iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Hoe zet je nu 3.0 op een 2G iphone ? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/35769-zet-3-0-op-2g-iphone.html)

jopgro 18-06-09 15:25

Hallo allemaal,

iPhone is nu echt al bijna een half uur bezig op mn laptop met het installeren van FW1.1.4... Normaal? Uhm, volgens mij klopt het niet hoor...

Iemand een idee?

Dirkmeister 18-06-09 15:30

dat 7.5 itunes downloaden hoeft echt niet

tb158 18-06-09 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aurora13 (Bericht 300346)
Je hebt de Custom 2.2.1 van Michael erop gezet en toen naar 3.0?

yup da's toch deze "iPhone1,1_2.2.1_5H11_Restore.ipsw"

jopgro 18-06-09 15:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tb158 (Bericht 300368)
yup da's toch deze "iPhone1,1_2.2.1_5H11_Restore.ipsw"

Uhm, das geen custom! Dat is alleen een restore bestand....

als het een custom was stond er custom in! succes met zoeken!

Aurora13 18-06-09 15:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tb158 (Bericht 300368)
yup da's toch deze "iPhone1,1_2.2.1_5H11_Restore.ipsw"

Nee dat is de verkeerde.

Dit geldt voor iedereen, dus nogmaals:

Het is echt van belang dat je als laatste stap de Custom FW van Michael erop zet en deze niet met Quickpwn unlockt (is niet nodig). Want als je een FW die met Quickpwn is geunlockt naar 3.0 update, blijft hij wel geunlocked, maar je verliest je activatie.

Van belang is dus dat je:
- of een met PwnageTool gemaakte FW update naar 3.0
- of als je quickpwn hebt gebruikt, dat je daarna de Custom FW van Michael erop zet (die is met PwnageTool gemaakt). En deze dus niet nogmaals unlocken met Quickpwn!!!!!!

Dus het maakt niet uit hoe je de Michael's Custom FW erop zet, als je deze er maar op krijgt en daarna niks meer doet!

- Update je iPhone met de Cutom FW van Michael
- iTunes kies voor Nieuwe iPhone (dus niet je backup terug zetten)
- SHIFT+Update naar 3.0!

Als het goed is heb je nu een geunlockte en geactiveerde 3.0 en kun je je backup terug plaatsen, zodat je je instellingen weer terug hebt.

goofymgc 18-06-09 16:04

Alles wat ik doe, ik probeer 1.1.4 , 2.0.2 erop te zetten vanuit dfu maar alles wat ik ook doe, het helpt niets krijg de hele tijd error 20 foutmelding.. wie kan mij helpen??

colin_kuijntjes 18-06-09 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopgro (Bericht 300359)
Hallo allemaal,

iPhone is nu echt al bijna een half uur bezig op mn laptop met het installeren van FW1.1.4... Normaal? Uhm, volgens mij klopt het niet hoor...

Iemand een idee?

Dat probleem heb ik dus ook :confused:

jopgro 18-06-09 16:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colin_kuijntjes (Bericht 300427)
Dat probleem heb ik dus ook :confused:

Nou weet je, hij was echt bijna een uur bezig gewoon en toen opeens... error! Nog even geduld dus!

Die van mij doet het inmiddels! Dit dankzij de eerdere uitleg. BEDANKT FJETZ!!!

fjetz 18-06-09 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopgro (Bericht 300434)
Nou weet je, hij was echt bijna een uur bezig gewoon en toen opeens... error! Nog even geduld dus!

Die van mij doet het inmiddels! Dit dankzij de eerdere uitleg. BEDANKT FJETZ!!!

Graag gedaan, ik ben zelf ook alweer bezig.. Ik kreeg bij het updaten naar 3.0 geen Tethering EN geen MMS functie, dus ben alle stappen op hoop van zege maar weer opnieuw aan het volgen. Gelukkig gaat alles nu wat sneller aangezien niet alles opnieuw hoeft :D

colin_kuijntjes 18-06-09 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jopgro (Bericht 300434)
Nou weet je, hij was echt bijna een uur bezig gewoon en toen opeens... error! Nog even geduld dus!

Die van mij doet het inmiddels! Dit dankzij de eerdere uitleg. BEDANKT FJETZ!!!

Dus ik kan het beste mijn iPhone door laten gaan en krijg ik daarna error?
Is dat juist nou de bedoeling ja toch? Dan upgraden naar 8.2 volgens mij toch?

Thanx alvast;)

stereopanda 18-06-09 16:25

Ik heb nu net een poging gedaan tot een update.
Allereerst heb ik de Custom firmware gedaan met shift+restore.. en vervolgens de 3.0 versie erop gezet die in het begin van dit topic is aangegeven..

Echter is mijn activatie en unlock nu weg! Hoe kan ik dit het beste oplossen nu?
Edit.. wat wel gek is, is dat er linksboven mijn iphone gewoon NL KPN staat weergegeven met volledig ontvangst!
Alleen de activatie is dus niet geslaagd?

fjetz 18-06-09 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door colin_kuijntjes (Bericht 300443)
Dus ik kan het beste mijn iPhone door laten gaan en krijg ik daarna error?
Is dat juist nou de bedoeling ja toch? Dan upgraden naar 8.2 volgens mij toch?

Thanx alvast;)

Absoluut waar. Hele tutorial op pagina 12.

colin_kuijntjes 18-06-09 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fjetz (Bericht 300446)
Absoluut waar. Hele tutorial op pagina 12.

Ok thanks;)
Dan maar even een paar kopjes koffie drinken, slecht geslapen door dat iPhonegezeik vannacht :eek:

stereopanda 18-06-09 16:34

Aanvulling op mijn vorige post.
Ik kan nu ook niet meer restoren naar 2.0.2! iTunes geeft hierbij een error aan! Help me alsjeblieft

fjetz 18-06-09 16:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stereopanda (Bericht 300462)
Aanvulling op mijn vorige post.
Ik kan nu ook niet meer restoren naar 2.0.2! iTunes geeft hierbij een error aan! Help me alsjeblieft

Pagina 12!!!!!! Staat een tutorial!

stereopanda 18-06-09 16:44

Moet ik hiervoor persee iTunes 7.5 gebruiken? Of kan ik ook alles uitvoeren op 8.2

fjetz 18-06-09 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stereopanda (Bericht 300483)
Moet ik hiervoor persee iTunes 7.5 gebruiken? Of kan ik ook alles uitvoeren op 8.2

Ik heb alleen ervaring met het gebruiken van v7.5, je kunt het natuurlijk proberen. Als het mislukt kan het daarna altijd nog :)
Succes en laat maar even weten of het is gelukt.

Ivoo 18-06-09 16:50

fjetz bedank einderlijk gelukt..

goofymgc 18-06-09 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel (Bericht 300069)
Die had ik nog niet gezien thx:D
In iedergeval had ik net opeens een wit scherm in dfu modus, itunes 7,5 gaf foutmelding 20. Toen snel naar itunes 8,4 en nu is hij bezig om de standaard 2.2.1 erop te zetten(hij is al een heel stuk verder dan dat hij ooit is gekomen met 160x foutmeldingen....)
Op hoop van zege dan maar...
Notabene was ik als een van de eerste 3.0 aan het downen om 19.07
edit;
fabrieks instellingen worden herstelt, iphone is aan het rebooten :eek:
edit 2
Ben nu de standaard 2.2.1 aan het jailbreaken, so far so good, thx iedereen voor de hulp :)
edit 3
shift restore naar custom firmware verloopt als een zonnetje :)
edit4
shift update naar 3.0....

ben je na de foutmelding 20 gwn overgestapt naar de nieuwste versie van iTunes 8.2?? Ik krijg nl. ook de hele tijd foutmelding 20 en weet niet meer wat ik moet doen..

defisit 18-06-09 17:09

Ik probeer die Itunes 7.5 fix onder Vista maar ik krijg met geen mogelijheid Itunes zover dat ie de Iphone in DFU mode herkent. De iphone krijg ik wel in DFU maar Itunes ziet dit niet. Geen mogelijkheid tot herstel naar bv firmware 114.

Maar ff wachten op de nieuw quickpwn tool die firmware 3.0 ondersteunt. Het hele issue is gewoon Itunes 8.2 waarvoor het dev team al waarschuwde.

En owe ja, ik had niet eerst de custom 2.2.1 erop gezet voor de upgrade naar 3.0......eigen schuld dikke .


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:21.