iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Custom FW 2.2.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/29427-3g-custom-fw-2-2-1-a.html)

stiwies 07-03-09 23:08

haha dat krijg je er dus van als je impulsief reageer,en denk dat doe ik wel even.
altijd eerst lezen hahahah
nou me oude tel weer pakken dan
en afwachten
maar bedankt voor de reactie was er al sinds dinsdag mee bezig

stiwies 08-03-09 00:02

andere vraag
kan er dus nu geen 1 sim kaartje in
hij was van t-mobile

Michael 08-03-09 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stiwies (Bericht 264225)
andere vraag
kan er dus nu geen 1 sim kaartje in
hij was van t-mobile

Een tmob kaartje kan er in

stiwies 08-03-09 00:38

t-mobile
 
nou doe hem erin nadat ik quickpwn heb gebruikt en zeg die geen service heeft
en bij aabieder zegt die null null thanxx

sebastiaanram 10-03-09 17:24

hey Michael,

Ik had een vraagje... Ik heb een Iphone 3g uit amerika, gelocked op AT&T. Ik gebruik (nogsteeds) FW 2.1 en Baseband 02.11.07 omdat ik een yessim unlock-kaartje gebruik.

Ik zou nu graag FW 2.2.1 willen installeren en de baseband ongemoeid laten! Als ik nu logisch beredeneer, kan ik dus gewoon de Custom-firmware voor illegale iphones direct over 2.1 heen installeren?? Daarna hoef ik hem niet meer te activeren enzo?

Aan het eind van het verhaal heb ik dan FW 2.2.1 en Baseband 02.11.07?

Alvast bedankt!!

King1987 10-03-09 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaanram (Bericht 265022)
hey Michael,

Ik had een vraagje... Ik heb een Iphone 3g uit amerika, gelocked op AT&T. Ik gebruik (nogsteeds) FW 2.1 en Baseband 02.11.07 omdat ik een yessim unlock-kaartje gebruik.

Ik zou nu graag FW 2.2.1 willen installeren en de baseband ongemoeid laten! Als ik nu logisch beredeneer, kan ik dus gewoon de Custom-firmware voor illegale iphones direct over 2.1 heen installeren?? Daarna hoef ik hem niet meer te activeren enzo?

Aan het eind van het verhaal heb ik dan FW 2.2.1 en Baseband 02.11.07?

Alvast bedankt!!

Jij moet updaten naar FW 2.2 (mbv de FW in de wiki!! niet in iTunes) en daarna de custom FW gebruiken. Dan kan je Yellowsn0w gebruiken. Jou oplossing kan ook, als jij tevreden bent met je yessim. Die kan je daarna nog gebruiken omdat je dan nog op de baseband van FW 2.1 zit.

Alleen de baseband van FW 2.2 is softwarematig te unlocken.

sebastiaanram 10-03-09 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 265036)
Jij moet updaten naar FW 2.2 (mbv de FW in de wiki!! niet in iTunes) en daarna de custom FW gebruiken. Dan kan je Yellowsn0w gebruiken. Jou oplossing kan ook, als jij tevreden bent met je yessim. Die kan je daarna nog gebruiken omdat je dan nog op de baseband van FW 2.1 zit.

Alleen de baseband van FW 2.2 is softwarematig te unlocken.

Ik heb jou bestand gedownload, alleen geeft mijn mac het weer als map. Deze map bevat vervolgens weer meer bestanden, maar geen één kan ik selecteren om mijn iphone mee te herstellen... Het bestand bevat geen .ipsw bestanden.

Ik ben ervan overtuigd dat dit mijn fout is, maar wat doe ik verkeerd?

thnx

Michael 10-03-09 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebastiaanram (Bericht 265128)
Ik heb jou bestand gedownload, alleen geeft mijn mac het weer als map. Deze map bevat vervolgens weer meer bestanden, maar geen één kan ik selecteren om mijn iphone mee te herstellen... Het bestand bevat geen .ipsw bestanden.

Ik ben ervan overtuigd dat dit mijn fout is, maar wat doe ik verkeerd?

thnx

Zet voortaan automatisch uitpakken uit in safari. Kik in je prullenbak voor een lego blokje met de custom. Zo niet dan opnieuw downloaden.

NickSnap 11-03-09 15:33

fw2.2.1 / 02.30.03
 
Is hier al een unlock voor beschikbaar van het DEV team wat iemand weet of een up to date?

Of mensen die al weten of het uberhaupt weten waar je hem kan unlocken , turbosim heb ik geprobeerd alleen werkte niet!!!:mad:

King1987 11-03-09 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NickSnap (Bericht 265298)
Is hier al een unlock voor beschikbaar van het DEV team wat iemand weet of een up to date?

Of mensen die al weten of het uberhaupt weten waar je hem kan unlocken , turbosim heb ik geprobeerd alleen werkte niet!!!:mad:

Is nog niet beschikbaar. Die baseband kan je ook nog niet unlocken, probeer eens een rebelsim, daar lees ik toch (enkele) goede berichten over.

jurrian 11-03-09 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NickSnap (Bericht 265298)
Is hier al een unlock voor beschikbaar van het DEV team wat iemand weet of een up to date?

Of mensen die al weten of het uberhaupt weten waar je hem kan unlocken , turbosim heb ik geprobeerd alleen werkte niet!!!:mad:

Nee is er nog niet. Anders had je dat overduidelijk kunnen lezen hoor ;) Zijn veel mensen die er op wachten

eyeq 11-03-09 18:25

hallo, ik heb een orginele t-mobile i-phone met 2.2.1 erop ias het mogenlijk om deze te jailbreaken?

King1987 11-03-09 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eyeq (Bericht 265367)
hallo, ik heb een orginele t-mobile i-phone met 2.2.1 erop ias het mogenlijk om deze te jailbreaken?

Gebruik de custom hier uit post #1 of Quickpwn 2.2.5. Meer info is te vinden via het forum.

ButcherJF 11-03-09 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eyeq (Bericht 265367)
hallo, ik heb een orginele t-mobile i-phone met 2.2.1 erop ias het mogenlijk om deze te jailbreaken?

Ja, dat kan. Ik zie dat dit je eerste post is, daarom het advies je goed in te lezen.

EDIT
Yo, King was me voor.


john wings 11-03-09 19:53

Iemand die ik ken heeft een 3G uit spanje die unlockt was met yellowsnow per ongeluk via itunes geupdated. Als ik het allemaal goed begrijp is nu zijn baseband geupdated en kan hij voorlopig niet meer unlocken. Klopt dit? Het zal waarschijnlijk niets meer uitmaken als ik er de custom fw opzet? Of toch? Alvast bedankt voor de reactie.

King1987 11-03-09 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door john wings (Bericht 265408)
Iemand die ik ken heeft een 3G uit spanje die unlockt was met yellowsnow per ongeluk via itunes geupdated. Als ik het allemaal goed begrijp is nu zijn baseband geupdated en kan hij voorlopig niet meer unlocken. Klopt dit? Het zal waarschijnlijk niets meer uitmaken als ik er de custom fw opzet? Of toch? Alvast bedankt voor de reactie.

Ja kan alleen nog hardware matig unlocken, maar dit geeft wisselende resultaten, je kan een rebelsim proberen. Hier is wat meer info te vinden, https://forum.iculture.nl/f14/i...ock-topic.html begin wel achteraan in het topic ;)

VitaminX 11-03-09 20:44

Goeienavond.
Ik heb dit gedownload, en Quickpwn, maar wanneer ik mijn Iphone aansluit, en de firmware kies (die ik hier heb gedownload, de custom om hem te jailbreaken) geeft Quickpwn het volgende aan;
The ISPW file you selected does not match any firmware version QuickPwn supports. Either the ISPW file is corrupted, or the firmware version is unsupported.

Wat doe ik verkeerd? b.v.d

King1987 11-03-09 20:47

@ VitaminX

Je gebruikt Quickpwn ;) (dat is in dit geval de fout) je moet de custom dmv SHIFT+HERSTEL in te drukken in iTunes terwijl je iPhone aangekoppeld is, daarna de custom FW selecteren die je gedownload hebt.

Wil je persee quickpwn gebruiken, dan moet je nog de FW 2.2.1 downloaden en die selecteren in Quickpwn, dan heb je de custom niet te gebruiken ;)

VitaminX 11-03-09 20:54

Oooooh *bloost* Want het is zo, als ik de normale weg doe, krijg ik de 1600 fout als ik hem in DFU heb staan en dan de firmwire wil veranderen

NickSnap 11-03-09 21:01

Jammer dat er nog niets bekend is over deze firmware.
Weet iemand of dev team al verder is want deze 2.30.03 is toch al bijna 2 jaar oud...

Iemand een idee ? Turbosim werkt dus echt niet in ieder geval dit simmetje die ik ontvangen hebt is slecht/kapot.

Graag reactie van jullie...

Mocht er iemand in de buurt van den haag/westland zijn met een (werkend) turbosimmetje voor deze firm en band. stuur me een bericht misschien kan ik hem bij jou testen... Want Turbosim (BV) neemt de tel. niet op en beantwoord alle e-mails niet... vooralsnog dus zonder succes.

Groeten....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:37.