iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/21449-3g-pwnage-2-1-verzameltopic-osx-versie.html)

oliv4r 13-09-08 23:08

hallo
Misschien een domme vraag op de verkeerde plek, maar ik heb een iphone 3g 16GB uit belgië en ik heb hem gejailbreaked. Maar het is mij niet duidelijk of ik nou kan upgraden naar 2.1 en mijn jailbreak en alle programma's daarvan kan behouden

Michael 13-09-08 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliv4r (Bericht 189992)
hallo
Misschien een domme vraag op de verkeerde plek, maar ik heb een iphone 3g 16GB uit belgië en ik heb hem gejailbreaked. Maar het is mij niet duidelijk of ik nou kan upgraden naar 2.1 en mijn jailbreak en alle programma's daarvan kan behouden

Je kan mijn custom gebruiken uit de eerste post, let wel op want als je een legale hebt moet je wel de goede custom pakken. Zet in recovery en herstel je iphone met de custom.

tapijtkever 13-09-08 23:16

hee michael ik ben jullie allemaal weer dankbaar alles is bij mij in 1 keer top gegaan! :):D

dorus 13-09-08 23:19

<P>DFU werkt niet, recovery mode werkt niet en shift-herstellen wanneer die gewoon aanstaat werkt ook niet. </P>
<P>Weet iemand waar dit aan ligt?<BR>Er werd op het begin ook gezegd over al eerder gejailbreaked the hebben, ik heb toen ik 2.0.2 firmware had daar een jailbroken versie van opstaan daarna vrijdag geupdate naar de legale 2.1 versie.<BR>Weet iemand waar dit nu precies aan licht?</P>

Ps. weet iemand hoe het komt dat er nu in mijn bericht allemaal <P> en <BR> staat? (of zie ik dat nou alleen maar?)

oliv4r 13-09-08 23:23

@ Michael:
Wat bedoel je met legale? Ik heb een legale simlockvrije iphone met een (illegale) gejailbreakete firmware

Michael 13-09-08 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliv4r (Bericht 190018)
@ Michael:
Wat bedoel je met legale? Ik heb een legale simlockvrije iphone met een (illegale) gejailbreakete firmware

Dan kies voor de custom voor de legale geactiveerde iphone

macron 13-09-08 23:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door oliv4r (Bericht 190018)
@ Michael:
Wat bedoel je met legale? Ik heb een legale simlockvrije iphone met een (illegale) gejailbreakete firmware

Met je belgische iPhone heb je een legaal unlockte iPhone.
Jailbreak is altijd illegaal ;)

edit:
je was iets eerder Michael

SubMan 14-09-08 00:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dorus (Bericht 190013)
<P>DFU werkt niet, recovery mode werkt niet en shift-herstellen wanneer die gewoon aanstaat werkt ook niet. </P>
<P>Weet iemand waar dit aan ligt?<BR>Er werd op het begin ook gezegd over al eerder gejailbreaked the hebben, ik heb toen ik 2.0.2 firmware had daar een jailbroken versie van opstaan daarna vrijdag geupdate naar de legale 2.1 versie.<BR>Weet iemand waar dit nu precies aan licht?</P>

Ps. weet iemand hoe het komt dat er nu in mijn bericht allemaal <P> en <BR> staat? (of zie ik dat nou alleen maar?)

nee, dat zie ik ook.. Vond ik ook al raar.. ;)

Buur 14-09-08 01:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 189998)
Je kan mijn custom gebruiken uit de eerste post, let wel op want als je een legale hebt moet je wel de goede custom pakken. Zet in recovery en herstel je iphone met de custom.

Maar blijven alle geïnstalleerde apps dan behouden, zoals oliv4r ook vroeg? Zowel die van de Appstore als van Cydia en Installer? Inclusief alle instellingen daarvan en plaats op het Springboard?
Met de vorige update is mij dat niet gelukt in ieder geval, ik moest alles opnieuw installeren wat niet uit de Appstore kwam (en dus in de reservekopie stond beschreven). :-(
Dat weerhoudt mij er nog even van om naar 2.1 (jailbroken) te gaan, ondanks alle goede nieuws wat ik erover lees! Mijn 2.02 (jailbroken) bevat teveel apps die ik graag gebruik, maar die dus niet meegaan in die reservekopie van iTunes... Kun jij me daar gerust in stellen misschien?

rip 14-09-08 06:20

Ik heb zelf PWNage Tool gebruikt om een custom FW te maken voor mijn legale 3G, maar na de restore werkt alles behalve de telefoon. Geen activatie dus. Dus doe ik iets fout of heb ik iets gemist ? Het lijkt mij dat het enige verschil met mijn restore image is dat er een 1 GB System partitie wordt gemaakt, terwijl ik dat niet nodig heb. BossTool zette in 2.0 voor mij alle Apps al op de media partitie, en 2.1 doet dat zelf ook al. Dus waarom zoveel ruimte creëren ?!?

Dsu als ik mijn eigen legale 3G restore met de door PWNage Tool (laatste versie) gemaakte restore image (ipsw) dan werkt het dus gewoon niet. Jammer, maar helaas. No phone...

Is er iemand die hier een lichtje op kan schijnen ?

Rip

fillem 14-09-08 08:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gonny (Bericht 189425)
Dit is een custom voor de al geactiveerde iPhone's 3G (lees; legale iphone's)Michael's Custom fw 3G voor de al geactiveerde (lees; legale iPhone) Zet je iPhone in recovery als je al eerder een custom hebt gebruikt en dan herstellen Windows shift herstel, Mac alt herstel.
Heb je nog nooit een custom gebruikt dan je iPhone in dfu zetten en dan herstellen. Windows shift herstel Mac alt herstel.
Custom heeft 1GB partitie, Apple logo's en Cydia en Installer.

Dit snap ik niet helemaal.
Betekent dit, voor mij als Windows gebruiker, dat ik enkel een shift-herstel hoef te doen met deze custom FW en dan is m'n Iphone weer ge-jailbreakt? Of gebruik je deze firmware samen met een jailbreak programma (want dan snap ik het nut ook niet helemaal :)).

Erg benieuwd naar het antwoord...

Michael 14-09-08 10:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fillem (Bericht 190129)
Dit snap ik niet helemaal.
Betekent dit, voor mij als Windows gebruiker, dat ik enkel een shift-herstel hoef te doen met deze custom FW en dan is m'n Iphone weer ge-jailbreakt? Of gebruik je deze firmware samen met een jailbreak programma (want dan snap ik het nut ook niet helemaal :)).

Erg benieuwd naar het antwoord...

Als je deze custom fw gebruikt ben je weer jailbroken een heb je weer cydia en installer in de iphone staan. Geen ander programma voor nodig dan iTunes.

fillem 14-09-08 10:11

vet! :)

Werkt shift - restore nog als vanouds in Itunes 8? Eerst DFU mode en dan shift restore en custom fw kiezen?

iScorpio 14-09-08 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fillem (Bericht 190170)
vet! :)

Werkt shift - restore nog als vanouds in Itunes 8? Eerst DFU mode en dan shift restore en custom fw kiezen?

Dat werkt nog steed in iTnes 8. Je hoeft niet eerst in de DFU mode.

pumpeduse 14-09-08 11:25

mijn vraag waarom lukt het bij sommige en sommige krijgen foutmelding 1600 of 6
Wij doen toch gewoon wat op de forum gezegd wordt.

shapezzz 14-09-08 11:34

Ik krijg in Recovery mode fout 6 en in DFU fout 1600 en ik doe alles volgens het boekje, hoe los ik dit op ?

iScorpio 14-09-08 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 190224)
Ik krijg in Recovery mode fout 6 en in DFU fout 1600 en ik doe alles volgens het boekje, hoe los ik dit op ?

Onder Windows hoeft de iPhone helemaal niet in restore of DFU geplaatst te worden. Kan mij voorstellen dat dat onder de MAC dan ook niet hoeft.

oliv4r 14-09-08 11:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 190101)
Maar blijven alle geïnstalleerde apps dan behouden, zoals oliv4r ook vroeg? Zowel die van de Appstore als van Cydia en Installer? Inclusief alle instellingen daarvan en plaats op het Springboard?
Met de vorige update is mij dat niet gelukt in ieder geval, ik moest alles opnieuw installeren wat niet uit de Appstore kwam (en dus in de reservekopie stond beschreven). :-(
Dat weerhoudt mij er nog even van om naar 2.1 (jailbroken) te gaan, ondanks alle goede nieuws wat ik erover lees! Mijn 2.02 (jailbroken) bevat teveel apps die ik graag gebruik, maar die dus niet meegaan in die reservekopie van iTunes... Kun jij me daar gerust in stellen misschien?

Kan iemand hier misschien nog een andwoord op geven.

Deepdelver 14-09-08 11:41

me 2 quickpown ziet het niet als hij dfu mode staat en itunes ziet het niet als hij gaat restoren error (6) Heb hem niet eerder gejailbreaked iemand een oplossing?

pumpeduse 14-09-08 11:43

ik heb gisteren zitten sukkelen tot 4u geen resultaat met michaels custom voor windows waar Ik bij de vorige jailbreak 2.02 dit in 10min klaarspeelde. Michael help ons of andere leden zijn ook welkom mischien iemand een nieuwe 2.1gejailbraikte custom posten voor ons windows sukkelaars


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:44.