iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/21449-3g-pwnage-2-1-verzameltopic-osx-versie.html)

gtturbo 23-09-08 22:57

Oke, er is het e.e.a niet goed gegaan:
Na de costum versie van michael geprobeerd te hebben kwamen er de errors 1600/6.
Daarna besloot ik om via i-tuneste herstellen. Nu is dat volgens mij gelukt, maar zie constant het teken van het cd'tje en de stekker (recover) en als itunes daarna de phone opnieuw opstart hetzelfde icoontje. Kan dan wel de simcode invullen (en maakt verbinding met vodafone) maar icoontje blijft in het scherm en kan alleen emergency calls doen..... En itunes geeft weer melding: simkaart niet ondersteund, Maar kan hem niet op vliegtuig modus zetten... Help!!! Wie weet raad??

Buur 23-09-08 23:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gtturbo (Bericht 197506)
Oke, er is het e.e.a niet goed gegaan:
Na de costum versie van michael geprobeerd te hebben kwamen er de errors 1600/6.
Daarna besloot ik om via i-tuneste herstellen. Nu is dat volgens mij gelukt, maar zie constant het teken van het cd'tje en de stekker (recover) en als itunes daarna de phone opnieuw opstart hetzelfde icoontje. Kan dan wel de simcode invullen (en maakt verbinding met vodafone) maar icoontje blijft in het scherm en kan alleen emergency calls doen..... En itunes geeft weer melding: simkaart niet ondersteund, Maar kan hem niet op vliegtuig modus zetten... Help!!! Wie weet raad??

Je hebt in Recover Mode gezeten i.p.v. DFU. Aangezien je windows gebruikt: kijk ff in het QuickPwn voor windows topic.
Wat ik je aanraad: herstel nogmaals je iPhone3G met iTunes8, download en gebruik hierna QuickPwn voor windows (zie dat topic voor link en gebruik) i.p.v. de inmiddels verouderde manier via andermans custom firmware.

Succes!

gtturbo 23-09-08 23:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 197516)
Je hebt in Recover Mode gezeten i.p.v. DFU. Aangezien je windows gebruikt: kijk ff in het QuickPwn voor windows topic.
Wat ik je aanraad: herstel nogmaals je iPhone3G met iTunes8, download en gebruik hierna QuickPwn voor windows (zie dat topic voor link en gebruik) i.p.v. de inmiddels verouderde manier via andermans custom firmware.

Succes!

In dfu werkte het niet, las dat je dan gewoon shift + herstellen kon intoetsen. Maar nu blijf ik constant dat icoon zien. Ben nu winppwn downloaden en de orginele Fw. thanx vooralsnog!

Buur 24-09-08 00:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gtturbo (Bericht 197518)
In dfu werkte het niet, las dat je dan gewoon shift + herstellen kon intoetsen. Maar nu blijf ik constant dat icoon zien. Ben nu winppwn downloaden en de orginele Fw. thanx vooralsnog!

Is er al een winpwn voor FW2.1 dan??? Of vergis je je en bedoel je toch QuickPwn? ;-)

gtturbo 24-09-08 00:33

Nee, ik heb de 2.0 fw gedwonload. Maar het werkt niet, zoals meerdere krijg ik errors tijdens het ispw builden. Misschien proberen met quickpwn? Waar vind ik die? thanx,

Buur 24-09-08 00:52

Waarom 2.0 als 2.1 zoveel beter is, vraag ik me enkel af?
Aan de nieuwste QuickPwn voor windows is een compleet topic in dit forum besteed. Zoek dat ff op.

gtturbo 24-09-08 11:11

iProbeer via itunes "normaal" te herstellen. Alles blijkt goed te gaan, maar aan het einde wordt de iphone opnieuw gestart, en zie je nog steeds het itunes logo met het usb kabeltje in het scherm. Met de melding simlock. Kan de pincode invoeren en maakt dan verbinding met vodafone. maar kan alleen maar noodoproepen doen. kan iemand mij wat tips geven? gaat ie het ooit nog doen??

EDIT:
Het is gelukt met Quickpw. Gelukkig! Thanx voor de tips!:)

claudia70 26-09-08 09:15

Ok, alles stap voor stap helemaal goed doorlopen. Heb PwnageTool gedownload etc en stappen doorlopen tot het herstellen met alt ingedrukt, gekozen voor iPhone1,2_2.1_5F136_Custom_Restore.ipsw, gaat de sofware uitpakken......... en krijg vervolgens steed de foutmelding van iTunes dat de iPhone niet kan worden hersteld, eerste type 6 later 1600. Tja en nu zie ik dus steeds het iTunes logo met de USB eronder in beeld staan. Wat doe ik fout?? Kan het iets te maken hebben dat mijn iPhone simlock nog actief is? Mijn iPhone is nl een legale 3G, 16MB met firmware 2.1 maar heb de simlock nog niet actief omdat ik nog op het overzetten van mijn oude nummer zit te wachten. Ik kan wel op internet via Wi-Fi. Heb uiteraard al heel wat gelezen op het forum maar kom er niet uit. Please kan iemand mij helpen of misschien verwijzen naar een topic waarin dit al behandeld is? THANKS!

Michael 26-09-08 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door claudia70 (Bericht 198536)
Ok, alles stap voor stap helemaal goed doorlopen. Heb PwnageTool gedownload etc en stappen doorlopen tot het herstellen met alt ingedrukt, gekozen voor iPhone1,2_2.1_5F136_Custom_Restore.ipsw, gaat de sofware uitpakken......... en krijg vervolgens steed de foutmelding van iTunes dat de iPhone niet kan worden hersteld, eerste type 6 later 1600. Tja en nu zie ik dus steeds het iTunes logo met de USB eronder in beeld staan. Wat doe ik fout?? Kan het iets te maken hebben dat mijn iPhone simlock nog actief is? Mijn iPhone is nl een legale 3G, 16MB met firmware 2.1 maar heb de simlock nog niet actief omdat ik nog op het overzetten van mijn oude nummer zit te wachten. Ik kan wel op internet via Wi-Fi. Heb uiteraard al heel wat gelezen op het forum maar kom er niet uit. Please kan iemand mij helpen of misschien verwijzen naar een topic waarin dit al behandeld is? THANKS!

Heb je het ook in dfu geprobeert?

claudia70 26-09-08 10:45

Dat denk ik dan niet. Heb gewoon de stappen gevolgd die Pwnagetool aangeeft, is dat blijkbaar niet in DFU. Hoe moet dat dan in combinatie met de stappen die ik al doorlopen heb?

Michael 26-09-08 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door claudia70 (Bericht 198573)
Dat denk ik dan niet. Heb gewoon de stappen gevolgd die Pwnagetool aangeeft, is dat blijkbaar niet in DFU. Hoe moet dat dan in combinatie met de stappen die ik al doorlopen heb?

Als je iPhone scherm zwart is dan sta je in dfu. Doe dat door je iPhone uit te zetten en dan weer aan met je vingers op de home en sleepknop. Na 10 seconden de sleepknop loslaten en de homeknop vasthouden tot iTunes zegt een iPhone te hebben gevonden die hersteld moet worden. Dan herstellen met de custom FW.

claudia70 26-09-08 10:59

Weet al hoe maar dat heb ik dus ook al gedaan. Blijf dezelfde melding van iTunes krijgen. En als ik de gewone herstel nu doe krijg ik dan alles weer terug (fabrieksinstelling)? Wil dat eigenlijk niet doen omdat ik een paar kleine apps vergeten ben te back-uppen.

claudia70 26-09-08 11:04

En met custom FW bedoel je gewoon de fw 2.1 van Apple?

Michael 26-09-08 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door claudia70 (Bericht 198585)
En met custom FW bedoel je gewoon de fw 2.1 van Apple?

Nee de custom die je hebt gemaakt met de pwnage tool

claudia70 26-09-08 11:33

Ik ga vanavond nog maar weer eens wat pogingen doen. Zit nu niet meer achter mijn computer thuis.............. kom er vast nog wel op terug ;-)

Beermuller 26-09-08 11:46

Ik heb een gejailbreakte 2.0.2. Als ik deze wil omzetten naar een gejailbreakte 2.1, hoe doe ik dat?

(Misschien een hele domme vraag)

Destiny 26-09-08 13:28

Updaten naar 2.1 en dan quickpwn gebruiken. Of een custom firmware gebruiken.

Buur 26-09-08 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beermuller (Bericht 198601)
Ik heb een gejailbreakte 2.0.2. Als ik deze wil omzetten naar een gejailbreakte 2.1, hoe doe ik dat?

(Misschien een hele domme vraag)

Ik denk dat je vraag al vele malen beantwoord is. Heb je de vorige 12 bladzijden al gelezen? Of de zoekfunctie gebruikt? E zijn zelfs meerdere topics over met nog meer antwoorden...

claudia70 26-09-08 18:56

Ja daar ben ik weer. Probeer de iPhone dus in DFU te zetten maar ik krijg 'm nieteens uit! Telkens als ik m aansluit komt de usb met het iTunes icoon erboven weer in beeld. Wat doe ik fout?

claudia70 26-09-08 19:07

Ik word gekkkk. IK neem precies deze stappen:
1. Sluit je iPhone aan op je Mac of PC - en zorg ervoor dat iTunes openstaat.

2. Druk de "home button" en "power button" tegelijkertijd in.

3. Wacht totdat de "shutdown slider" verschijnt, blijf de buttons nog 4 a 5 seconden vasthouden.
de iPhone sluit nu helemaal af.

Maar ipv dat ie afsluit start ie 'm meteen weer op en begint iTunes weer te springen met de melding dat de herstelmodus actief is en dat ie eerst herstelt moet wordenblablabla. Ik krijg nooit de shutdownslider te zien!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.