iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: [3G] Custom FW 2.2.1 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/29427-3g-custom-fw-2-2-1-a.html)

twcoolen 12-03-09 12:54

Zojuist geupdate naar 2.2.1 met behulp van de Custom Firmware. Uitgevoerde stappen:
- Recovery Mode (ik kwam vanaf 2.2 met unlock)
- Shift-select custom firmware
- Update naar 2.2.1
- Backup teruggezet van instellingen/bestanden etc.

Probleem is nu dat ik geen provider netwerk heb. Linksboven heb ik uitsluitend wat stipjes staan... Moet ik nu wachten of is er iets fout gegaan?

King1987 12-03-09 12:56

@ twcoolen, je moet weer yellowsn0w halen uit Cydia en dit draaien. Dan is je unlock weer terug ;)

twcoolen 12-03-09 12:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 265642)
@ twcoolen, je moet weer yellowsn0w halen uit Cydia en dit draaien. Dan is je unlock weer terug ;)


Bedankt voor de snelle reactie, nu ff geen Wi-Fi dus wachten tot thuis ;-P

marcus154 12-03-09 17:13

"Beste moderator, mijn excuses voor het herhalen van de vraag. Ik heb echter nu een andere vraag dan in de andere post. Deze vraag is van toepassing op de custom FW".

Ik heb vanochtend mijn iphone 3g 16gb gekregen.
Standaard staat er firmware 2.2.1 op.
En natuurlijk ook de laatste baseband (waarbij Yellowsnow niet werkt).

Mijn vraag:
Is het toch mogelijk om de custom FW er nog overheen te zetten?
Zodat ik de oude baseband heb en yellowsnow kan draaien.

Zo ja, welke van de 2 links is dan voor mij van toepassing?

Greets en thanks, Marc

King1987 12-03-09 17:17

Zoals ik aangeef in de andere post, kan je de baseband niet unlocken, maar (tja, dat had ik er niet bij gezet, vandaar dat ik aangaf, ga daar verder voor het overzicht) kan je de baseband ook niet downgraden. In een custom FW zit geen baseband. (ook niet van 2.2) Zoals ik al wel aangaf, moet je een hardware matige unlock toepassen. Meer info in de hardware unlock topic op het forum.

marcus154 12-03-09 17:19

Okay, das wel heel jammer :(

Nu maar hopen dat dev-team met een snelle update komt van Yellowsnow die wel werkt met de nieuwe baseband.

Thanks voor de hulp!

sebastiaanram 12-03-09 23:34

@ Moderator Michael,,

Mag ik jullie even super bedanken voor wat jullie allemaal doen! Zonder enige problemen geupdate van 2.1 naar 2.2.1 zonder de functie van mijn extra simkaartje te verliezen!
Jullie maken erg moeilijk werk voor vrijwel iedereen begrijpbaar!

Helemaal super! Dat mag ook wel eens gezegd worden, naast al die problemen!

iMario 13-03-09 15:23

Ik mezelf maar afvragen waarom mijn iPhone niet geactiveerd word. Zit ik met een Custom Firmware zonder activatie te herstellen. :p

rubenaksay 15-03-09 13:23

hee ik het lukt mij niet,
Maar ik heb mn iPhone pas sinds vandaag, en ben helemaal niet bekend ermee, heb echt geen verstand van iets ervan, en ik wil graag mn Vodafone kaartje erin doen, maar hij is van t-mobile met de nieuwste software etc, maar ik snap er echt niks van, ik heb die stappen gevolgd maar het lukt maar niet!
kunnen jullie het misschien in beginner-taal uitleggen wat ik precies moet doen!?:)

Alvast Bedankt!
Groet
http://images.textopus.nl/iPhoneclub...ns/forward.gif

Michael 15-03-09 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubenaksay (Bericht 266570)
hee ik het lukt mij niet,
Maar ik heb mn iPhone pas sinds vandaag, en ben helemaal niet bekend ermee, heb echt geen verstand van iets ervan, en ik wil graag mn Vodafone kaartje erin doen, maar hij is van t-mobile met de nieuwste software etc, maar ik snap er echt niks van, ik heb die stappen gevolgd maar het lukt maar niet!
kunnen jullie het misschien in beginner-taal uitleggen wat ik precies moet doen!?:)

Alvast Bedankt!
Groet
http://images.textopus.nl/iPhoneclub...ns/forward.gif

Je kan er niet mee bellen als je de nieuwe software hebt en vodafone wilt gebruiken tenzij je ergens een simoplossing koopt. Verder gewoon de instructies volgen zoals in 1e post staan beschreven. Voor dfu etc kan je in de wiki terecht hoe je dat moet doen.

rubenaksay 15-03-09 14:50

Ja dat dfu als ik zeg maar 10 seconde de powerknop en homebutton indruk dan word ie zwart maar ik krijg in itunes geen melding, alleen dat ie is ontkoppeld (omdat ie blijkbaar uit is ofzo)
en een simoplossing waar koop ik dat dan?

Michael 15-03-09 15:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rubenaksay (Bericht 266587)
Ja dat dfu als ik zeg maar 10 seconde de powerknop en homebutton indruk dan word ie zwart maar ik krijg in itunes geen melding, alleen dat ie is ontkoppeld (omdat ie blijkbaar uit is ofzo)
en een simoplossing waar koop ik dat dan?

DFU is iPhone uitzetten en weer aan, met je vingers op de home en sleepknop. Na tien seconden de sleepknop loslaten maar de homeknop vasthouden tot iTunes zegt een iPhone te hebben gevonden die hersteld moet worden.
Alleen hone en sleepknop indrukken en dan een zwart scherm dat is niet goed.

walberg 15-03-09 16:08

Ik krijg een error 1600 ? wat nu?

juliens666 15-03-09 19:55

een 1600 fout heb met een usb poort te maken probeer even een andere

Joossiej86 15-03-09 20:34

Hoe zit het nou precies met een custom FW 2.2.1

Ik heb namelijk 2.2.1 op mn iphone staan, ik heb geprobeerd om via Quickpwn mn iphone te kraken.
Het leek gelukt te zijn, maar ik had erna geen bereik (zowel bellen als internet)!
Via King1987 kwam ik dit topic terecht, maar ik snap het niet helemaal.

Als ik:
Deze custom is voor de officiele en simlockvrije iPhone (Ik heb de installer weggelaten)
Michael's Custom FW 2.2.1 voor de officiele iPhone

download, moet ik die dan alleen installeren via itunes en staat Cydia er dan al gelijk op?
Of moet dit met ook met Quickpwn doen?
Hoe werkt het precies?

Alvast bedankt!

King1987 15-03-09 20:40

@ Joossiej86

Heel simpel, in iTunes druk je op herste en tegelijk hou jij Shift ingedrukt. Daarna selecteer jij deze custom. Dan gaat hij herstellen. En is hij gejailbreakt inc Cydia en heb je FW 2.2.1

Joossiej86 15-03-09 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 266720)
@ Joossiej86

Heel simpel, in iTunes druk je op herste en tegelijk hou jij Shift ingedrukt. Daarna selecteer jij deze custom. Dan gaat hij herstellen. En is hij gejailbreakt inc Cydia en heb je FW 2.2.1


Dus dit is eigenlijk veel eenvoudiger dan het Quickpwn proces als ik het goed begrijp?

Ik heb overigens een echte officiele van T-mobile.

Als het met deze custom FW nou in itunes mislukt o.i.d. kan ik het dan gewoon weer herstellen?
Zodat hij weer 'gewoon' normaal is?

Mijn laatste vraag: Heeft het verder nog consequenties?
Of valt het net als bij Qiuckpwn gewoon allemaal weer te herstellen naar het orgineel?
En al je contacten/smsjes blijven behouden?

Thnx alvast!

King1987 15-03-09 20:57

Ja alles is weer naar het orgineel terug te draaien. Het enige wat je moet doen is shift herstel en de custom aan te klikken.

Succes :D

Joossiej86 15-03-09 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 266724)
Ja alles is weer naar het orgineel terug te draaien. Het enige wat je moet doen is shift herstel en de custom aan te klikken.

Succes :D


Thnx!

Máár... ;)

Blijven al mn contacten/smsjes wel behouden?
Zodra je hierop antwoord hebt gegeven ben je van me af :P


Hopelijk heb ik dan wel weer t-mobile (in tegenstelling toen met Quickpwn) en dus wel bereik en internet!

King1987 15-03-09 21:09

Nee, eerst even een reservekopie maken --> aan de linkerkant van je iTunes scherm op je iPhone rechtermuisknop, reservekopie maken. Na het jailbreaken kan je dat terug zetten. (Dit is voor de zekerheid, ergens in mijn achterhoofd zegt een stemmetje dat hij de contacten enzo bewaard....maar weet het niet meer zeker. Maar het is toch niet verkeerd om een resevekopie te hebben.)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:59.