iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Melding: "sad iPhone by Geoff Stearns" na installatie 3.0 en redsn0w (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/36301-melding-sad-iphone-by-geoff-stearns-na-installatie-3-0-redsn0w.html)

alvani 21-06-09 01:38

Melding: "sad iPhone by Geoff Stearns" na installatie 3.0 en redsn0w
 
Ik heb me nu toch iets raars.
Na een update naar firmware 3.0 (inclusief volledig herstel) en een jailbreak d.m.v. redsn0w heb ik alle Cydia apps die ik eerder had weer opnieuw geinstalleerd.
Toen ik op een gegeven moment via sbsettings op reboot had gedrukt en de iPhone opnieuw opstartte kreeg ik ineens deze afbeelding in beeld: (afbeelding heb ik even "geleend" via flickr)
http://farm4.static.flickr.com/3389/...531ab9.jpg?v=0

Vervolgens kreeg ik het "slide to unlock" schermpje met achtergrondafbeelding in beeld, maar ik kon nergens op drukken. Daarna werd het beeld weer even zwart en kwam weer de "sad iPhone" afbeelding in beeld en dat steeds om en om.
De power knop reageerde helaas ook niet en het enige wat werkte was een harde reset d.m.v. de home en power toets tegelijk indrukken. Hij startte daarna wel even op, maar vervolgens kreeg ik weer dezelfde melding. Het enige wat hielp was een volledig herstel via iTunes.
Dat heb ik dus gedaan en daarna alles weer geinstalleerd. Ik dacht dat het probleem eenmalig was door een verkeerde installatie of iets dergelijks, maar niets was minder waar. Na wederom een poging tot reboot via sbsettings kreeg ik weer de "sad iPhone" afbeelding in beeld en kan ik weer helemaal opnieuw beginnen. :(:mad:

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Of zijn er misschien meer mensen met dit probleem? Ligt het misschien aan 3.0? Of aan de jailbreak? Of aan allebei?
Op internet kan ik er eigenlijk niet zoveel over vinden, althans geen duidelijke antwoorden/oplossingen.

Voor vandaag geef ik het maar op, ik ga denk ik maar slapen. :mad:

Chrisl 21-06-09 01:57

Je springboard is gecrashed en je moet dus even een reboot of respring doen, als het goed is is hij dan weg...

alvani 21-06-09 02:04

Bedankt voor je snelle reactie, maar het probleem is dat ik helemaal niet meer verder kom dan de "sad iPhone" melding. Ik kom helemaal niet meer in het menu van mijn iPhone en kan dus niet rebooten of respringen. (rebooten d.m.v. power+home button werkt ook niet)

Is die "sad iPhone" melding trouwens iets wat je alleen bij een gejailbreakte iPhone kunt krijgen?

The Doctor 21-06-09 06:12

Ik heb dit ook gehad, maar onmiddellijk erna kwam hij veilige modus terecht. Na respring was alles terug ok...

alvani 21-06-09 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Doctor (Bericht 304853)
Ik heb dit ook gehad, maar onmiddellijk erna kwam hij veilige modus terecht. Na respring was alles terug ok...

Was dat eenmalig of is het vaker gebeurd?

The Doctor 21-06-09 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alvani (Bericht 304864)
Was dat eenmalig of is het vaker gebeurd?

Tot nu (sinds de jailbreak) is het één keer gebeurd...

alvani 21-06-09 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Doctor (Bericht 305436)
Tot nu (sinds de jailbreak) is het één keer gebeurd...

Gebruik je ook SBSettings?

The Doctor 21-06-09 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alvani (Bericht 305446)
Gebruik je ook SBSettings?

Ja, maar het was VOOR de installatie van SBSettings.

libia 21-06-09 17:25

Dit is als een mobile substrate extentie crasht (bijv sbsettings), dit is de veilige modus, zodat je iphone niet helemaal crasht.

Als je gewoon de schuif schuift, krijg je een melding dat springboard is gecrasht en kun je op een knop drukken om springboard te herstarten, krijg je dan hetzelfde scherm: zet je iPhone in DFU en installeer 3.0 opnieuw ;)

alvani 21-06-09 17:25

Volgens mij heb ik de oorzaak inmiddels gevonden! Zie dit topic.

Qlimbaz 18-01-10 15:27

Ik heb glasklart theme, Dockflow(glasklart), sbsettings, 5rows, 5rows dock.
en zat wat te klooien met de setting in winterboard.
daarna kreeg ik vaak de melding 'sad iphone'
dus ik google en zag dat het kwam door springboard crash.
toen ik in winterboard keek zag ik dat ik glasklart dockflow iphone & glasklart dockflow ipod had aanstaan.
Dus ik heb glasklart dockflow ipod uit gedaan en heb nu geen last meer van 'sad iphone'

conclusie : check je winterboard en kijk of je 2 dezelfde opties hebt aangevinkt.

Sport Addicted 04-02-10 21:32

sad iphone
 
Heb eveneens deze melding: "sad iphone" by Geoff Stearns.
Als ik de ontgrendel open, dat staat naast mijn provider gegevens "Exit safe mode".
Kan iemand me helpen hoe ik mijn iphone weer normaal werkend krijg.
Begrijp er echt werkelijk niets van (als het kan in een beetje jip en janneke taal, aangezien ik de iphone net heb en nog niet alle termen onder de knie heb :-) )

Alvast bedankt !!!!

WDS001 04-02-10 21:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sport Addicted (Bericht 412760)
Heb eveneens deze melding: "sad iphone" by Geoff Stearns.
Als ik de ontgrendel open, dat staat naast mijn provider gegevens "Exit safe mode".
Kan iemand me helpen hoe ik mijn iphone weer normaal werkend krijg.
Begrijp er echt werkelijk niets van (als het kan in een beetje jip en janneke taal, aangezien ik de iphone net heb en nog niet alle termen onder de knie heb :-) )

Alvast bedankt !!!!

Gewoon op de "Exit Safe Mode" drukken of een [wiki]harde reset[/wiki] doen.

Sport Addicted 07-02-10 22:14

Heb op internet gevonden dat het zou kunnen helpen als je winterboard zou deleten.
Geprobeerd en ..... JA HET HEEFT GEHOLPEN !!!! Dan maar geen winterboard.
Punt was dat ik een aantal apps heb opgehaald, deze verwijderd op advies, alleen was daardoor het probleem nog niet verholpen. Laatste tijd ook geen cydia producten aangeschaft.... Maar probleem is gefixed, thanks :-)

Mysteriousgirl_ 09-02-10 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sport Addicted (Bericht 413894)
Heb op internet gevonden dat het zou kunnen helpen als je winterboard zou deleten.
Geprobeerd en ..... JA HET HEEFT GEHOLPEN !!!! Dan maar geen winterboard.
Punt was dat ik een aantal apps heb opgehaald, deze verwijderd op advies, alleen was daardoor het probleem nog niet verholpen. Laatste tijd ook geen cydia producten aangeschaft.... Maar probleem is gefixed, thanks :-)

Mja ik heb hetzelfde probleem, maar om nou meteen winterboard te deleten vind ik wel heel rigoreus...

bucht 15-08-10 23:33

Bijmij helpt het om gewoonweg in Cydia SBSettings te herinstalleren, nog geen 2 minuten werk en no more exit safe mode for me!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:52.