iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   Hoe zet je nu 3.0 op een 2G iphone ? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/35769-zet-3-0-op-2g-iphone.html)

giel 19-06-09 14:06

Ik heb een iPhone met firmware 2.1 erop.
Ik heb de custom 2.2.1 van michael gedownload en opgeslagen. Als ik op shift-restore druk in iTunes, kan hij het bestand niet vinden, en dus ook niet selecteren. Kent iemand dit probleem of weet iemand hoe dit op te lossen is?

jopgro 19-06-09 14:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giel (Bericht 301637)
Ik heb een iPhone met firmware 2.1 erop.
Ik heb de custom 2.2.1 van michael gedownload en opgeslagen. Als ik op shift-restore druk in iTunes, kan hij het bestand niet vinden, en dus ook niet selecteren. Kent iemand dit probleem of weet iemand hoe dit op te lossen is?

Jups,
je moet ff dat gedownloade bestand renamen naar .ipsw. Waarschijnlijk staat ie nu nog als .zip! (gewoon het stukje .zip eraf halen en zorgen dat ie nu ......ipsw heet!
Succes ermee!

giel 19-06-09 15:06

Heb ik gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem :(

mdewals 19-06-09 16:13

zoek je wel in dezelfde map als waar de firmware is gedownload?

Ik had 'em op het bureaublad opgeslagen en iTunes zocht standaard in "mijn documenten"

FlighTom 19-06-09 16:15

Hello, ff voor de bevestiging:

ik heb nu een iPhone 2G 8GB uit de VS, met firmware 2.2.1:
-bijgewerkt met Itunes
-jailbroken en unlocked met QuickPwn

Als ik nu de stappen volg, dan heb ik als het goed gaat na de tijd een UNLOCKTE en JAILBROKEN iPhone 2G?, of alleen unlockt?

En hoe zit het nou precies met de backup?

Voorbaat dank:D

stereopanda 19-06-09 18:09

Nog snel een vraag: als straks de custom firmware 3.0 er is van Michael ben ik dan in staat om deze te restoren op mijn iPhone zodat de activatie wordt doorgeslagen? Ik zit nu namelijk vast op een 3.0 iPhone waarbij mijn netwerk wel functioneerd (dus kan bellen, en gebeld worden) maar niet in mijn menu kan komen door mijn iPhone open te sliden. Hierbij raak ik alleen in het emergency call scherm.

De mogelijke oplossingen op pagina 1 werken niet op mijn iPhone, ik krijg hierbij error 20! Ik kan alleen nog maar een foutloze restore naar 3.0 uitvoeren.. daarom ;)

dankersruud 19-06-09 18:10

ff een vraagje, weetniet of ik hem hier moet posten, maar heb nu succesvol 3.0 erog geknald, met een 2g iphone. Heb nu alleen geen MMS en videomodus. OF ik kan hem niet vinden, OF het bestaat niet? kan iemand me helpen?

mms: heb ook geen knopje naast mijn balkje staan in een sms.

FlighTom 19-06-09 18:17

het is gelukt., hij doet het perfect nu, 3.0 zonder problemen:)
Nu nog wachten op de jailbreak:D

stefanvangelder 19-06-09 18:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dankersruud (Bericht 301898)
ff een vraagje, weetniet of ik hem hier moet posten, maar heb nu succesvol 3.0 erog geknald, met een 2g iphone. Heb nu alleen geen MMS en videomodus. OF ik kan hem niet vinden, OF het bestaat niet? kan iemand me helpen?

mms: heb ook geen knopje naast mijn balkje staan in een sms.

Dit zit en komt ook niet in een firmware versie van Apple voor de iPhone 2G, het is alleen mogelijk om zulke dingen via Cydia o.i.d. te installeren maar aangezien er nog geen jailbreak is voor 3.0 zul je dus nog heel even moeten wachten;)

beojet 19-06-09 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bomans (Bericht 301607)
Is een gekend probleem en dev-team zou het oplossen.

Mooi. Enig zicht op hoe het probleem met YouTube opgelost gaat worden? Een nieuwe custom FW 3.0 of anders? Kan me herinneren dat dit eerder ook heeft gespeeld bij eerdere FW upgrades.

Dennis² 19-06-09 19:59

Probleem met youtube is nu ook opgelost! ;)

Nilles 19-06-09 20:07

Kan ik PwnageTool nu gewoon draaien?
Ik heb op mijn iPhone2G de ISPW gezet die woensdag hier stond.
Of moet ik nu weer een andere ISPW downloaden en erop zetten?

brambo1979 19-06-09 20:09

ja, pwnage tool op de nieuw FW laten draaien en daarna gewoon restoren via Itunes en nieuwe custom fw selecteren. Heb het net gedaan en iPhone is al terug actief! ;)

hazu123 19-06-09 20:11

Het PwnageTool voor de Mac is uit! Het jailbreaken kan beginnen. Michael, zal jij nog een custom maken op basis van deze tool. Kunnen we die gebruiken in plaats van zelf aan de slag te gaan met de jailbreak? (Ik wil niet lui lijken, maar ik ben een beetje benauwd om al die stappen te doorlopen. De vorige keer was het een eitje met jouw bestand).

Tjedemich 19-06-09 20:15

Gewoon alle aanwijzingen volgen die op pagina 13 worden gegeven na een 1600 error, helemaal super! :D Bedankt allemaal! :D

Nilles 19-06-09 20:25

ALT+Herstel of ALT+UPDATE?
Woensdag moest het met update en dan de 3.0 ISPW
heb nu PwNageTool laten draaien. Die plaatst een ISPW op mijn desktop.
Dan ALT+Restore?

brambo1979 19-06-09 20:29

ALT-HERSTEL en dan de ipsw op je bureaublad selecteren

Terrentiao 19-06-09 21:20

Vraag me af, indien michael een custom fw zal maken voor de 3.0, je hem dan met mac kan maken en met windows kan gebruiken?

hazu123 19-06-09 21:21

Ja, dat kan.

Terrentiao 19-06-09 21:31

Is er dan niet iemand anders die zin heeft even een fw op rapidshare te zetten... voor de ongeduldige windows gebruikers, zo eentje met cydia en dat is voldoende...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:41.