iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Jailbreak IOS 9 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/168333-jailbreak-ios-9-a.html)

hudeck 15-10-15 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1009794)
http://www.imgdumper.nl/uploads8/561...t_18.14.14.jpg

En, er is nog geen OS X of Linux versie.


Vreemd want heb net de link gebruikt en zie nog steeds 1.0.0 staan heeeeel vreemd...

Kan je mij jou link geven?

Guest-20180925190238 15-10-15 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hudeck (Bericht 1009795)
Kan je mij jou link geven?

Ik gebruik de link uit bericht #1 van dit topic. En het plaatje in mijn vorig bericht komt uit die link. Misschien moet je de cache van jouw browser eens opruimen.

pumpeduse 15-10-15 18:54

Iemand een goede link voor de Pangu 1.0.1 vindt maar geen werkende link oftewel 4u downloaden voor amper 73mb.

Help
gtjs Khalid

hudeck 15-10-15 18:58

Helemaal mijn fout mijn excuses lol nu alleen ff een tijdje wachten downloaden gaat traag hahaha

buckiphone 15-10-15 19:30

idd even cache vervangen van je IE, had hetzelfde issue.
maar dl is supertraag, ben benieuwd wat met de 1.0.0 versie failde de jailbrake idd ook bij mijn 6plus.

effe afwachten:)

Rjo 15-10-15 21:13

Hierbij de link naar 1.0.1 PanGu iOS 9 jailbreak tool - pangu.io

Wally© 15-10-15 21:25

En voor wie de download te lang duurt...

https://t.co/8vg5nj4ZxD (Pangu 1.0.1)

Have fun...

milan13 15-10-15 21:42

Het is me gelukt, maar of ik er nu echt blij mee moet zijn... Nee nog niet echt, heb de tweak Cou gedownload, zodat ik bij een oproep niet hoef te slikken maar gewoon 2 knoppen heb om te accepteren of weigeren. Start Cydia zelf niet meer op, dus had ook niet de mogelijkheid de tweak te verwijderen, daarnaast kon ik zelf verschillende apps niet meer openen..

Denk eerlijk gezegd dat het nog beter is om ff te wachten totdat meer tweaks compatibel zijn met iOS 9, het is nu nog erg beperkt..

Wally© 15-10-15 21:50

Nog nooit van Cydia Substrate gehoord en hoe te gebruiken..?

Of hielp dit zelfs niet..?

milan13 15-10-15 21:59

Nee lukte niet..
Heb nog wel even geduld totdat meer tweaks gaan werken..
Denk dat dat wel zal gebeuren wanneer iOS 9.1 zal uitkomen..

Wally© 15-10-15 22:06

Word of caution door Karen...(BLoD...Boot Loop of Death)

Ook gekend als @angelXwind...

https://www.reddit.com/r/jailbreak/c..._90x_untether/

Guest-20180925190238 16-10-15 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 1009822)
Word of caution door Karen...(BLoD...Boot Loop of Death)

Heel interessant. :)

Affinity 16-10-15 09:56

Shit man wat is dat allemaal :p

Ik heb de Pangu 1.0.1 gedownload, maar misschien toch maar even afwachten nog.

Guest-20180925190238 16-10-15 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1009844)
Ik heb de Pangu 1.0.1 gedownload, maar misschien toch maar even afwachten nog.

Doe dat maar. Karen Tsai (@angelXwind) is niet de eerste de beste. Dat meiske weet écht waarover ze praat in tegenstelling tot ............

buckiphone 16-10-15 11:20

Met pangu 1.0.1 iPhone 6+ gelukt.

Aangezien ik OTA update had gedaan eerst iTunes (niet encrypted) full backup
toen iPhone hersteld als nieuwe telefoon
pangu eroverheen
iPhone herstel met laatste backup

Alles up and running :)

Guest-20180925190238 16-10-15 12:59

Na heel wat geknoei en gedoe krijg ik het gevoel dat de iPhone 4S en 5 de laatste iPhones zijn die nog zonder al te veel problemen te jailbreaken zijn. En waar de untether ook blijft werken. Ik heb helaas een iPhone 5 met iOS 8.1 (+ JB) moeten opofferen om tot die conclusie te komen.

Affinity 16-10-15 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door timosha (Bericht 1009873)
Ik heb helaas een iPhone 5 met iOS 8.1 (+ JB) moeten opofferen om tot die conclusie te komen.

Is dat zo'n ramp voor u? Kweet dat gij alles test maar op verouderde software die niemeer te downloaden is lijkt mij da niet zo erg?

Guest-20180925190238 16-10-15 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Affinity (Bericht 1009881)
Is dat zo'n ramp voor u?

Ik had die iPhone 5 liever op een iOS versie + JB gehouden die wel een hard reset overleeft. Bovendien werken de apps Signal en Wi-Fi Analyzer niet op iOS 9.0.2. En ik denk niet dat die, voor mij zeer belangrijke apps, nog een update krijgen.

pennydehaan 16-10-15 16:09

Inmiddels voor bijna alles in huis een jailbreak (iPhone 5, iPad mini 2, iPhone 6 en iPhone 6s plus)
Het jailbreaken op zich ging bij de 6s plus het makkelijkst. Bij de andere toestellen moest het een of 2 keer opnieuw (gewoon niet gelukt en na reboot nog een keer) maar bij de 6 bleef hij in een reboot loop, na herstel lukte het toch. Nu loopt alles prima.

Wally© 16-10-15 22:57

De jailbreak op zich is geen probleem...

Dat lukt wel...zij het niet van de 1ste keer...

Het is net na een harde reset dat de BLoD zich kan voordoen...

En dan heb je geen andere keuze dan te restoren naar het op dat moment ondertekende iOS...

Guest-20180925190238 17-10-15 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wally© (Bericht 1009926)
Het is net na een harde reset dat de BLoD zich kan voordoen...

En, een harde reset + substrate safe boot was vroeger een reddingsboei. Nu kan het een torpedo zijn die het schip keldert.

pennydehaan 17-10-15 09:28

O oké, nu is het me duidelijk!
Dit heb ik dus zelf al een keer ondervonden na het installeren van cccontrols, ik wilde er met safemode uit maar in plaats daarvan BLoD.

Komt het er op neer dat we voorzichtig moeten zijn, ff niets installeren dat kan crashen (zodat je geen harde reset nodig hebt)? En dat dit eventueel opgelost wordt met een opdate van pangu? Of is dit ijdele hoop?

Weet iemand ook wanneer de nieuwe iOS op het programma staat?

Guest-20180925190238 17-10-15 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pennydehaan (Bericht 1009939)
Komt het er op neer dat we voorzichtig moeten zijn, ff niets installeren dat kan crashen (zodat je geen harde reset nodig hebt)?

En de iPhone met jailbreak ook niet uitzetten. Ook na een normale herstart kan een BLoD optreden.

pennydehaan 17-10-15 09:43

Dus..
Niet rebooten.
(Cydia pakketten die goed zijn maar een reboot nodig hebben zijn al gevaarlijk?)
Geen harde reset doen.
(Veilig blijven niet experimenteren)
Batterij nooit leeg laten gaan.
(Omdat hij dan opnieuw moet opstarten)

Klopt dit zo een beetje?

Mocht het toch fout gaan en er is nog geen nieuwe iOS, kun je dan wel een reserve kopie (na clean herstel) terug zetten? Of is deze dan te vervuild met jailbreak restanten? (Alle devices zijn tot deze jailbreak schoon, geen oude reserve kopieën teruggezet)

Guest-20180925190238 17-10-15 09:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pennydehaan (Bericht 1009942)
Of is deze dan te vervuild met jailbreak restanten? (Alle devices zijn tot deze jailbreak schoon, geen oude reserve kopieën teruggezet)

Een backup terugzetten met jailbreak restanten is nooit goed. Een backup met restanten van deze jailbreak terugzetten is nog een slechter idee (denk ik).

pennydehaan 17-10-15 09:53

Nog een vraagje, sorry.

Is de cloud reserve kopie ook vervuild of staat hier de iOS niet bij?

Elke keer herstellen en dan alles weer handmatig terugzetten vind ik nogal een klus. Hopelijk kan het op een andere manier. Met een cloud kopie.

Guest-20180925190238 17-10-15 09:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pennydehaan (Bericht 1009944)
Is de cloud reserve kopie ook vervuild of staat hier de iOS niet bij?

Ook in een iCloud backup staan jailbreak restanten. Wat jailbreak restanten kunnen aanrichten, zeker bij nieuwere hardware, kan je regelmatig op het forum lezen. Onverklaarbare problemen worden meestal verklaard door jailbreak restanten.

Citaat:

Hopelijk kan het op een andere manier.
Als je echt heel handig bent dan kan je met iBackupbot de jailbreak restanten uit een niet versleutelde iTunes backup slopen. Dat is wel een monnikenwerk en je moet heel goed weten waar je mee bezig bent.

pennydehaan 17-10-15 10:07

Helaas :-( ik ben handig, vind monnikenwerk voor het goede doel prima ,maar kan dit alles alleen met jullie uitgebreide tutorials.

Bij deze nog dank voor vele jaren deskundig advies!!

pennydehaan 17-10-15 12:13

Dit las ik nog op reddit.

Warning! Read before you continue

The iOS 9 jailbreak has been causing mysterious "boot loops of death" on certain (if not all) devices. It is believed this is caused by "unclean reboots" as per /u/angelXwind:
My theory is that unclean shutdowns are, if not the cause, a contributing factor to BLoDs. I'm saying this because I've seen a lot of people get into BLoDs just by performing unclean shutdowns. What's an unclean shutdown, you ask? An unclean shutdown is a device shutdown that does not properly unmount the HFSJ+ filesystem on iOS — this can be holding Lock and Home to force a reboot, or even a kernel panic can cause these.
To perform a clean shutdown, you need to slide to power off in the power down screen. Cydia's Reboot Device button after installing certain tweaks also is a clean shutdown. It's not confirmed, but the battery dying should also be a clean shutdown. If you're currently jailbroken on iOS 9, you should avoid rebooting by holding Home+Power.

Hopelijk is dit inderdaad zo, dan heb ik alleen een probleem bij een harde reset.

Guest-20180925190238 17-10-15 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pennydehaan (Bericht 1009961)
Hopelijk is dit inderdaad zo, dan heb ik alleen een probleem bij een harde reset.

Laten we het hopen:


Citaat:

The Boot Loop of Death ("BLoD")

The Boot Loop of Death (which I will call "BLoD" in the context of this post) is not like the boot failure I described above. The boot failure above is perfectly normal, and the device will eventually successfully boot after a few tries, at most.

The BLoD is a peculiar thing. Actually, I — nor anyone else — really understands what the BLoD even is. Because it can get devices stuck in the boot process for literally hours, it appears to continue on forever.

After speaking with /u/saurik a bit, it would seem that BLoDs could possibly be a variation of the Pangu9 boot failure described above — where instead of the device rebooting seconds after the untether fails, the device would just hang at boot — for about 10 minutes — until the watchdog forces a reboot.

As you probably can guess, this is my main concern about Pangu9 — as long as BLoDs continue to happen to a large amount of users, I cannot bring myself to consider Pangu9 a relatively stable untether — as it can leave a user without a working device for what can be hours (or until they restore their device).

Bomans 18-10-15 10:53

Volgens Saurik is de BLoD niet het grootste probleem. Wel dat alle apps op de system partition geïnstalleerd worden.

https://mobile.twitter.com/saurik/st...23580177166337

https://www.reddit.com/r/jailbreak/c...u_boot_issues/

Er is een workaround, maar die zal Saurik nooit
goedkeuren ...
https://www.reddit.com/r/jailbreak/c...r_the_storage/

Guest-20180925190238 18-10-15 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 1010020)
Er is een workaround, maar die zal Saurik nooit
goedkeuren ...

Tof :) We zijn terug in 2007, 2008 en 2009:

Citaat:

"Core Utilities (/bin)"
"Core Utilities"
"Gawk"
"OpenSSH" (Don't forget to change your root/mobile passwords!)
"cURL"
"shell-cmds"
Dat is nog het echte ambachtelijke werk. :)

Bomans 18-10-15 11:11

Idd the good old days. Doet me denken aan het jailbreaken van mijn iPhone op 1.1.1 ...

belgiumiphone 18-10-15 20:16

Dus best even wachten met deze jailbreak?

milan13 19-10-15 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone (Bericht 1010124)
Dus best even wachten met deze jailbreak?

Heb m uitgevoerd en bij mij werkt alles prima.
Wat ik wel heb gemerkt is dat je even moet checken welke tweaks compatible zijn met iOS 9.

Sommige tweaks installeerde ik, maar waren nog niet compatible en dan kon ik Lydia ook niet meer openen, dus moest ik alles weer opnieuw doen.

Dus even uitkijken nog met de tweaks en de comptabiliteit..

Heb mn iPad ook gejailbreakt, Medusa echt prima, splitscreen op de iPad Air!!

jemmie 21-10-15 16:50

Versie 1.1.0 is uit.

PanGu iOS 9 jailbreak tool - pangu.io


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:34.