die wel werkt?

FridgeNL 20-11-14 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sheppy (Bericht 985025)
Bedankt FridgeNL en Peerenbooms, blijf ik toch maar bij 7.1.2, haal nu nog maar net het einde van dag, en als dat dan alleen maar erger wordt... Verder ook niet zo veel nieuws onder de zon voor de 4s in 8.1.

Je beslissing baseren op je batterydrain en dan ook nog verklaard door anderen lijkt me onverstandig. Het verbruik is namelijk zo persoonlijk en zwaar afhankelijk van gebruik en configuratie.
De 4S die hier op 8.1 draait haalt namelijk netjes een hele dag zonder tussentijds opladen, wat dat betreft is er geen enkel verschil met 7.1.2 ;-)

peerenbooms 20-11-14 19:45

Ho ho ik heb niet geadviseerd om niet op te daten naar ios8.1

sterker nog ik heb uitgelegd wat mijn ervaring is , buiten het vreemde gedrag van mijn batterij verbruik ben ik uitermate tevreden over mijn update naar 8.1 en JB

Ook mijn 4S houdt het wel een dag uit maar significant minder lang dan met de IOS7.2.1

Dat Sheppy besluit om niet te upgraden is zijn verantwoording en niet ingefluisterd door bv mij .

sheppy 21-11-14 03:44

Hoi FridgeNL en Peerenbooms,
Klopt en klopt.
Beslissing bazeren op de ervaringen van 1 iemand is misschien niet slim/verstandig/juist maar had het ook elders gehoord/gelezen. Helemaal gelijk dus (wat mij betreft), FridgeNL.
En het is ook juist dat Peerenbooms mij niets heeft ingefluisterd/geadviseerd/opgedragen. Zelf beslissing genomen...

En die vermeende verbeteringen in iOS8.1.1 (wt beter zou moeten zijn dan 8.1) zijn in vergelijking met 7.1.2 eigenlijk een achteruitgang (op 1 ding na dan). Zie het volgende artikel:
Apple's Claims of Improved Performance on iPhone 4s and iPad 2 With iOS 8.1.1 Put to the Test - Mac Rumors

Ook hier geldt weer (en dat schrijven ze zelf ook): niet echt een wetenschappelijke aanpak, maar toch...

ballegooier 21-11-14 07:02

Je dagelijks gebruik is toch ook niet 'wetenschappelijk'?

Ik vind dat artikel duidelijk en de tests die ze hebben gedaan prima. Immers gewoon opstart tijden van apps met elkaar vergelijken is geen benadering van real-life gebruik.

Destijds met de iPhone 4 met iOS 7 werd ook gesteld dat het wel mee viel. Maar ik heb spijt als haren op m'n hoofd dat ik die heb ge- upgrade naar iOS 7. Zelfs als 2e telefoon, in dfu hersteld, geconfigureerd als nieuw toestel, die nauwelijks gebruikt wordt (er staan slechts 5 apps op buiten de iOS apps, verder alleen voor mail, agenda en bellen /SMS gebruikt) lagt het toestel enorm, en lijkt hij soms vast te lopen, zo lang duurt het bv voordat ik een telefoontje aan kan nemen....

FridgeNL 21-11-14 12:29

Op iClarified staat een soortgelijk artikel..... iClarified - Apple News - iOS 8.1.1 Does Little to Improve iPhone 4S Performance

Guest-20180925190238 21-11-14 12:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FridgeNL (Bericht 985103)
Op iClarified staat een soortgelijk artikel.....

Misschien had Apple iOS 8 beter toch niet vrijgegeven voor de A5 toestellen. Maar in dat geval was het kot ook te klein geweest. Zie wel weer een lichte verbetering op een test iPhone 4S met iOS 8.2b1.

Hoe dan ook: met een jailbreak heeft men voldoende mogelijkheden om een en ander in de gaten houden en eventueel te optimaliseren. :)

FridgeNL 21-11-14 12:54

Ik heb hem zojuist even getest, geen last van overdreven traagheid op de 4S. Oké hij is misschien minder snel als mijn 5S maar dit vindt ik geen enkel probleem. Een gesprek aannemen gaat bijvoorbeeld vlekkeloos en zonder vertraging, het direct beantwoorden van berichten overigens ook.

hari050 21-11-14 16:12

Zo, jailbreak Cydia zit er op.
Alleen heb ik de helft van die icon's niet meer..
iemand die een oplossing daarvan weet?

Ook vind hij geen pakketten.. iemand die hier iets meer van af weet?

Guest-20180925190238 21-11-14 16:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hari050 (Bericht 985130)
Zo, jailbreak Cydia zit er op.
Alleen heb ik de helft van die icon's niet meer..

Als je met "de helft van die icon's niet meer.." de icoontjes van de standaard apps bedoelt dan is Cydia stashing niet goed gelopen. Stashing is het verplaatsen van de standaard apps naar een andere locatie.

Citaat:

Ook vind hij geen pakketten..
Als je met "hij" Cydia bedoelt dan is Cydia inderdaad niet goed geïnstalleerd.

Voer een harde reset uit. Als het dan nog niet werkt dan herstel met iTunes naar iOS 8.1. Jailbreak opnieuw met de laatste versie van Pangu. Als de jailbreak klaar is dan laat Cydia zijn werk doen.

PS:
Cydia is de jailbreak niet, maar dat terzijde.

hari050 21-11-14 16:35

Nee maar via cydia installeer je die jailbreak apps wel.
Maar nu werkt alles :)

Guest-20180925190238 21-11-14 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hari050 (Bericht 985136)
Nee maar via cydia installeer je die jailbreak apps wel.

Dat klopt. :-) Maar toch is Cydia de jailbreak niet. Men kan ook jailbreaken en apps/tweaks. installeren zonder Cydia te gebruiken. Succes verder. :)

daveensannie 21-11-14 18:57

Als men wil semi restoren met behoud van jailbreak dan moet men deze link maar f bekijken :) Semi-Restore for iOS 5.0-8.1

Guest-20180925190238 21-11-14 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 985143)
Als men wil semi restoren met behoud van jailbreak dan moet men deze link maar f bekijken :)

Ik heb gisteren twee compleet vernaggelde toestellen, een iPad en een iPhone, kunnen herstellen, met behoud van jailbreak, met iLexRat. Het toffe is dat iLexRat ook in safe mode werkt. Dat appje is dus voor mij een onmisbaar tooltje geworden naast OpenSSH. :)

@Bomans: bedankt voor de tip over iLexRat in een ander topic. :)

daveensannie 21-11-14 19:05

Daar had ik idd ook over gelezen op Reddit, maar ook dat het soms niet goed werkt, evengoed toch twee mooie opties :)

Guest-20180925190238 21-11-14 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 985146)
Daar had ik idd ook over gelezen op Reddit, maar ook dat het soms niet goed werkt

De laatste versie van iLexRat met de GUI werkt perfect. Twee modes: 1. Alle tweaks verwijderen met behoud van de jailbreak. 2. Volledige restore naar fabrieksinstellingen met behoud van de jailbreak.

Semi Restore zal ook wel goed zijn maar dan heeft men een Windows of Linux computer nodig. Goed dat er twee opties zijn: voor elk wat wils. :)

daveensannie 21-11-14 19:15

Idd timosha :) maar op die site zie ik ook voor OSX staan ? Dus is dan toch ook voor Apple gebruikers toch ?..... Die tip van jou ( en Bomans ) ga ik ook gelijk even downloaden.

Guest-20180925190238 21-11-14 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daveensannie (Bericht 985149)
Idd timosha :) maar op die site zie ik ook voor OSX staan ? Dus is dan toch ook voor Apple gebruikers toch ?.....

http://www.imgdumper.nl/uploads8/546...t_19.17.19.jpg

daveensannie 25-11-14 20:09

Virtualhome is ook uit :) dat is er 1 die ik wel gemist heb :)

Bomans 26-11-14 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 985145)
...
@Bomans: bedankt voor de tip over iLexRat in een ander topic. :)

Blij dat je er wat mee bent. Is ook al een paar keer een "lifesaver" geweest bij mij ...
Het doet wat het moet doen, niet meer niet minder (K.I.S.S).

Guest-20180925190238 26-11-14 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 985583)
Blij dat je er wat mee bent.

Yep.! Voor een knoeier zoals ik is iLexRat een "must" geworden. In het verleden deed ik dat in safe mode met een secure shell en "dpkg -r". Werkt ook maar duurt ellendig lang. Voor KISS-dingen sta ik altijd open. :)

daveensannie 26-11-14 17:01

Klopt t dat als je dat programma gebruikt het restoren erg lang duurt ? ( programma op de tel bedoel ik dan ) Elke keer krijg ik een reboot, zie ik die progress line daarna mijn pincode intoetsen en dat herhaalt zich steeds...

EDIT : never mind heb hem nog kunnen restoren op de normale manier :D

heijdemann 28-11-14 12:09

iPad Firmware welke
 
iPad stond vast opnieuw hersteld, nu wil ik JB welke Firmware moet ik downloaden via Download Firmware (IPSW) Files for iOS Devices staan er zoveel (bomen bos) wie kan mij helpen.
staat nu 8.1.1 12B435 op
model MD523NF/A

Als deze nog signed is door Apple?

Guest-20180925190238 28-11-14 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heijdemann (Bericht 985813)
iPad stond vast opnieuw hersteld, nu wil ik JB welke Firmware moet ik downloaden via

Als dat die iPad Mini Retina uit jouw profiel is moet je deze firmware gebruiken om manueel te herstellen:

http://www.imgdumper.nl/uploads8/547...t_12.15.26.jpg

heijdemann 28-11-14 12:23

Bedankt Timosha Nee gewone iPad geen mini Cell en Wi-Fi is van mijn dochter Retina

Guest-20180925190238 28-11-14 12:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door heijdemann (Bericht 985813)
model MD523NF/A

OK! Dat is de:

Apple iPad V4 Retina Wi-Fi + Cellular 32GB Black MD523NF/A | Hardware.Info Nederland

Dus je hebt de firmware voor de iPad 4 (GSM) nodig.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:04.