iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Alle iDevices: Error 1013 (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/34022-error-1013-a.html)

jck 13-12-09 19:51

Op wat moet ik klikken in iReb , want de 3GS staat er namelijk niet bij.

De Generaal 13-12-09 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jck (Bericht 393428)
Op wat moet ik klikken in iReb ?

Stap 1
Je moet je iPhone hiervoor in DFU mode zetten, zodat je in iTunes weer de melding krijgt dat er een iPhone is gedetecteerd welke hersteld moet worden.

Stap 2
iTunes afsluiten, iReb opstarten

Stap 3
Kies jouw iPhone uit en vervolgens moet je wachten tot het schermpje van je iPhone wit of rood kleurt

Stap 4
En de laatste stap is vervolgens om iTunes weer te openen en via SHIFT + Herstel weer te herstellen via de Custom die ik je eerder aanraadde.

EDIT
Ik dacht zelf dat de nieuwe versie van iReb ook voor de 3GS geschikt was, maar dat is dus niet zo.. Hmm


jck 13-12-09 20:14

Ja de iPhone 3GS staat er helemaal niet bij. Snap het ook niet.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 393431)
Stap 1
Je moet je iPhone hiervoor in DFU mode zetten, zodat je in iTunes weer de melding krijgt dat er een iPhone is gedetecteerd welke hersteld moet worden.

Stap 2
iTunes afsluiten, iReb opstarten

Stap 3
Kies jouw iPhone uit en vervolgens moet je wachten tot het schermpje van je iPhone wit of rood kleurt

Stap 4
En de laatste stap is vervolgens om iTunes weer te openen en via SHIFT + Herstel weer te herstellen via de Custom die ik je eerder aanraadde.

EDIT
Ik dacht zelf dat de nieuwe versie van iReb ook voor de 3GS geschikt was, maar dat is dus niet zo.. Hmm



WDS001 13-12-09 21:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jck (Bericht 393438)
Ja de iPhone 3GS staat er helemaal niet bij. Snap het ook niet.

iReb werkt inderdaad niet voor de iPhone 3GS, maar ik had me gebaseerd op je profiel. Dit staat blijkbaar niet correct ingevuld (tenzij je meerdere iPhones hebt).

jck 13-12-09 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 393457)
iReb werkt inderdaad niet voor de iPhone 3GS, maar ik had me gebaseerd op je profiel. Dit staat blijkbaar niet correct ingevuld (tenzij je meerdere iPhones hebt).

Me profiel is nu aangepast. (Had vroeger de 3G 8Gb.)
Maar hoe moet ik nu de 1604 fout oplossen ?

WDS001 13-12-09 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jck (Bericht 393466)
Me profiel is nu aangepast. (Had vroeger de 3G 8Gb.)
Maar hoe moet ik nu de 1604 fout oplossen ?

Herstel je nu in DFU? Probeer anders even te herstellen met de custom firmware in Recovery Mode. Zie ook dit topic op de Apple Website.

jck 14-12-09 17:27

In recovery mode herstellen krijg ik error : 1604
En in DFU mode herstellen krijg ik error: 1600, 1601 en 1602.

Heb het ook al op een andere pc geprobeerd, maar helaas krijg weer dezelfde errors.

Is dit nog op te lossen ?

PaulDurden 14-12-09 18:52

Deze combinatie van errors geeft hoogstwaarschijnlijk aan dat er iets mis is gegaan met de baseband-upgrade. Behalve op een iPhone 2G waarop de eigenaar geprobeerd had van 2.x naar 1.1.x te downgraden heb ik dit nog niet eerder gezien, maar het klinkt alsof je behoorlijk pech hebt gehad met het moment van de crash tijdens de update. Je zou nog kunnen proberen via de commandline de baseband chip te flashen en vervolgens opnieuw te herstellen; maar dat is (naast je onfortuinlijke upgrade) meteen ook zo'n beetje de enige manier om je iPhone echt te bricken en is dus voor de gemiddelde gebruiker niet aan te raden. Heb je geen garantie meer?

jck 14-12-09 19:46

Heb de bon niet meer ,dus geen garantie. Zou ik dit eventueel met pwnagetool kunnen oplossen ? (was een tip van iemand)

PaulDurden 14-12-09 19:53

Pwnagetool biedt als resultaat een custom firwmare en die heb je (blijkbaar) al eerder geprobeerd. Daarnaast laat Pwnagetool juist de baseband ongemoeid, dus ook wat dat betreft zal Pwnagetool je geen hulp bieden.

jck 14-12-09 20:13

Is er niet iets als iReb alleen dan voor de 3GS?

WDS001 14-12-09 20:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jck (Bericht 393775)
Heb de bon niet meer ,dus geen garantie. Zou ik dit eventueel met pwnagetool kunnen oplossen ? (was een tip van iemand)

En kan je niet geholpen worden zonder bon? Je iPhone kan toch onmogelijk ouder dan één jaar zijn.

jck 14-12-09 20:18

Meestal helpen ze je toch niet als je geen bon hebt ? Had het toestel gekocht van iemand anders.

WDS001 14-12-09 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jck (Bericht 393789)
Meestal helpen ze je toch niet als je geen bon hebt ? Had het toestel gekocht van iemand anders.

Daar heb ik zelf geen ervaring mee, maar ik zou toch alles uit de kast halen gezien de ernstigheid van het probleem.

PaulDurden 14-12-09 20:29

De technische details laat ik maar even achterwege maar de kern staat hierin:
Citaat:

MuscleNerd: @darkmalloc yes that part is baffling...raising money for a new 3GS even though ireb can never (ever) be used on a 3GS 12:21 PM Sep 29th from web in reply to DarkMalloc
Wat betreft de garantie las ik net dat je de iPhone gejailbreakt hebt en zolang je niet terug kan naar een officiele firmware denk ik helaas niet dat ze je bij Apple gaan helpen (al zou je wel de bon hebben) omdat jailbreaken in strijd met hun voorwaarden is. Normaliter is dat geen probleem, maar normaliter kon je dan ook niet in zo'n loop terecht..

jck 14-12-09 20:53

Lastige situatie.. En wat bedoel je met dat stukje van musclenerd ?

aeger 18-01-10 21:17

Hallo,

Ik heb een iPhone 3GS, met een error 1013 probleem.

Als ik hem probeer te herstellen in [wiki=1272]iTunes[/wiki] krijg ik deze foutmelding.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen of meer info heeft over dit probleem!!??

Alvast bedankt!

@JCK Heb je het inmiddels opgelost? het error 1013 probleem met je 3Gs?

Edward67 28-11-10 20:24

Error 1013 op 3gs
 
Ik heb via iTunes een update naar 4.2 uitgevoerd en kreeg aan het eind van dit proces een foutcode: " De iPhone kan niet worden hersteld. Er geeft zich een onbekende fout voorgedaan (1013).

Ik heb diverse keren een herstel poging gedaan om de 3gs naar de oorspronkelijke instellingen terug te zetten maar krijg deze melding telkens weer. Snap er geen snars van.

Wie heeft een oplossing.

Groet

Edward Wijkamp

rlammerts 28-11-10 20:45

"Terminal" (osx), Type "sudo nano /etc/hosts" and blockout with # "gs.apple.com"

Edder 29-11-10 10:25

Goedemorgen,

Heb een hoop gezeik gehad met mijn eigen Iphone, maar nu heeft me pa een probleem. Hij is zo A-technisch als wat dus moet ik het maar zien op te lossen.. :p

Anyways, ik krijg dus ook met herstellen de 1013 fout ( In recovery mode ).
Mocht ik hem via DFU mode herstellen krijg ik fout 1064.

Het gaat hier om de Iphone 3gs 32gb.

Heb gwn een windows computer( Thuis een windows 7, xp en vista'tje mocht dat nog uitmaken), kan iemand adviseren?

Dat met die gs.apple.com kan ik nergens vinden als ik bij hosts kijk, staat er gwn niet bij. Hoor gaarne!

Thanks, Edwin.

Edward67 29-11-10 12:09

Dit is de inhoud van mijn hosts file. Volgens mij hoef ik hier niets aan te wijzigen of wel ????:

#Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting. Do not change this entry.
##
127.0.0.1 localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1 localhost
fe80::1%lo0 localhost
#74.208.10.249 gs.apple.com
#127.0.0.1 gs.apple.com

Edward67 29-11-10 12:10

Hosts file
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rlammerts (Bericht 606884)
"Terminal" (osx), Type "sudo nano /etc/hosts" and blockout with # "gs.apple.com"

Dit is de inhoud van mijn hosts file. Volgens mij hoef ik hier niets aan te wijzigen????:

#Host Database
#
# localhost is used to configure the loopback interface
# when the system is booting. Do not change this entry.
##
127.0.0.1 localhost
255.255.255.255 broadcasthost
::1 localhost
fe80::1%lo0 localhost
#74.208.10.249 gs.apple.com
#127.0.0.1 gs.apple.com

keesdr 07-12-10 18:17

Hoe kom je bij deze host file? Terminal?

Edward67 07-12-10 23:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Edward67 (Bericht 606853)
Ik heb via iTunes een update naar 4.2 uitgevoerd en kreeg aan het eind van dit proces een foutcode: " De iPhone kan niet worden hersteld. Er geeft zich een onbekende fout voorgedaan (1013).

Ik heb diverse keren een herstel poging gedaan om de 3gs naar de oorspronkelijke instellingen terug te zetten maar krijg deze melding telkens weer. Snap er geen snars van.

Wie heeft een oplossing.

Groet

Edward Wijkamp

Mijn probleem is door T-Mobile opgelost. Nieuw 3GS gekregen. Hardware probleem dus. Goede service van T-Mobile. De backup teruggezet, nieuw iOs geinstalleerd (ging NU wel goed) en even de zaak synchroniseren en ordenen en werkt weer. Opgelost dus. Nogmaals chapeau voor T-Mobile. Binnen 1 week een nieuwe iPhone 3GS !!

JCM 06-01-11 21:57

Okay.Ik zit met n probleem. Ik heb sinds vanavond mijn gloedjenieuwe Iphone 4 met 4.2.1 erop staan. Ik wilde mijn back up erop zetten van mn oude 3gs. Nu heb ik dat per ongeluk weggeklikt terwijl die aan het extracten was. Nu probeer ik opnieuw 4.2.1 erop te zetten, en krijg ik steeds foutmelding 1013. Ik krijg m niet uitrecovery mode, hij reboot als ik het probeer met de knoppen. Heb ook al handmatig de firmware geselecteerd met shift-restore. zelfde probleem.

Wie kan mij helpen?


FIXED!!!

Buur 06-01-11 22:54

@JCM:
In TinyUmbrella zit een functie om de iPhone uit Recovery Mode te helpen. Weet niet of dat werkt zonder jailbreak, maar is het proberen waard.

/edit:
Oh, ik zie nu pas FIXED onder je bericht staan. Misschien handig voor anderen, als je je oplossing toch even in het kort post? ;)

JCM 06-01-11 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 624289)
@JCM:
In TinyUmbrella zit een functie om de iPhone uit Recovery Mode te helpen. Weet niet of dat werkt zonder jailbreak, maar is het proberen waard.

/edit:
Oh, ik zie nu pas FIXED onder je bericht staan. Misschien handig voor anderen, als je je oplossing toch even in het kort post? ;)

Had het op een andere PC geprobeerd. Daar werkte het in 1keer. 1epc was Winxp sp2 en andere win7 ultimate !

Buur 06-01-11 23:41

Misschien had je een nieuwere versie van iTunes ook op die andere pc? Maar wat ik eigenlijk nu niet snap: hoe heb je de backup terug kunnen zetten op een andere pc? iTunes synct maar met 1 iTunes Library namelijk.

JCM 07-01-11 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Buur (Bericht 624319)
Misschien had je een nieuwere versie van iTunes ook op die andere pc? Maar wat ik eigenlijk nu niet snap: hoe heb je de backup terug kunnen zetten op een andere pc? iTunes synct maar met 1 iTunes Library namelijk.

Ik had op de Winxp pc eerst geupdate naar nieuwste itunes, op de andere pc stond die al erop. Maar hoe dat kan weet ik ook niet. misschien omdat de pc's op het zelfde netwerk zijn verbonden. Ik had toen ook ingesteld dat ze allebei "veilige pc's" waren. Weet de preciese benaming niet meer, maar kan je volgens mij bij zo'n dropdownmenu instellen in itunes (linksboven)

phone2go 09-01-11 16:22

Nou ik heb dus ook dat probleem, iphone 4 in herstelmodus wanneer ik wil herstellen krijg ik op het einde foutmelding 1013..

Ga het nu proberen op een andere pc.

King1987 09-01-11 17:10

De oplossing is simpel, ga naar het host bestand en zet een # voor het ip adres van de Apple server. That wil do the trick :)

Ramo 09-01-11 20:55

Itunes Update iphone 4
 
Hallo ,

Helaas is het tijdens de jailbreak misgegaan dus is mijn baseband perongeluk ge-update van versie 01.59.00 naar 03.10.01.

Ik heb mijn iphone versie op 4.1 maar ik wil het het updaten naar 4.2 en jailbreaken maar dit lukt niet dus zet heb ik het maar weer terug gezet op 4.1.

Mijn vraag is kan ik het nu gewoon updaten via Itunes naar 4.2 maar dat ik het dan nog wel kan jailbreaken of wordt mijn baseband dan weer verhoogd? die niet te jailbreaken is.
Elke keer als ik het probeer te updaten via tinyumbrella maar krijg dan steeds een error melding 1013 en blijft mijn iphone op de apple logo hangen.

Wie weet wat te doen?

Bedankt.

King1987 09-01-11 21:44

\\Topics samengevoegd.

aeger 14-01-11 16:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 625544)
De oplossing is simpel, ga naar het host bestand en zet een # voor het ip adres van de Apple server. That wil do the trick :)

Welke regel is dan precies die van de Apple server? Ik heb namelijk twee regels met gs.apple.com En ik heb ook verder zitten zoeken, waar sommige zeggen dat je deze regels helemaal moet verwijderen, echter als ik dat doe. Krijg ik een error 20000(ja met 4 nullen).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt!!

FireFly 14-01-11 17:45

Je hebt als het goed is 2 regels, eentje daarvan heeft geen #. Zet # ervoor en probeer te herstellen. Lukt dat niet kun je die regel ook verwijderen, dus alleen de volgende regel verwijderen: #74.208.10.249 gs.apple.com

Ik had ook het 1013 probleem, na gewoon updaten naar 4.2.1 in iTunes. Ik heb eerst het hekje (#) erbij gezet en opnieuw herstellen geprobeerd, dat lukte niet, weer 1013. Ik heb toen op mijn laptop geprobeerd te herstellen en daar lukte het meteen, daarna even het hosts bestandje bekeken en daar was die regel dus weg.

r03n_d 04-04-11 11:53

Ik heb ook deze error, heb mijn hosts bestand inmiddels al tig keer aangepast (regel verwijderd/toegevoegd/# toegevoegd), maar het wil nog altijd niet werken. Ik word hier een beetje heel gek van, ik heb nu al 3 jaar een iPhone maar heb nog nooit probleemloos kunnen updaten :/
Krijg altijd rare errors waar de database van Apple totaal geen antwoord op kan geven.

Hm, ik bekeek net (na een niet-geslaagde poging) mijn hosts bestand nog een keer. Er was zonder enige logische verklaring een nieuwe regel bijgekomen:
Citaat:

74.208.10.249 gs.apple.com
En dat terwijl ik daarboven al dezelfde regel had staan, maar dan met een hekje er voor. Heb voor deze regel dus ook maar een hekje gezet. Nu staat er 2x exact dezelfde regel, maar hij lijkt (?) het te gaan doen (even afkloppen).

Buur 04-04-11 15:09

@r03n_d
Heb je toevallig TinyUmbrella gebruikt? Dat zou die extra regel verklaren, standaard staat er namelijk een vinkje aan wat de SHSH-server van apple verwijst naar die van saurik. Bij een UPdate via iTunes kan dat zorgen voor o.a. error 1601 (eindresultaat: je iPhone komt niet door opstartproces na zo'n update). De Apple database gaat daar geen antwoord op vinden, aangezien het hier een probleem betreft wat wijst op een jailbreak. ;)

Werkwijze:
Zet (in TinyUmbrella) het vinkje UIT bij tab "Advanced" -> "Set hosts to Cydia on exit". UIT zetten dus (en laat het voortaan gewoon uit, alleen op AAN zetten indien je zou willen DOWNgraden via TinyUmbrella).

Castaway 05-04-11 07:22

Hai,

Na een jailbreakpoging van firmwareversie 4.3.1 ging mijn iphone 4 onderuit. Via iTunes proberen te herstellen en kreeg een mooie 1013 error. Host file aangepast en kon daarna herstellen.
Alleen toen kwam het volgend probleem, ik had een SIM met pincode en om mijn iPhone opnieuw te activeren moest ik een SIM zonder pincode gebruiken. Uiteindelijk via omwegen is alles gelukt, firmwareversie geupdate naar 4.3.1 en gejailbreakt.

Mijn uiteindelijke vraag is eigenlijk: "Na het herstellen (via iTunes) van je iPhone 4, kom dan altijd die melding van je SIM met pincode of is dit te omzeilen door op een andere manier te herstellen"?

ballegooier 05-04-11 07:54

Deze melding is normaal als je een simpincode hebt. Je kunt gewoon ontgrendelen dmv je pincode in te voeren. Dan opnieuw verbindende iTunes (stekkertje even loskoppelen) en klaar is Kees. Je hoeft helemaal je simpincode er niet af te halen.

Buur 05-04-11 12:19

@Castaway
Omzeilen? ... Je verwijdert je simpincode, voordat je update/herstelt/jailbreakt en als alles klaar is, stel je hem weer in.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:11.