iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Jailbreak (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/)
-   -   iPhone: Wel of niet jailbreaken (https://forum.iculture.nl/f14/jailbreak-unlock/f65/jailbreak/42319-niet-jailbreaken.html)

Makstra Jr. 24-08-09 10:19

Wel of niet jailbreaken
 
Vinden jullie dat je je iPhone wel of niet moet jailbreaken?
En kloppen de redenen van Apple waarom je het niet moet doen?
Citaat:

  • Je iPhone wordt instabiel: het apparaat crasht veel, applicaties lopen vast of crashen en je raakt gegevens kwijt.
  • Onbetrouwbare spraak- en dataverbinding: gesprekken vallen weg, de dataverbinding wordt traag of je locatiedata wordt niet goed getoond.
  • Onderbreking van diensten: Visual Voicemail, YouTube, Weather en Stocks werken niet langer of zijn tijdelijk niet te gebruiken.
  • Er zijn problemen met push notificaties en ook de push-gebaseerde diensten van MobileMe en Exchange doen het niet goed meer.
  • Beveiligingsproblemen: hackers kunnen persoonlijke informatie stelen, het toestel beschadigen, het draadloze netwerk aanvallen en malware of virussen verspreiden.
  • Kortere batterijduur: de gehackte software zorgt ervoor dat je batterij sneller leegraakt.
  • Toekomstige updates niet te installeren: jailbreaken kan leiden tot onherstelbare schade aan het iPhone OS. De iPhone wordt daardoor permanent onbruikbaar als je een firmware-update probeert te installeren.

Wat vinden jullie? Laat het horen!

// Makstra Jr.

kuotje 24-08-09 13:23

Heb van geen problemen last alleen me batterij loopt wat sneller leeg. Maar is niet erg want zonder of met jailbreak zou ik nog elke dag moeten opladen.

Maar de voordelen die jailbreak oplevert scheld alle nadelen kwijt en vooral de thema's ( Winterboard ).

Makstra Jr. 26-08-09 10:34

Niemand meer die nog een reactie wil geven?

// Makstra Jr.

BruceSV 26-08-09 10:56

Alleen voor SBSettings vind ik het de moeite waard om te jailbreaken

Blackherrie 26-08-09 12:44

// Mod:
Discussiëren over illegaal verkregen applicaties wordt niet toegestaan, ook al koop je m daarna alsnog.
Timmeh_

Timmeh_ 27-08-09 10:30

Wél jailbreak! En om wat fabeltjes de wereld uit te helpen:

Citaat:

  • Je iPhone wordt instabiel: het apparaat crasht veel, applicaties lopen vast of crashen en je raakt gegevens kwijt.

Het apparaat crash niet meer dan zonder jailbreak.. :p Applicaties lopen vast? Dat ligt dan aan de applicatie en niet aan de jailbreak. En gegevens raak je alleen kwijt als je deze niet goed back-upt..

Citaat:

  • Onbetrouwbare spraak- en dataverbinding: gesprekken vallen weg, de dataverbinding wordt traag of je locatiedata wordt niet goed getoond.

Nog nooit last van gehad, alleen in het begin (OS2.1) en toen had ik geen jailbreak!

Citaat:

  • Onderbreking van diensten: Visual Voicemail, YouTube, Weather en Stocks werken niet langer of zijn tijdelijk niet te gebruiken.

Ook hier geen problemen mee, werkt allemaal soepel!

Citaat:

  • Er zijn problemen met push notificaties en ook de push-gebaseerde diensten van MobileMe en Exchange doen het niet goed meer.

Ook geen last van, Push van BeejiveIM en UNO werken perfect.

Citaat:

  • Beveiligingsproblemen: hackers kunnen persoonlijke informatie stelen, het toestel beschadigen, het draadloze netwerk aanvallen en malware of virussen verspreiden.

Dan kunnen ze ook bij een niet-gejailbreakte iPhone.. Laatst nog dat verhaal dat hackers naar binnen konden komen door alleen maar een sms te sturen..

Citaat:

  • Kortere batterijduur: de gehackte software zorgt ervoor dat je batterij sneller leegraakt.

Ja, dat wel, maar je gebruikt je iPhone dan ook veel meer :)

Citaat:

  • Toekomstige updates niet te installeren: jailbreaken kan leiden tot onherstelbare schade aan het iPhone OS. De iPhone wordt daardoor permanent onbruikbaar als je een firmware-update probeert te installeren.

Complete onzin! Updates zijn gewoon te installeren. Onherstelbare schade en permanent onbruikbaar slaat echt nergens op! De iPhone is altijd weer te herstellen naar de fabrieksinstellingen, waardoor je iPhone weer in dezelfde staat verkeerd als voor de jailbreak. Dit soort onzin schrikt mensen onterecht af..

Makstra Jr. 27-08-09 10:35

Heb hem inmiddels ook gejailbreakt en ben er zeer tevreden over! Zelf nog niks gemerkt van de kortere batterijduur (Wel veel applicaties van Cydia afgehaald en gedownload)

// Makstra

kuotje 27-08-09 13:18

Nou ik wel. Gisteren toen ik ging slapen rond 1-2uur stond ie op 94% en om 11uur was ie op 51% terwijl 3G, push, location etc etc allemaal uitstonden.

Blackherrie 27-08-09 15:21

Hier ook weer origineel na de navigatie try out.
Batterij houd het weer aanmerkelijk langer vol.
Voelt allemaal weer net wat beter aan als met de jailbreak.
En belangrijkste geen problemen met updates :)

kuotje 27-08-09 16:34

Ik ga jailbreak er ook afgooien. Deed het eigenlijk voor SBsettings maargoed. Even testen en je kunt anders nog altijd jailbreaken :)

SXR 07-09-09 23:47

Ik ga ook niet jailbreaken denk ik. Je kan al heel veeel zonder jailbreak, en een andere style heb ik ook niet nodig, iPhone OS is mooi genoeg :p

@Menno 08-09-09 01:10

Jailbreaken?, zeker de moeite waard!
 
Wat dachten jullie van:
  • Filmen met de 3g?
  • Bellen met Skype via 3g?
  • Applicaties van derden, dus alleen via apple?
  • Applicaties op de achtergrond laten draaien?
  • Tv-out , uitgebreide instellingen per applicatie?
  • Tethering via 3g?
  • Unlock? Dus een andere simkaart mogelijk dan de standaard provider.
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden waarom je jailbreaken zou kunnen overwegen.

Het jailbreaken is niet schadelijk voor je I-phone OS.
Alles is weer ongedaan te maken mocht het niet bevallen.

Ik ben absoluut geen computer expert, maar met de instructies die hier op het forum te vinden zijn, is een jailbreake mij in 10 min gelukt.
Het is een kwestie van doen.
Niets engs aan.

Ik ben inmiddels een absolute fan van het jailbreaken omdat dit de toch al geweldige I-phone nog veelzijdiger maakt.

Jammer dat apple dat zelf anders ziet.

@menno

ALK 08-09-09 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @Menno (Bericht 348541)
Wat dachten jullie van:
  • Filmen met de 3g?
  • Bellen met Skype via 3g?
  • Applicaties van derden, dus alleen via apple?
  • Applicaties op de achtergrond laten draaien?
  • Tv-out , uitgebreide instellingen per applicatie?
  • Tethering via 3g?
  • Unlock? Dus een andere simkaart mogelijk dan de standaard provider.
Dit zijn zomaar een paar voorbeelden waarom je jailbreaken zou kunnen overwegen.

Het jailbreaken is niet schadelijk voor je I-phone OS.
Alles is weer ongedaan te maken mocht het niet bevallen.

Ik ben absoluut geen computer expert, maar met de instructies die hier op het forum te vinden zijn, is een jailbreake mij in 10 min gelukt.
Het is een kwestie van doen.
Niets engs aan.

Ik ben inmiddels een absolute fan van het jailbreaken omdat dit de toch al geweldige I-phone nog veelzijdiger maakt.

Jammer dat apple dat zelf anders ziet.

@menno

Helemaal mee eens! Plus dat je ook nog (op minder legale wijze) apps kan uitproberen en als het je niet bevalt gooi ze weg en als het je wel bevalt koop je ze (natuurlijk..:))

Nadeel is dat je iPhone er iets trager van wordt....

CStefaan 08-09-09 17:57

Je moet je ten eerste afvragen of je die jailbreak wel nodig hebt.

Ik heb zelf een legale iPhone, die zoiezo al unlocked is, dus daarvoor moest ik hem al niet jailbreaken.

Maar! Uit nieuwsgierigheid voor Cydia en de talloze apps deed ik het toch, tot 2 x toe. De eerste keer was mijn iPhone verschrikkelijk traag, kwam ik tot 3 x toe in de "safe iphone mode" en ik kon er echt weinig mee doen. De "smoothness" van mijn toestel was helemaal verdwenen.

Ik dacht, ben ik nu de enige die met zo een probleem zit? En buiten een paar reactie's van "ja je iphone wordt een beetje trager, maar dat voel je haast niet" las ik niet, ik dacht dus dat ik hem verkeerd jailbroken heb.

Ik heb hem restored, en opnieuw geprobeert, ZONDER resultaat, nog steeds even traag!

Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat ik een jailbreak niet nodig heb, blij ben met de huidige functie's, en meer tevreden ben om een legaal toestel, dat snel werkt :)

PeterTe 08-09-09 18:13

Wat denk je van bluetooth dingen verzenden of met de Iphone of Torrents/muziek(gratis) Erop downloaden??

Thaurin 08-09-09 19:10

Ik snap niet dat mensen altijd zeggen dat je iPhone trager wordt. Ik heb zelf nooit enig verschil gemerkt, zelfs niet met SBSettings of Winterboard themes geinstalleerd.

WDS001 25-11-09 19:50

 Verplaatst naar: Jailbreak 10 tekens

Guest-20180409093718 25-11-09 20:08

Ik ga hierop antwoorden à la Timmeh_ stijl, waarmee ik het trouwens volledig eens ben.

  • Je iPhone wordt instabiel: het apparaat crasht veel, applicaties lopen vast of crashen en je raakt gegevens kwijt.
Als applicaties vastlopen... dan lopen ze vast. Niet te danken aan jailbreak.
  • Onbetrouwbare spraak- en dataverbinding: gesprekken vallen weg, de dataverbinding wordt traag of je locatiedata wordt niet goed getoond.
Tot nu toe verliepen mijn zowel nationale als internationale gesprekken vlekkeloos, zonder één of andere verbinding die wegvalt.
  • Onderbreking van diensten: Visual Voicemail, YouTube, Weather en Stocks werken niet langer of zijn tijdelijk niet te gebruiken.
Hebben bij mij op YouTube na altijd al goed gewerkt (Stocks heb ik van m'n leven nog niet gebruikt), maar YouTube's verbindingsprobleem is ook bekend bij niet-gejailbreakte iPhones.
  • Er zijn problemen met push notificaties en ook de push-gebaseerde diensten van MobileMe en Exchange doen het niet goed meer.
Mijn push pusht perfect. Bv. Occasions, eBuddy, Mail, e.a.
  • Beveiligingsproblemen: hackers kunnen persoonlijke informatie stelen, het toestel beschadigen, het draadloze netwerk aanvallen en malware of virussen verspreiden.
Beveiligingsproblemen die zijn er nu eenmaal. Jailbreak of niet.
  • Kortere batterijduur: de gehackte software zorgt ervoor dat je batterij sneller leegraakt.
Akkoord. Motivatie: gehackte software = meer software = meer gebruik = batterij sneller leeg.
En ja, door 36 verschillende redenen raakt de batterij sneller leeg dankzij services die niet mogelijk zijn zonder jailbreak.

  • Toekomstige updates niet te installeren: jailbreaken kan leiden tot onherstelbare schade aan het iPhone OS. De iPhone wordt daardoor permanent onbruikbaar als je een firmware-update probeert te installeren.
Hierbij ga ik Timmeh_ moeten quoten, ik heb er geen betere woorden voor.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 343663)
Complete onzin! Updates zijn gewoon te installeren. Onherstelbare schade en permanent onbruikbaar slaat echt nergens op! De iPhone is altijd weer te herstellen naar de fabrieksinstellingen, waardoor je iPhone weer in dezelfde staat verkeerd als voor de jailbreak. Dit soort onzin schrikt mensen onterecht af..


gurkand 25-11-09 21:38

laat ik het ook maar doen dan. als het me niet bevalt, kan ik altijd nog de normale firmwire opdoen.

remundo7000 25-11-09 22:15

Ik heb na een half jaar twijfel net (zondag) gejailbreakt, en er kan ineens toch erg veel meer mee! Batterij weet ik nog niet, maar dat heb ik er wel voor over. Meer dan een dag lukt toch niet.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.