iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Pwnage 2.1 - Verzameltopic (OSX versie) (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/21449-3g-pwnage-2-1-verzameltopic-osx-versie.html)

cypher21 14-09-08 11:47

Als het goed is, moet je op de mac restoren in [wiki]DFU[/wiki] mode.

ALs het scherm zwart blijft, zit je goed in DFU.

Bij error 6 (of een andere lage) probeer dan de [wiki]Recovery Mode[/wiki]

rob499 14-09-08 11:50

Beste Mensen,

Mogelijk checkt itunes de checksum van de firmware, hij accepteerd alleen
maar orginele firmware's (error 6 en 1600)!

Ik heb het volgende gedaan :

1 : Download de custom firmware van michel
2 : Deinstall Itunes 8
3 : installeer Itunes 7.7
4 : Download winpwn-2.5 en installeer het.
5 : Draai gewoon de winpwn-2.5 (t/m de DFU mode aan toe),
en jailbreak een willekeurige firmware van de 3G Iphone (bvb 2.0.2) LET OP :
Als de melding komt dat je via itunes de firmware kan restoren, moet je de custom firmware van michel selecteren die je van hier hebt gedownload (nu accepteerd itunes WEL een custom firmware)!!

Dit werkte bij mij in iedergeval perfect !!

Gr.

Rob.

pumpeduse 14-09-08 11:51

Zal eens strax proberen in recovery mode dus die custom van michael is perfect in orde?

rob gaat dit over windows

shapezzz 14-09-08 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 190224)
Ik krijg in Recovery mode fout 6 en in DFU fout 1600 en ik doe alles volgens het boekje, hoe los ik dit op ?

Opgelost door te herstellen in iTunes en laten activeren, backup teruggezet en daarna met QuickPWN ge-pwnd en nu issie gejailbreaked :D

Thanks guys !!

rob499 14-09-08 12:10

Pumpeduse,

De custom van Michel is PRIMA !!!

En dit gaat inderdaad over windows (ik kan me voorstellen dat zoiets ook werkt op een mac, maar daar heb ik verder geen ervaring mee)

Rob.

cypher21 14-09-08 12:14

geen problemen met iTunes 8 op Windows hier

Tevens heeft het DEV team aangegeven dat ze een manier gevonden hebben zodat iTunes 8 NIET kan detecteren dat het om een custom firmware gaat

Macbook-jan 14-09-08 12:19

Ik heb alles gewoon gedaan zoals het hier stond met mijn Macbook Pro en mijn Iphone 3G.
Heb Itunes 8 en Laatste firmware op de Iphone staan.

Pwnage tool gedownload.
Micheal's custom firmware gedownload.

Met Pwnage tool en de custom firmware nieuwe firmware gemaakt voor de Iphone.
Via het voorbeeld van Pwnage tool in DFU mode gezet.

Daarna ALT Herstel in Itunes.
Firmware op desktop kiezen (hier had Pwnage tool hem gezet)
Wachten... En klaar.

Daarna al mijn gegevens laten restoren door Itunes,en alles werkt weer perfect.

Dus valt eigenlijk best mee. :D

rob499 14-09-08 12:19

Klopt inderdaad Cypher, alleen is het nog niet beschikbaar voor de windows omgeving !

pumpeduse 14-09-08 12:21

cyhper21 heb dit gewoon met dfu herstellen gedaan of recovery mode?

cypher21 14-09-08 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rob499 (Bericht 190277)
Klopt inderdaad Cypher, alleen is het nog niet beschikbaar voor de windows omgeving !

Klopt, maar de custom van Michael is wel beschikbaar, en iTunes 8 op windows kan die niet detecteren, dus dat gaat prima

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pumpeduse (Bericht 190282)
cyhper21 heb dit gewoon met dfu herstellen gedaan of recovery mode?

Ik heb gewoon op windows SHIFT + Upgrade geklikt en de custom van Michael geselecteerd

iTunes zette de iphone zelf in recovery mode en toen ging de update prima

Demis 14-09-08 12:32

Cypher, heb jij van een gejailbreakte 2.0.1 of 2.0.2 deze erop gezet, of van een 'normale' 2.1 ?

Want bij mij lukte het niet vanaf een 2.1 met shift-herstel

pumpeduse 14-09-08 12:33

raar maar waar ik doe wat jij doet phone in dfu zetten michael custom dan begint hij te herstelen en dan krijg ik die foutmelding 1600 dit alles onder windows vista

cypher21 14-09-08 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Demis (Bericht 190301)
Cypher, heb jij van een gejailbreakte 2.0.1 of 2.0.2 deze erop gezet, of van een 'normale' 2.1 ?

Want bij mij lukte het niet vanaf een 2.1 met shift-herstel

ik had een gepwnde 2.01 versie erop staan

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pumpeduse (Bericht 190302)
raar maar waar ik doe wat jij doet phone in dfu zetten michael custom dan begint hij te herstelen en dan krijg ik die foutmelding 1600 dit alles onder windows vista

krijg je dit in recovery mode? Zo ja, probeer [wiki]DFU[/wiki] mode eens

Maes39 14-09-08 12:53

Hallo,

Ik heb een nl iphone (deze zit al op versie 2.1 en hier is nog nooit niets meegedaan) en deze wil ik voorzien van een installer en cydia, deze moet ik dus jailbreaken.

Hiervoor heb ik de custom bestandje van michael gedownload en wat moet ik dan doen:
- iphone in recovery mode of DFU zetten??
-Dan via itunes het gedownloade bestandje restoren??
-Blijven de 3g instellingen en dat soort instellingen behouden om het moment dat je de custom firmwire op je iphone zet??

Kun je deze jailbreak ook weer ongedaan maken??

Mark

vberkouwer 14-09-08 13:04

Nieuwe Iphone
 
Na het installeren van de custom van Michael vraagt itunes; Er is al eerder een iphone gesynchroniseerd, wil je deze iphone als Nieuw apparaat installeren of herstellen vanaf een reserve kopie.

Welke optie moet ik dan kiezen?

Crunk-G 14-09-08 13:13

Beste mensen met het Error 1600 probleem!

Ik heb dit probleem zelf ook gehad.
Zelf heb ik met Pwnagetool opnieuw een custom firmware gemaakt.
Gewoon de originele naam behouden bij het aan te maken custom firmware.
iPhone in DFU gezet.
iTunes 8 geeft bij mij aan dat iPhone niet herkend wordt. Koppel je de kabel los en sluit je em weer aan.
Dan geeft iTunes aan dat ie hersteld moet worden.
Kies je de laatst aangemaakte custom firmware en toen deed hij het bij mij wel ineens goed!

Buur 14-09-08 13:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vberkouwer (Bericht 190337)
Na het installeren van de custom van Michael vraagt itunes; Er is al eerder een iphone gesynchroniseerd, wil je deze iphone als Nieuw apparaat installeren of herstellen vanaf een reserve kopie.

Welke optie moet ik dan kiezen?

Als je een reservekopie hebt gemaakt voor de update, kies dan voor reservekopie herstellen. Dan worden alle instellingen teruggezet zoals ze voorheen waren en zal iTunes ook je bijgekochte extra programma's en muziek e.d. synchroniseren. Normaal zul je deze optie willen.

Maar als je helemaal opnieuw wilt beginnen (verse iPhone, net of ie direct uit de winkel komt, maar dan wel jailbroken), kies dan Nieuw Apparaat. Je kunt dan wel evt. de reservekopie nog later opnieuw selecteren.

vberkouwer 14-09-08 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 190353)
Als je een reservekopie hebt gemaakt voor de update, kies dan voor reservekopie herstellen. Dan worden alle instellingen teruggezet zoals ze voorheen waren en zal iTunes ook je bijgekochte extra programma's en muziek e.d. synchroniseren. Normaal zul je deze optie willen.

Maar als je helemaal opnieuw wilt beginnen (verse iPhone, net of ie direct uit de winkel komt, maar dan wel jailbroken), kies dan Nieuw Apparaat. Je kunt dan wel evt. de reservekopie nog later opnieuw selecteren.


thanx Buur

Demis 14-09-08 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rob499 (Bericht 190233)
Beste Mensen,

Mogelijk checkt itunes de checksum van de firmware, hij accepteerd alleen
maar orginele firmware's (error 6 en 1600)!

Ik heb het volgende gedaan :

1 : Download de custom firmware van michel
2 : Deinstall Itunes 8
3 : installeer Itunes 7.7
4 : Download winpwn-2.5 en installeer het.
5 : Draai gewoon de winpwn-2.5 (t/m de DFU mode aan toe),
en jailbreak een willekeurige firmware van de 3G Iphone (bvb 2.0.2) LET OP :
Als de melding komt dat je via itunes de firmware kan restoren, moet je de custom firmware van michel selecteren die je van hier hebt gedownload (nu accepteerd itunes WEL een custom firmware)!!

Dit werkte bij mij in iedergeval perfect !!

Gr.

Rob.

Bedankt voor deze tip!

Het lukte me aanvankelijk helemaal niet om de 2.1 te jailbreaken dmv iTunes 8, maar dankzij jouw tip is het nu wel gelukt!

tapijtkever 14-09-08 14:55

hoi ik merk wel een verschil van snelheid van het openen van de verschillende apps??? gaat een stuk trager! maar kan dit zijn omdat sommige apps nog niet klaar waren voor 2.1???


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:52.