iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/21449-3g-pwnage-2-1-verzameltopic-osx-versie.html)

oliv4r 15-09-08 15:19

Hallo,
als ik de Custom_Restore.ipsw van Micheal download dan word het een map als hij klaar is met downloaden en geen ipsw file, kan ik hiermee alsnog restoren, of moet ik echt een ipsw hebben

jpingen 15-09-08 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliv4r (Bericht 191302)
Hallo,
als ik de Custom_Restore.ipsw van Micheal download dan word het een map als hij klaar is met downloaden en geen ipsw file, kan ik hiermee alsnog restoren, of moet ik echt een ipsw hebben

Dat had ik eerst ook, maar toen bleek dat mijn mac alle gedownloade bestanden meteen opent en uitpakt. Als je deze optie uitzet in safari - preferences - tabblad general -optie open safe files after downloading.

oliv4r 15-09-08 15:26

oke bedankt,
en kan ik eigenlijk iTunes 8 gebruiken of moet ik 7.7 hebben

Tijn1 15-09-08 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliv4r (Bericht 191314)
oke bedankt,
en kan ik eigenlijk iTunes 8 gebruiken of moet ik 7.7 hebben

itunes 8.0 is goed om meet te werken!

jpingen 15-09-08 15:28

graag gedaan.

Je moet wel itunes 8 gebruiken. 7.7 kent firmware 2.1 niet

oliv4r 15-09-08 15:41

oh shit nu zit ik over mn limiet heen, is dr misschien een andere link voor iPhone1_2_2.1_5F136_Custom_Restore.ipsw.zip

jpingen 15-09-08 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliv4r (Bericht 191327)
oh shit nu zit ik over mn limiet heen, is dr misschien een andere link voor iPhone1_2_2.1_5F136_Custom_Restore.ipsw.zip

je kan via itunes op de normale manier 2.1 installeren via update. Dan quickpwn downloaden en starten. Op deze manier heb ik het gedaan.
Maar volgens mij moet je wel een officiele iphone hebben dan.

Je krijgt met quickpwn wel een jailbreak en cydia en installler uiteraard.

oliv4r 15-09-08 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpingen (Bericht 191330)
je kan via itunes op de normale manier 2.1 installeren via update. Dan quickpwn downloaden en starten. Op deze manier heb ik het gedaan.
Maar volgens mij moet je wel een officiele iphone hebben dan.

Je krijgt met quickpwn wel een jailbreak en cydia en installler uiteraard.

maar dan ben je al je programma's en instellingen kwijt toch

jpingen 15-09-08 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliv4r (Bericht 191335)
maar dan ben je al je programma's en instellingen kwijt toch

dat ben je toch wel als je 2.1 gaat installeren

maar je kan natuurlijk je backup terugzetten met itunes. Dan heb je in ieder geval je instellingen, smsjes, foto's enzo nog.
Was ik even vergeten te zeggen :-)

oliv4r 15-09-08 16:28

ik heb de nu 2.1 geinstalleerd maar hij blijft op het apple tekentje en trilt om de paar seconde, hij word verder wel goed in iTunes aangegeven. Doe ik iets fout?

jpingen 15-09-08 16:30

Dan moet je quickpwn nog een keertje draaien. Dat heeft bij mij geholpen. Ik had namelijk ook dat appeltje en dat trillen en dat itunes hem wel herkende.

Tijn1 15-09-08 16:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jpingen (Bericht 191383)
Dan moet je quickpwn nog een keertje draaien. Dat heeft bij mij geholpen. Ik had namelijk ook dat appeltje en dat trillen en dat itunes hem wel herkende.

ik kan dit beamen, ik had net hetzelfde probleem, even nog een keer herstelen en het werkt weer naar behoren!

oliv4r 15-09-08 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 191408)
ik kan dit beamen, ik had net hetzelfde probleem, even nog een keer herstelen en het werkt weer naar behoren!

maar dan moet je al je muziek er weer opzetten toch?

jpingen 15-09-08 17:14

je kan ook met het eeuwige appeltje blijven zitten, maar dat lijkt me niet de bedoeling :-)

shapezzz 15-09-08 18:53

Mijn 3G was vanmorgen vastgelopen doordat ik er teveel mee had zitten experimenteren, iTunes 8 gaaf steeds opnieuw foutmeldingen in zowel DFU als Restore-mode, in iTunes 7.7 kon ik 'm wel herstellen naar legitieme 2.1 via de knop ''bijwerken'' zonder foutmeldingen
daarna iTunes 8 geïnstalleerd en mijn iPhone laten activeren en daarna middels QuickPWN 2.1 gejailbreaked, dus als het niet lukt in iTunes 8 kan je altijd proberen 7.7 even tijdelijk terug te zetten ;)

simonp 16-09-08 09:41

ik heb het helemaal doorgelezen maar toch voor de zekerheid nog een paar vragen, ik heb m'n iPhone liever nog niet meteen gebrickt.
Kan ik mijn iPhone door op herstellen te drukken de firmware weer op de originele Apple versie zetten en is dan alles weer alsof ik 'm niet heb veranderd?

Blijven mijn muziek en contacten etc er zeker opstaan?

En als laatste vraag: hoe groot is de kans dat het misgaat?

B.v.d.

cypher21 16-09-08 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door simonp (Bericht 191952)
ik heb het helemaal doorgelezen maar toch voor de zekerheid nog een paar vragen, ik heb m'n iPhone liever nog niet meteen gebrickt.
Kan ik mijn iPhone door op herstellen te drukken de firmware weer op de originele Apple versie zetten en is dan alles weer alsof ik 'm niet heb veranderd?
Ja

Blijven mijn muziek en contacten etc er zeker opstaan?
Nee maak eerst een backup in iTunes, muziek moet na herstel teruggezet worden

En als laatste vraag: hoe groot is de kans dat het misgaat?
Nihil

B.v.d.

zie dikgedrukte, onderstreepte antwoorden

mausie 16-09-08 12:33

wat is is die 1gb partitie eiglijk?

cypher21 16-09-08 12:45

een custom firmware met een 1gb systeempartitie, dit is echter niet per se nodig, dus gebruik gewoon de 500mb (standaard grootte) versie

mausie 16-09-08 12:46

jah maar wat is die systeem partitie dan?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:06.