iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: FW 3.0 erop, succesvol na herstel gelocked? (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/35921-fw-3-0-erop-succesvol-na-herstel-gelocked.html)

bjornpieneman 18-06-09 16:58

FW 3.0 erop, succesvol na herstel gelocked?
 
Beste lezers,

Ik heb mijn iPhone 2G gisteravond succesvol naar 3.0 gebracht. Alles werkte perfect. Na een herstel deze ochtend is het gedaan met de iphone:
- Ik zit op het netwerk van Vodafone, en kan gebeld worden maar niet bellen.
- Ik kom niet meer in m'n iPhone en iTunes zegt dat ik de orginele sim moet plaatsen
- Enige plaatje is de bekende kabel met een pijl naar iTunes.

Het is niet meer en niet minder.

Ideeen zijn van harte welkom. en alvast bedankt.

Bjorn

PS, geplaatst omdat ik geen topic vond.

Timmeh_ 18-06-09 17:26

Kabel met een pijl naar iTunes houdt in dat je iPhone in de Restore-mode staat.
Herstellen in itunes, daarna updaten naar 3.0 ;)

bjornpieneman 18-06-09 17:30

@Timmeh,
Dat is het probleem. In iTunes kom ik niet tot de knop herstellen, hij geeft gelijk aan dat de SIM kaart er niet bij hoort en dat ik de orginele erin moet stoppen. Maw, die heb ik niet.....
3.0 staat erop, en ik kan gebeld worden. Vreem of vreemd

Timmeh_ 18-06-09 17:55

Dan kan je eerste je iPhone in DFU-mode zetten, dan zou je wel moeten kunnen herstellen.

mikeytjee 18-06-09 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bjornpieneman (Bericht 300548)
@Timmeh,
Dat is het probleem. In iTunes kom ik niet tot de knop herstellen, hij geeft gelijk aan dat de SIM kaart er niet bij hoort en dat ik de orginele erin moet stoppen. Maw, die heb ik niet.....
3.0 staat erop, en ik kan gebeld worden. Vreem of vreemd

Hier is wat je moet doen:
Download en installeer iTunes 8.0 samen met iphone firmware 2.0.2
Koppel je iPhone aan de pc. Zet hem in DFU modus
Vervolgens herstel je je iPhone naar 2.0.2 en unlock je hem met de quickpwn deze.
Dan Update je hem naar 3.0 en is hij succesvol unlocked and activated.

Hoop dat dit helpt.

Mike

henrie69 18-06-09 18:18

waar kunnen we de ispw 2.0 vinden ?

mikeytjee 18-06-09 18:37

in de iPhoneclub wiki onder firmware.
Maar hier is de link

henrie69 18-06-09 19:22

helemaal top. Ik ga het straks proberen.

mikeytjee 18-06-09 19:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henrie69 (Bericht 300722)
helemaal top. Ik ga het straks proberen.

Hoop dat het lukt ;)

grik 18-06-09 19:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mikeytjee (Bericht 300603)
Hier is wat je moet doen:
Download en installeer iTunes 8.0 samen met iphone firmware 2.0.2
Koppel je iPhone aan de pc. Zet hem in DFU modus
Vervolgens herstel je je iPhone naar 2.0.2 en unlock je hem met de quickpwn deze.
Dan Update je hem naar 3.0 en is hij succesvol unlocked and activated.

Hoop dat dit helpt.

Mike

kan dit ook met een iMac? Heb hetzelfde probleem en alles al geprobeerd.

bjornpieneman 18-06-09 19:41

Geweldig, ga ik straks doen. Is dat ook voor de 3G een optie?

LJArnoud 18-06-09 19:42

2 vraagjes aan mikeytjee:
- moet je persé de QuickPwn_RC3 gebuiken, of mag QuickPwn-225-2 ook bij unlocken van 2.0.2?
- moet je dit unlocken persé in iTunes 8.0 doen, of kan iTunes 8.2 ook?

iPhone911 18-06-09 19:46

Als je 2.0.2 erop hebt staan (unlocked) dan moet je gwn connecten met iTunes en dan gwn UPDATEN (dus niet in DFU mode zette en shift - updaten?) en PS: moet je de iphone 2.0.2 eerst registeren als nieuw toestel?

mvg

mikeytjee 18-06-09 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door grik (Bericht 300760)
kan dit ook met een iMac? Heb hetzelfde probleem en alles al geprobeerd.

Ja kan ook met een iMac

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door LJArnoud (Bericht 300766)
2 vraagjes aan mikeytjee:
- moet je persé de QuickPwn_RC3 gebuiken, of mag QuickPwn-225-2 ook bij unlocken van 2.0.2?
Liever met RC3 voor 2.0.2
- moet je dit unlocken persé in iTunes 8.0 doen, of kan iTunes 8.2 ook?

Ja in iTunes 8.0 anders werkt het niet.

martin0076 18-06-09 21:52

Iemand een download link voor iTunes 8.0?

jackvanunen 18-06-09 23:32

Hey, als ik een oudere iTunes installeer dan 8.2 dan krijg ik een error dat ie een library bestand niet kan lezen omdat deze met een nieuwere itunes is gemaakt, heel iTunes wordt dus niet opgestart, what to do?

Ehsan 18-06-09 23:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jackvanunen (Bericht 301129)
Hey, als ik een oudere iTunes installeer dan 8.2 dan krijg ik een error dat ie een library bestand niet kan lezen omdat deze met een nieuwere itunes is gemaakt, heel iTunes wordt dus niet opgestart, what to do?

Idem hiero!

martin0076 19-06-09 01:40

Dan moet je iTunes opstarten met Alt ingedrukt (Windows denk ik alt of shift). Dan vraagt iTunes wat je wilt doen, je kunt dan kiezen: maak nieuwe bibliotheek aan die je bvb evenop je bureaublad zet.
Als je vervolgens iTunes 8.2 weer hebt, start je weer op met alt of shift, en wijs je iTunes naar je goede bibliotheek bestand.

Ehsan 19-06-09 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door martin0076 (Bericht 301186)
Dan moet je iTunes opstarten met Alt ingedrukt (Windows denk ik alt of shift). Dan vraagt iTunes wat je wilt doen, je kunt dan kiezen: maak nieuwe bibliotheek aan die je bvb evenop je bureaublad zet.
Als je vervolgens iTunes 8.2 weer hebt, start je weer op met alt of shift, en wijs je iTunes naar je goede bibliotheek bestand.

Het is met Shift ;)

Oke, dit doe ik, maar dan krijg ik de volgende error:
"Het programma iTunes kan niet worden gestart. Een vereiste iTunes-component is niet geinstalleerd. Herstel Quicktime of installeer Quicktime opnieuw. (-42404)"

Ik heb iTunes en Quicktime meerdere malen eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, maar tot nu toe geen suc6.

Btw, ik had via iTunes een backup gemaakt van mijn iPhone, ben ik deze nu ook kwijt nadat ik iTunes eraf heb gegooid?

mikeytjee 19-06-09 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ehsan (Bericht 301302)
Het is met Shift ;)

Oke, dit doe ik, maar dan krijg ik de volgende error:
"Het programma iTunes kan niet worden gestart. Een vereiste iTunes-component is niet geinstalleerd. Herstel Quicktime of installeer Quicktime opnieuw. (-42404)"

Ik heb iTunes en Quicktime meerdere malen eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd, maar tot nu toe geen suc6.

Btw, ik had via iTunes een backup gemaakt van mijn iPhone, ben ik deze nu ook kwijt nadat ik iTunes eraf heb gegooid?

Ga dan naar een versie hoger van itunes dus is plaats van 8.0 naar 8.0.1 ofzo
Nee je bent je backups niet kwijt tenzij je de hele itunes map verwijderd, maar meestal is dit niet zo

mikeytjee 19-06-09 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ehsan (Bericht 301145)
Idem hiero!

dan ga je naar zoek en zoek je itunes library.itl, vervolgens verwijder je die of knip je hem ergens anders heen.
Dan herstart je itunes en dan is alles weer goed ;)

henrie69 19-06-09 11:16

als ik 2.0 download krijg ik dmg bestanden hoe kan ik die dan installeren op de iphone.
Ik las iets over ibrickr maar die krijg ik niet gedownload.

Ik snap er nu niets meer van.
ik kan het in de wiki niet vinden !!!!

mikeytjee 19-06-09 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henrie69 (Bericht 301446)
als ik 2.0 download krijg ik dmg bestanden hoe kan ik die dan installeren op de iphone.
Ik las iets over ibrickr maar die krijg ik niet gedownload.

Ik snap er nu niets meer van.
ik kan het in de wiki niet vinden !!!!

Hier is de link voor alle firmwares onder iphone 3g zie je 2.0.2 die moet je downloaden

Succes ermee anders voeg je me op msn toe dan kunnen we live praten gaat wat sneller ;)

SoRo 19-06-09 11:19

Hallo,
Ik zit met probleem gisteren geupdate naar 3.0 daar na werkt internet niet meer, krijg een melding van: mobiele data netwerk activeren is niet mogelijk: U hebt geen abbonement op een mobiele data service..:mad:
Alles geprobeerd gerest, hersteld niks doet het om hem aande praat te krijgen tenslotte T-Mobile gebeld die snapte er ook niet veel van, hij zei wat ik al wist en had gedaan.
Weet iemand hier een oplossing voor want het is:mad: ..iphone zonder internet.
Ik hoor het graag :)

mikeytjee 19-06-09 11:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SoRo (Bericht 301455)
Hallo,
Ik zit met probleem gisteren geupdate naar 3.0 daar na werkt internet niet meer, krijg een melding van: mobiele data netwerk activeren is niet mogelijk: U hebt geen abbonement op een mobiele data service..:mad:
Alles geprobeerd gerest, hersteld niks doet het om hem aande praat te krijgen tenslotte T-Mobile gebeld die snapte er ook niet veel van, hij zei wat ik al wist en had gedaan.
Weet iemand hier een oplossing voor want het is:mad: ..iphone zonder internet.
Ik hoor het graag :)

ik heb dat probleem niet gehad.. heb je al gegoogled?
ff gaan googlen en ik vond dit, misschien helpt het.

EDIT: ga naar deze site op je iphone

jackvanunen 19-06-09 12:04

Hallo, mijn situatie is als volgt:

Ik heb mijn iphone hersteld in iTunes 8.0 naar firmware 2.0.2. Vervolgens heb ik hem gepwned met QuickPWN_RC3. Ik wil nu firmware 3.0 eropzetten. Ik weet nu niet welke mogelijkheid ik moet kiezen:

1. iTunes updaten naar 8.2, dan updaten via SHIFT HERSTELLEN naar firmware 3.0
2. iTunes updaten naar 8.2, dan updaten via enkel BIJWERKEN.
3. iTunes 8.0 er oplaten, dan updaten via SHIFT HERSTELLEN naar firmware 3.0
4. iTunes 8.0 er op laten, dan updaten via enkel BIJWERKEN.

Weet iemand de goede mogelijkheid? Alvast bedankt!

SoRo 19-06-09 12:07

Ja oke nog niet maar ik ga wel ff kijken ik hoop dat er wat tussen staat ..

mikeytjee 19-06-09 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jackvanunen (Bericht 301507)
Hallo, mijn situatie is als volgt:

Ik heb mijn iphone hersteld in iTunes 8.0 naar firmware 2.0.2. Vervolgens heb ik hem gepwned met QuickPWN_RC3. Ik wil nu firmware 3.0 eropzetten. Ik weet nu niet welke mogelijkheid ik moet kiezen:

1. iTunes updaten naar 8.2, dan updaten via SHIFT HERSTELLEN naar firmware 3.0
2. iTunes updaten naar 8.2, dan updaten via enkel BIJWERKEN.
3. iTunes 8.0 er oplaten, dan updaten via SHIFT HERSTELLEN naar firmware 3.0
4. iTunes 8.0 er op laten, dan updaten via enkel BIJWERKEN.

Weet iemand de goede mogelijkheid? Alvast bedankt!

Ik zou voor optie 2 kiezen updaten naar 8.2 en dan UPDATEN/BIJWERKEN naar 3.0

sampix 19-06-09 18:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bjornpieneman (Bericht 300548)
@Timmeh,
Dat is het probleem. In iTunes kom ik niet tot de knop herstellen, hij geeft gelijk aan dat de SIM kaart er niet bij hoort en dat ik de orginele erin moet stoppen. Maw, die heb ik niet.....
3.0 staat erop, en ik kan gebeld worden. Vreem of vreemd

zelfde probleem hier !

SoRo 20-06-09 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SoRo (Bericht 301510)
Ja oke nog niet maar ik ga wel ff kijken ik hoop dat er wat tussen staat ..

Ja maar die pagina wat ik op iphone moet zetten kan niet, ik heb geen internet verbinding.....:(

Ja op google wordt ik ook niet wijzer van .

Dus het is het heel erg:mad: dat ik niet op internet kan, ik heb al verder gekeken op internet maar ben er nog de probleem tegen gekomen wat ik ook heb...

En bij T-mobile snappen ze er ook niks van of hij weet er heel weing van dat kan ook...

Wie kan mij nu nog helpen please...

Appelsap 20-06-09 10:32

Mag ik vragen waarom hier een totaal nieuw topic voor wordt geopend. Desalniettemin, in het verzameltopic staan verschillende oplossingen aangedragen door verschillende gebruikers. Ik meen op pagina 10/11 en de een-na-laatste pagina staan werkende oplossingen voor de problemen die iedereen hier heeft.

Het internet probleem is wel nieuw, ik zal proberen de iPhone nogmaals te herstellen met de Custom Firmware.

hakkatjai 20-06-09 12:24

Nou dit is de opslossing hoor voor de 1e gen iPhone jailbreak, unlock & nieuwe 3.0 fimrware erbij. Beter dan die PwnageTool met iTunes Restore waar ik continu die 160x error krijg. gisteravond al uren mee bezig geweest. En dan nog geprobeerd vanuit 7.5 om 2.0.2 te zetten enzo, de drama!

Met redsnow is het zo gepiept!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:10.